Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: basman79 op 07 september 2015, 21:20:43

Titel: DDNS werkt niet
Bericht door: basman79 op 07 september 2015, 21:20:43
Ik probeer mijn NAS extern te benaderen met:
"http://<je_externe_IP-adres>:5000"  dat werkt wel en kom ik bij DSM uit.
 Echter als ik in wil in loggen met mijn DDNS naam "mijnnaam.myds.me"
"http://mijnnaam.myds.me:5000" werkt het niet.
Wat kan er fout zijn?
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: Birdy op 07 september 2015, 21:26:59
Heb je wel een groen bolletje in account.synology.com voor je DDNS Hostname ?
[attachimg=1]
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: basman79 op 07 september 2015, 22:15:38
ja het bolletjes is groen.
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: Birdy op 07 september 2015, 22:53:50
Welke melding krijg je eigenlijk ?
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: Briolet op 07 september 2015, 23:17:37
En wat als je op de commandline van de PC ingeeft:
nslookup mijnnaam.myds.meGeeft die wel je eigen IP bij het kopje adres? en zo niet dan:
nslookup mijnnaam.myds.me 8.8.8.8
Dit is volgens mij nml. de enige goede manier om te testen of ddns zelf werkt.
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: basman79 op 08 september 2015, 12:11:41
Hierbij een screenshot van de cmd.
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: basman79 op 08 september 2015, 12:18:32
DDNS groen.
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: Pippin op 08 september 2015, 12:31:12
Controleer de DNS instelling op het apparaat waarmee je probeert te verbinden.

Met wat en van waaruit probeer je extern te verbinden?
Als je in je eigen netwerk zit heb je grote kans dat dat niet gaat, zoekwoord: NAT-loopback
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: basman79 op 08 september 2015, 12:55:26
Waar vind ik wat de DNS instelling moet zijn mijn synology zit via een telfort experiabox op Internet.
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: basman79 op 08 september 2015, 13:02:34
Mag ik dns ook op 8.8.8.8 zetten?
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: Robert Koopman op 08 september 2015, 13:03:41
Dat mag.
Telfort experiabox, dat is toch ook KPN?
Hebben die geen nat loopback probleem?
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: Briolet op 08 september 2015, 13:22:41
Hierbij een screenshot van de cmd.

Als nslookup met jouw IP terug komt, wijst de url in elk geval naar de goede IP. (Kan ik niet zien op dat screenshot  :P) Wat ik vreemd vind is dat hij met de default dns server van je PC wel resultaat geeft, maar niet met de Google dns server.
(tenzij de syntax van nslookup op windows anders werkt dan de versie op de mac.)

Mijn eerste reactie was een nat-loopback issue, maar dan zou ook het externe IP die issue moeten hebben.
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: basman79 op 08 september 2015, 13:43:57
nat loopback heb je op een extern netwerk toch geen last van?
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: Robert Koopman op 08 september 2015, 13:46:29
Klopt ook, is alleen een probleem op het interne netwerk.
Je test het nu van buitenaf? Dan speelt dit uiteraard niet.
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: basman79 op 08 september 2015, 14:01:25
Ik test nu idd van buiten af.
Alles heeft gewerkt tot dat ik van Ziggo over stapte naar telfort.
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: basman79 op 09 september 2015, 13:40:16
Ik heb de DNS instelling van de synology op 8.8.8.8 ingesteld dat verandert ook niets.
Titel: Re: DDNS werkt niet
Bericht door: basman79 op 10 september 2015, 13:36:07
Wat kan er nog mis zijn?