Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: fabian op 11 maart 2015, 13:28:45
-
Sinds vandaag krijg ik van mijn Synology een foutmelding van de DDNS-service: "Dit e-mailadres is reeds in gebruik".
Ik heb echter niks veranderd en de DDNS heb ik al geruime tijd lopen zonder eerder hierover een foutmelding te hebben gehad.
Ondanks de foutmelding lukt het mij nog steeds wel om een VPN verbinding te maken middels de ingestelde DDNS adres.
Weet iemand wat er aan de hand is?
bvd
-
Hier sinds vandaag hetzelfde probleem. Heb daarop mijn oude DDNS settings verwijderd via configuratiescherm en opnieuw proberen toe te voegen, maar krijg foutmelding dat mijn ip-adres niet kan registeren op synology.me.
Ben ook benieuwd wie hier meer over weet...
-
Misschien helpt dit.
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/623
https://www.synology.com/nl-nl/support/SynologyService
-
Lijkt nu weer te werken. Ook in MyDS center weer een groen icoontje. Vreemd. Lijkt of er iets bij Synology DDNS zelf aan de hand is geweest.
Dank voor je reactie MMD.
-
Ik had dezelfde foutmelding, is vanzelf weer goed gekomen.
-
Ja hier hetzelfde,
Hoop dat het hier ook vanzelf overgaat.
-
ik had hier rond de middag. Om 12:44 uur een mailtje dat er geen contact meer was met de nas. (via heartbeat)
De verbinding met xxx.i234.me is verloren sinds 2015-03-11 10:59:49 GMT +00:00. Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld.
Dan om 12:50 uur:
Systeem kon het extern IP-adres 217.121.xxx.xxx niet registreren op xxx.i234.me in DDNS-server Synology. De gerapporteerde oorzaak is [Dit e-mailadres is reeds in gebruik].
Dan om 13:13 uur de melding dat de verbinding weer hersteld was.
Gefeliciteerd! Uw DiskStation is nu verbonden met ons systeem, en de verbinding met xxx.i234.me is opnieuw opgestart sinds 2015-03-11 12:13:31 GMT +00:00.
Ik dacht dat het kwam omdat de nas met een zware taak bezig was en hij daarom van slag was. Maar als er veel anderen deze melding krijgen, kan het ook aan de synology servers liggen.
-
Bij elkaar 4 e-mailtjes gehad, verbroken en dan weer hersteld.
Ik neem aan met zoveel meldingen een tijdelijke storing bij de Synology server. Ik kan gewoon contact maken via DDNS.
-
Hier ook hetzelfde.
DDNS adres werkt gewoon, en ook via myds.com is alles OK.
Alleen is DSM krijg ik de melding 'this email is already used'.
Heb men DDNS account al verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar melding blijft.
Misschien nog even geduld hebben en wachten tot Synology de storing gefixt heeft.
-
Wat meerderen gepost hebben, ook hier regelmatig uitvallende verbinding. DDNS werkt dan wel gewoon?!
-
Sinds 21.15 uur werkt het weer bij mij...
-
Idem hier. Diverse mails met de melding dat de verbinding verbroken is, doch alles werkt gewoon.
-
Same here, mailtjes met verbinding verbroken maar niets aan de hand
-
Heb geen last hier maar gebruik deze "service" niet ;D
-
Vannacht tussen 2 en 3 nog 2 mailtjes gehad.
Vanochtend even handmatig 'update now' gedaan en nu is de status in DSM ook weer OK!
-
Goedemorgen iedereen. Nu net geregistreerd als nieuw lid en dus kersvers op dit forum. Echter gebruik ik al wel langer een ds213+. Kheb wel vaker n klein probleempje gehad maar altijd weer opgelost. Ik moet bekennen dat ik mij moet aansluiten bij dit prbleempje. Gisteren,afgeloen nacht en zelfs zojuist blijf ik service mailtjes krijgen dat het contact verloren is omdat het adres al in gebruik is. Kort daarna weer een hersteld mailtje.
Lijkt dus hardnekkig. Daarbij "lijkt het" dat mn nas niet zo vaak wil gan slapen, oftewel hij blijft bezig om dat contact te willenmaken/herstellen.
Mmmm....iemand al iets op gevonden of een tip (of heb ik daar keihard over heen gelezen)?
Bvd gtpat
-
Zoals in mijn vorige post te lezen is, is het bij mij vanochten na een handmatige 'refresh' opgelost.
Zal bij jou ook wel zijn of in de loop van de dag verwacht ik.
En welkom op het forum trouwens :)
-
Bedankt voor je snelle reactie PascalIP.
Je tip geprobeerd, althans als je een instelling in " externe toegang - ddns - nu bijwerken" bedoelde?
Status tekst gaat idd van lange rode tekst naar groene "normaal". Dat had ik gister echter al paar keer gedaan en kreeg toch iedere keer weer die "duo"-mailtjes.
Als je iets anders bedoelde dan heb ik niet goed begrepen wat je beoelde.
Zo ja...dan wacht ik t even af.
Mvg gtpat
-
Dat bedoelde ik ja, even handmatig 'update now' (ik heb DSM in het Engels) klikken en de status was weer normaal vanochtend.
-
👍 oke bedankt PascalP
-
Hier is de ellende sinds vanmorgen weer terug. Het zal wel toevall zijn maar muziek en films haperen sinds vandaag ook ineens. Tijdens het afspelen wordt ineens het nummer niet meer gevonden.
Vreemd...
-
PascalP en nog meer die gereageerd hebben.
Ik had/heb hetgeen ik met PascalP besproken had uitgevoerd. Even de ddns opnieuw laden. Mn ds bleef op groen "normaal" staan. Tot op de dag van vandaag, inmiddels ruimeen week lang, geen berichten meer dat mijn eigen email reeds in gebruik is/ was. Dus ik beschouw dit probleempje als opgelost en wil iedereen bedanken die zich met enige tips en trucs met dit probleem hebben bemoeid.
Ik zou zeggen... ik blijf loyaal aan dit form en ik ga eens rondkijken voor overige tips en trucs.
-
Hier is de ellende sinds vanmorgen weer terug. Het zal wel toevall zijn maar muziek en films haperen sinds vandaag ook ineens. Tijdens het afspelen wordt ineens het nummer niet meer gevonden.
Vreemd...
Ook hier werkt alles nog naar behoren, al een keer handmatige update geprobeerd?
-
Ja maar toch lijkt het niet helemaal correct te gaan.
Had vanmorgen weer een mail:
De verbinding met #####.#####.me is verloren sinds 2015-03-18 23:48:25 GMT +00:00
Maar External Services stond om Normal.
Na een aantal keren kiezen voor Update Now staat het nu weer goed.
Begin zo langzamerhand wel wat minder vertrouwen in het spul te krijgen, want het lijkt op iets aan de serverkant van Synology
-
Niets houdt je tegen om de DDNS domein service van Synology in te wisselen voor een service elders.
Je kunt ook gewoon je eigen WAN IP invullen, wordt DDNS er buiten gehouden en heb je er helemaal niets mee te maken.
-
True, maar het was nadat de Service die ik gebruikte niet meer gratis was wel handig.
Dynamisch IP adres hier, dus IP invullen gaat vroeg of laat ook problemen geven.
Ik kijk het nog wel even aan.