Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Rph op 17 juni 2014, 14:00:43
-
Helaas sinds het weekend een probleem om extern in te loggen op de nas....
Zondag kreeg ik meldingen dat de DDNS niet geregistreerd kon worden (gebeurd wel eens vaker) echter heeft hij zich nu wel geregistreerd alleen is hij onvindbaar ?!
Betreft:
DS 213 met DSM 5.0-4493-update 1
DDNS via xxx.synology.me
- als ik extern wil inloggen is de xxx.synology.me onvindbaar (van een vriend is hij wel vindbaar)
als ik inlog via direct ip adres kan ik de nas wel vinden.
- bij myds.synology.com heb ik gekeken en daar staat alles op groen.
- bij externe toegang op de NAS staat ook alles als "normaal"
tot nu toe heb ik het volgende geprobeerd:
- NAS gereset dmv heropstarten
- DDNS account uit de NAS verwijderd en opnieuw toegevoegd
- DDNS account handmatig een ander ip gegeven en daarna teruggezet http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=469101&postcount=4 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=469101&postcount=4)
iemand anders nog tips/tricks over om de ddns weer aan de praat te krijgen ?
-
Het kan soms een paar uur duren voordat alle dns diensten de verandering doorgevoerd hebben. Zelf gebruik ik openDNS en daar verschijnt een verandering van mijn url meestal binnen een paar minuten, maar ze zijn niet allen zo snel. :S
-
Ik zie het Ip adres wel actief veranderen als ik inlog op myds.synology.com
en alles springt erna ook op groen alsof alles in orde is...
ik krijg me vinger er niet achter wat het probleem is.. :(
-
Probeer je het vanuit je eigen LAN? Zo ja, misschien eens je router resetten, je gebruikt dan Local NAT loopback, misschien heeft je router nog een andere route in de cache staan of zo.
En als je Google Chrome gebruikt: cookies voor xxx.snology.me wissen
-
Alles gister nog maar eens gereset en zonder resultaat....
vanochtend nog eens geprobeerd in te loggen en met succes :P ik kan niet
anders dan concluderen dat er een storing heeft gezeten in de servers bij
synology....
eind goed, al goed.
-
ik sluit me aan bij Rph, Alles werkt weer !
-
Kijk eens in dit draadje, laatste pagina.
http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/database-onbereikbaar/
Gerard