Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Emirosa op 17 juli 2019, 11:19:09
-
Hallo,
Ik heb onlangs een nas aangeschaft voor de back-up van mijn persoonlijke files.
Vooraf goed ingelezen met welk merk etc ik wil en het leek mij dan ook straight forward dat ik via Android kon verbinding maken met DSM en zodanig de files vanop afstand te bekijken.
Hier heb ik echter een probleem ondervonden. (de instellingen in DSM voor de verbinding zijn {normaal gezien} allemaal ingesteld zoals op de website van synology en andere websites te vinden zijn)
Als ik dus naar quickconnect.to/username ga dan kan ik niet inloggen via 4G (wat met wifi wel lukt). Als ik dan mijn android op 'desktop versie' zet van de browser dan kan ik enkele seconden inloggen waarna ik het bureaublad te zijn krijg maar na enkele tellen krijg ik volgende melding (zie bijlage).
Ik vind hierover niet direct iets online en als ik iets vind is het meestal te wijten aan de provider?
Ik ben geen it-pro en ben de gewone thuis gebruiker die een mooi back-up systeem in huis wilde hebben.
Via laptop/android toestellen thuis op wifi werkt alles vlekkeloos.
Mvg,
-
En als de dan opnieuw inlogt?
Werkt het dan wel normaal?
Zo ja, dan log je misschien niet uit maar sluit gewoon en als je dan later opnieuw wil inloggen krijg je dit probleem?
-
Nee, krijg steeds zelfde melding.
Is trouwens ook via DSfile het geval dat ik hier niet inraak via mobiel netwerk.
UPDATE:
Ondertussen raak ik wel op de quickconnect via 4G, lag blijkbaar aan DSM-instellingen. Maarhierbij raak ik nog steeds niet in de DS File app om mijn files te kunnen bekijken vanop afstand via smarthphone. Zijn hiervoor ook ergens instellingen om op te letten?
UPDATE2:
Probleem opgelost, mag gesloten worden.
Eens quickconnect naamswijziging gedaan waarna het wel werkte.
Mvg,