Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Heppieboeddah op 15 november 2014, 13:33:38

Titel: DS-applicaties mobile telefoons[Android] geen verbinding
Bericht door: Heppieboeddah op 15 november 2014, 13:33:38
Beetje kromme , rare kop [niet die van mij, maar van dit topic] Gaat hierom:

Normaliter kan men inloggen op de diverse DS applicaties met je QuickConnect ID of door gebruik te maken van je externe ip-adres

Als voorbeeld neem ik DSVideo. Nu heb ik sinds vandaag een nieuw extern ipadres. Als ik dit bij de settings invul, dan maakt hij maar geen verbinding. Met Quick Connect geen probleem.

Wil ik inloggen op mijn NAS, buiten mijn eigen netwerk, dan werkt extern-ipadres:5000 prima
Zou dus eigenlijk bij de DSapplicaties ook zo moeten zijn. Er is dus nergens iets verander, in de router niet, in de NAS settings niet. DDNS heeft zich keurig aangepast aan  mijn nieuwe externe-ipadres.

Ik snap er dus geen bal van. Wat zie ik over het hoofd?

Titel: Re: DS-applicaties mobile telefoons[Android] geen verbinding
Bericht door: Babylonia op 15 november 2014, 13:42:12
Houdt je ook rekening mee dat als je binnen je interne WiFi netwerk zit, dat je het interne vaste IP-adres gebruikt waarachter je NAS zit. Log je in via het mobiele netwerk (benadering van buitenaf), je externe IP-adres?

Titel: Re: DS-applicaties mobile telefoons[Android] geen verbinding
Bericht door: Heppieboeddah op 15 november 2014, 13:57:41
Ben ik nu zo in de war dat ik van mening was dat je ook binnen je eigen wifi-netwerk het externe ipadres kon gebruiken om in te loggen?

Het is idd zo dat ik buiten mijn eigen netwerk [4G-Vodafone] wel met het externe ipadres verbinding krijg! Maar dan weer niet met mijn QuickConnect ID. Als ik dan weer binnen mijn eigen netwerkomgeving zit dan is het precies andersom. Wel met QuickConnect ID en niet met het externe ipadres

Is dat altijd zo geweest? Of vergis ik mij dus echt als ik zeg dat beide mogelijk moet zijn?
Titel: Re: DS-applicaties mobile telefoons[Android] geen verbinding
Bericht door: Babylonia op 15 november 2014, 15:03:49
Het lijkt erop dat iets niet correct is ingesteld met QuickConnect.
QuickConnect zou met connectie van buiten juist moeten werken. Of het bij connectie intern verder ook wordt teruggekoppeld kan ik nu niet controleren (ik zit doorgaans 35 km van de NAS verwijderd).

Bedenk dat QuickConnect slechts een "hulpje" is voor mensen die nog geen poorten hebben doorgestuurd.
Zo gauw je zelf de NAS een vast IP-adres hebt gegeven en poorten in de router handmatig hebt doorgestuurd (niet via EZ hulpmiddeltjes vanuit de NAS maar echt binnen de gebruikersschil van de moden/router zelf), is het alleen maar "ballast" QuickConnect te gebruiken, omdat het via de servers van Synology loopt. Als de servers zwaarder belast zijn, zul je dat zeker merken in de responsiviteit.

Zelf maak ik altijd gebruik van rechtstreekse IP-adressen, intern versus extern. Of hooguit een DDNS domeinnaam.
Om een en ander te controleren in je netwerk, maak gebruik van enkele apps, en lees de tips in de volgende reactie < HIER > (http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/how-to-instellen-nieuwe-synology-nas-server/msg126895/#msg126895)


Titel: Re: DS-applicaties mobile telefoons[Android] geen verbinding
Bericht door: Heppieboeddah op 15 november 2014, 16:34:22
In principe doe ik zelf alles met forwarden zelf in de router.  Maar inmiddels is het opgelost. Zat inderdaad in dat QuickConnect. Even uitgezet, van scratch de procedure weer doorlopen en na een reboot werkt het weer als vanouds.. Dank voor het meedenken...