Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Vuurvreter op 05 januari 2018, 21:36:40
-
Ik kan ook geen gebruik maken van de xxxxxxxx.synology.me , krijg de volgende melding
Deze site is niet bereikbaar
xxxxxxxx.synology.me heeft de verbinding geweigerd.
Terwijl op account.synology.com alles op groen staat.
-
xxxxxxxx.synology.me heeft de verbinding geweigerd.
Als dat de melding is, dan is de kans groot dat het IP-adres van het apparaat waarmee je verbinding wilt leggen, geblokkeerd.
Controleer eens:
[attachimg=1]
-
Nee daar staat helemaal niets
-
Met alleen DDNS krijg je ook geen toegang tot je NAS.
Heb je poorten geforward in je router naar je NAS?
-
Heb net even getest, er is niets aan de hand met DDNS hier.
-
Bij het instellen van DDNS heb ik dat toen wel gedaan, weet alleen niet meer welke dat waren.
-
Moet je even in je Router kijken dus.
-
Die zit ik al te bekijken, maar ik bedenk me net, dat met de aanschaf DS218+ het interne ip adres is veranderd.
Weet ff niet meer wat het oude ip adres was, waaraan de DDNS was gelinkt.
Wat zijn de poorten voor DDNS?
-
Wat zijn de poorten voor DDNS?
DDNS gebruikt natuurlijk geen poorten.
-
Zie antwoord nummer 3
Zo maak je het voor mij niet duidelijker!
-
Dan begrijp je niet wat DDNS is en doet.
Poorten forwarden is iets anders dus, in je Router controleren welke poorten je hebt forwarded.
-
Dat snap ik, en ik zie een paar poorten die geforward zijn naar interne ip adressen, maar die van de NAS staat er niet tussen.
En dat klopt, dit is een nieuwe NAS, maar weet niet meer wat het oude ip adres van de vorige NAS was.
-
Dan begrijp ik je antwoord niet "Zo maak je het voor mij niet duidelijker!"
Daar gaat het over DDNS dat je poorten moet forwarden.
maar weet niet meer wat het oude ip adres van de vorige NAS was.
Dat is wat anders, het adres van je vorige NAS staat toch in je Router ?
Of, heb je zoveel poorten forwarded naar zoveel IP-adressen ?
-
Op dit moment 4 die ik niet thuis kan brengen, de andere wel.
-
Jeee, dan kijk je toch in die 4 NASsen welk adres ze hebben ?
Dan weet je welke er overblijft, toch ?
En dan kun je zien welke poorten daar heen gaan en wijzig je het IP-adres naar de nieuwe.
-
Geeft geen resultaat :o
Ik zal een nieuwe aanmaken, kijken wat er dan gebeurt
-
Nieuwe aangemaakt, maar werkt ook niet.
Zag nu ff geen poort die ik zou moeten instellen.
-
Als je niet weet welke service je wilt gebruiken, dan hoef je geen poorten te forwarden.
Misschien heb je wel poorten gekozen die niet in gebruik zijn ?
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/What_network_ports_are_used_by_Synology_services
-
Daar had ik eerder al gekeken maar werd daar niet heel veel wijzer van, tenzij ik er overheen kijk.
-
Als jij niet weet welke service je wilt gebruiken van buitenaf, dan weet je dus ook niet welke poort(en) je moet gaan forwarden. ::)
-
Terwijl op account.synology.com alles op groen staat.
Als alles op groen staat, dan werkt DDNS gewoon. Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het niet werkt, mits actief, dus groen. Het kan hooguit met een paar minuten vertraging werken, na aanmaak of een veranderd IP adres.
-
Zowel op het oude als het nieuwe stond/staat het op groen.
Klikkend op de link, gaat het fout.
Gebruikt makend van de link (Webtoepassingen en daarbij behorende poorten) kom ik niet waar ik had willen komen, inloggen via het web op de NAS.
-
Dat de link niet werkt geloof ik wel, maar het ligt niet aan DDNS zoals de titel suggereert. Ik geef dat gewoon mee dat je de fout elders moet zoeken en geen tijd moet verspillen met zoeken in het ddns account.
-
Klikkend op de link, gaat het fout.
Gebruikt makend van de link (Webtoepassingen en daarbij behorende poorten) kom ik niet waar ik had willen komen, inloggen via het web op de NAS.
Je wilt, b.v. op je telefoon (remote), DSM in je browser hebben ?
Hiervoor heb je dan de poorten 5000 (http) en/of 5001 (https) forwarded in je Router ?
Als dat zo is, is het handig om eerst poort 5000 (http) als voorbeeld te nemen.
Je moet dan als adres opgeven: xxxxxxxx.synology.me:5000
Dus, heb je poort 5000 forwarded naar de betreffende NAS in je Router ?
Tenzij je zelf die poort in DSM gewijzigd hebt, dan moet je die natuurlijk forwarden:
[attachimg=1]
Ik heb dit even getest op m'n telefoon MET WiFi UIT.
[attachimg=2]
Zo eenvoudig is het.
-
Op dit moment 4 die ik niet thuis kan brengen, de andere wel.
Dan zou ik die eerst maar eens weggooien. Maakt eea ook weer overzichtelijker
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Dacht dat hij meerdere NASsen had ::)
Maar goed, het Topic is in het algemeen heel verwarrend, blijkt. ::)
-
Thanks @Birdy
Jouw antwoord met plaatjes gaven mij het juiste antwoord
Ik vergat achter xxxxxxxx.synology.me:5000 te zetten :o stom stom stom stom
Ook ik heb het getest op mijn telefoon zonder wifi aan, en het werkt.
@mchp92
Dat kan pas als ik de nu alle uitstaande apparaten heb getest op gebruik.
-
:thumbup: Zoals ik al zei, zo eenvoudig is het. 8)
Je Topic was alleen onnodig onduidelijk gemaakt. ;)
-
Idd ;) als je het maar ziet :lol: :lol: