Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: KawaGreen op 10 juli 2014, 09:01:47
-
Hallo iedereen,
Ik ben onlangs verhuisd. Voordien had ik na mijn telenet router, een dlink router staan op een ander subnet waarop mijn lan en NAS zich bevond.
Graag wil ik nu geen gebruik maken van een extra subnet om de DDNS in orde te krijgen.
Mijn NAS heeft een intern IP 198.168.0.146 dit IP is ook ingesteld op de NAS (Configuratiescherm > Netwerk > Netwerkinterface > LAN) en mijn NAS IP verschijnt in mijn telenet router instellingen als verbonden toestel.
Wanneer ik de NAS in de DMZ plaats kan ik de NAS extern benaderen via http://www.whatismyip.com/ en bij het IP adres ':5000' bij te voegen.
Ook wanneer de NAS niet in de DMZ zit maar poorten 1024 tot 60000 van 198.168.0.146 lukt dat ook via het extern IP adres + :5000
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F0ne6p9V.jpg&hash=044eb8b8ba896c5a0add73936a329bebd9e9e71b)
Maar de DDNS wil maar niet lukken. De NAS geeft steeds 'WAN: 0.0.0.0' als extern IP adres.
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FQ3UTfQr.jpg%3F1&hash=2f76cd47819228085999e0a382db366785c4014c)
Ook de QuickConnect geeft een fout 'Het systeem kon de gevraagde bewerking niet uitvoeren. Er is een ongekende fout opgetreden.'
Iemand met raad?
Bedankt.
Glenn
-
Kun je wel vanaf je NAS naar het internet? Kun je bijvoorbeeld packages downloaden in package center?
-
Nu je het zegt, nee dat lukt niet.
Eveneens als de tijd synchronisatie met pool.ntp.org
-
Dan moet je eerst je netwerkinstellingen nakijken. Is bijvoorbeeld de DNS server goed ingevuld? Als je NAS geen verbinding heeft met internet zal QuickConnect ook niet werken.
-
Mijn advies is om een reset te doen:
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/127
-
Waarom?? Hij kan zijn NAS toch benaderen? Alleen netwerkinstellingen even controleren. Een reset lijkt mij wat overdreven. :)
-
Ik vind het niet zo overdreven, hierna weet je in iedergeval dat alles standaard goed staat v.w.b. netwerk o.a.
Het IP, de DNS, gateway en andere net-interfaces herstellen naar DHCP.
En....kan helemaal geen kwaad.
@KawaGreen
Wel even verder lezen in die tut voordat je het mogelijk gaat uitvoeren. ;)
-
Omdat ik nog wat heb zitten prullen hier op het werk, kan ik hem niet meer extern benaderen. :|
Vanavond zal ik eens een reset proberen dan.
@Birdy: wat bedoel je met verder lezen?
Verder dan onderstaande blok moet ik toch niks weten hé? :)
De RESET knop vervult verschillende functies afhankelijk van het model. Raadpleeg de volgende beschrijving per Synology Product model.
Voor modellen waarop DSM 2.2-0941 en hoger is geïnstalleerd
De RESET-knop op het Synology-product heeft de volgende functies.
De “admin” account herstellen naar de standaardwaarde.
Het IP, de DNS, gateway en andere net-interfaces herstellen naar DHCP.
De UI-beheerpoort naar 5000/5001 resetten
PPPoE uitschakelen
Automatische blokkering uitschakelen
Link aggregation uitschakelen
De firewall-regels uitschakelen
Merk op dat de harde schijf niet geformatteerd wordt en u hoeft dus niet bang te zijn gegevens te verliezen.
-
Als je dat maar even gelezen hebt, bedoel ik.
Dus, dat je weet wat er gaat gebeuren als je die reset doet. ;)
-
Ik denk dat het gelukt is.
Morgen test ik het uitgebreider.
Nu andere dingen die me bezig houden, maar dat is al een zorg minder.
Bedankt Birdy en Hofstede!
:)
-
8)