Hallo allemaal,
ik heb al meer dan een jaar een nas DS213+ en nooit problemen gehad totdat ik voor 2 weken terug overgegaan ben van provider xs4all naar ziggo, van ziggo het ik een cisco 3928 modem/router gekregen maar kon mijn nas DS213+ niet meer bereiken, maar er waren ook andere problemen met het wifi signaal en zo.
ik heb toen ingelogd bij myds en daar zag ik het oude externe ip adres nog staan, ik heb toen denk ik de fout gemaakt door te denken ik verwijder deze en meld mijn nas opnieuw aan met het nieuwe externe ip adres, dit gedaan maar helaas ip adres en hostname bleven leeg en de nas was ook niet meer te bereiken via de hostname.
Door andere problemen met de moden/router van ziggo is er een monteur langs geweest die het modem geruild heeft voor een ubee EVW 321b, andere problemen waren grotendeels opgelost maar het probleem met de nas nog niet.
Hostname van synology kon ik wel nog kiezen in de DDNS configuratie, maar steeds de melding, netwerkfout opgetreden controleer DNS en netwerk, ook wel de melding extern ip adres niet gevonden
Package center ook met de melding de verbinding is mislukt controleer uw netwerk instellingen.
Toen de nas gereset knopje op achterkant 2 sec ingehouden en na de piep losgelaten en hij starten weer op met kale netwerk instellingen, deze weer aangepast naar de nieuwe situatie maar helaas de problemen bleven en er was ook niet meer in te loggen van buiten af.
Toen van buiten af geprobeerd via ip adres en dat werkte wel, ik kon alles benaderen maar de problemen om via package center iets op te vragen laat staan instaleren lukt nog steeds niet, steeds de melding, de verbinding is mislukt controleer uw netwerk instellingen.
Toen een andere hostname aangevraagd bij provider twodns, deze kan je ook kiezen bij de configuratie van de DDNS instellingen, via hostname is alles van buitenaf als ook van binnen uit te benaderen, dus toen deze naam ingevuld met loginnaam en password in de DDNS configuratie en toch weer die melding van, netwerkfout opgetreden controleer DNS en netwerk.
Dus alles werkt eigenlijk goed via tablet, telefoon, pc op het werk alles van buitenaf en binnen op het eigen netwerk is alles te benaderen via de nieuwe hostname.
Maar helaas de nas zelf wil er niet mee werken en het package center werkt dus ook nog steeds niet.
Vraag 1 : hoe kan ik een nieuwe hostname aanvragen bij synology, dat het dan meschien wel weer allemaal werkt.
Vraag 2 : of wat kan het probleem zijn dat ik steeds geen verbinding krijg met de DDNS configuratie en met het package center.
Op het ogenblik zit ik met de handen in het haar en weet ik niet meer waar ik het zoeken moet, veel opgezocht hier op het forum, maar toch niks gevonden wat mijn probleem kenmerkt.
met vriendelijke groet,
Fred Hogerheide