Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: fabian op 11 maart 2015, 13:28:45

Titel: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: fabian op 11 maart 2015, 13:28:45
Sinds vandaag krijg ik van mijn Synology een foutmelding van de DDNS-service: "Dit e-mailadres is reeds in gebruik".
Ik heb echter niks veranderd en de DDNS heb ik al geruime tijd lopen zonder eerder hierover een foutmelding te hebben gehad.
Ondanks de foutmelding lukt het mij nog steeds wel om een VPN verbinding te maken middels de ingestelde DDNS adres.
Weet iemand wat er aan de hand is?

bvd
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Rennie op 11 maart 2015, 14:53:58
Hier sinds vandaag hetzelfde probleem. Heb daarop mijn oude DDNS settings verwijderd via configuratiescherm en opnieuw proberen toe te voegen, maar krijg foutmelding dat mijn ip-adres niet kan registeren op synology.me.

Ben ook benieuwd wie hier meer over weet...
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Pippin op 11 maart 2015, 15:59:22
Misschien helpt dit.
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/623

https://www.synology.com/nl-nl/support/SynologyService
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Rennie op 11 maart 2015, 16:04:32
Lijkt nu weer te werken. Ook in MyDS center weer een groen icoontje. Vreemd. Lijkt of er iets bij Synology DDNS zelf aan de hand is geweest.

Dank voor je reactie MMD.
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Handige Harry op 11 maart 2015, 17:39:37
Ik had dezelfde foutmelding, is vanzelf weer goed gekomen.
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: SynoMyno op 11 maart 2015, 17:53:58
Ja hier hetzelfde,
Hoop dat het hier ook vanzelf overgaat.
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Briolet op 11 maart 2015, 18:41:09
ik had hier rond de middag. Om 12:44 uur een mailtje dat er geen contact meer was met de nas. (via heartbeat)
Citaat
De verbinding met xxx.i234.me is verloren sinds 2015-03-11 10:59:49 GMT +00:00. Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld.

Dan om 12:50 uur:
Citaat
Systeem kon het extern IP-adres 217.121.xxx.xxx niet registreren op xxx.i234.me in DDNS-server Synology. De gerapporteerde oorzaak is [Dit e-mailadres is reeds in gebruik].

Dan om 13:13 uur de melding dat de verbinding weer hersteld was.
Citaat
Gefeliciteerd! Uw DiskStation is nu verbonden met ons systeem, en de verbinding met xxx.i234.me is opnieuw opgestart sinds 2015-03-11 12:13:31 GMT +00:00.

Ik dacht dat het kwam omdat de nas met een zware taak bezig was en hij daarom van slag was. Maar als er veel anderen deze melding krijgen, kan het ook aan de synology servers liggen.
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Babylonia op 11 maart 2015, 19:05:05
Bij elkaar 4 e-mailtjes gehad, verbroken en dan weer hersteld.
Ik neem aan met zoveel meldingen een tijdelijke storing bij de Synology server. Ik kan gewoon contact maken via DDNS.
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: PascalP op 11 maart 2015, 20:35:54
Hier ook hetzelfde.
DDNS adres werkt gewoon, en ook via myds.com is alles OK.

Alleen is DSM krijg ik de melding 'this email is already used'.
Heb men DDNS account al verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar melding blijft.
Misschien nog even geduld hebben en wachten tot Synology de storing gefixt heeft.
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Heppieboeddah op 11 maart 2015, 20:57:01
Wat meerderen gepost hebben, ook hier regelmatig uitvallende verbinding. DDNS werkt dan wel gewoon?!
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Bobdroid op 11 maart 2015, 21:20:29
Sinds 21.15 uur werkt het weer bij mij...
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Tim__ op 11 maart 2015, 21:38:02
Idem hier. Diverse mails met de melding dat de verbinding verbroken is, doch alles werkt gewoon.
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: lunatic op 11 maart 2015, 21:41:37
Same here, mailtjes met verbinding verbroken maar niets aan de hand
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Pippin op 11 maart 2015, 22:48:36
Heb geen last hier maar gebruik deze "service" niet  ;D
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: PascalP op 12 maart 2015, 07:16:56
Vannacht tussen 2 en 3 nog 2 mailtjes gehad.
Vanochtend even handmatig 'update now' gedaan en nu is de status in DSM ook weer OK!
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Gtpat op 12 maart 2015, 08:08:05
 Goedemorgen iedereen. Nu net geregistreerd als nieuw lid en dus kersvers op dit forum. Echter gebruik ik al wel langer een ds213+. Kheb wel vaker n klein probleempje gehad maar altijd weer opgelost. Ik moet bekennen dat ik mij moet aansluiten bij dit prbleempje. Gisteren,afgeloen nacht en zelfs zojuist blijf ik service mailtjes krijgen dat het contact verloren is omdat het adres al in gebruik is. Kort daarna weer een hersteld mailtje.
Lijkt dus hardnekkig. Daarbij "lijkt het" dat mn nas niet zo vaak wil gan slapen, oftewel hij blijft bezig om dat contact te willenmaken/herstellen.
Mmmm....iemand al iets op gevonden of een tip (of heb ik daar keihard over heen gelezen)?
Bvd gtpat
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: PascalP op 12 maart 2015, 08:10:32
Zoals in mijn vorige post te lezen is, is het bij mij vanochten na een handmatige 'refresh' opgelost.
Zal bij jou ook wel zijn of in de loop van de dag verwacht ik.

En welkom op het forum trouwens :)
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Gtpat op 12 maart 2015, 09:11:36
Bedankt voor je snelle reactie PascalIP.
Je tip geprobeerd, althans als je een instelling in " externe toegang - ddns - nu bijwerken" bedoelde?
Status tekst gaat idd van lange rode tekst naar groene "normaal". Dat had ik gister echter al paar keer gedaan en kreeg toch iedere keer weer die "duo"-mailtjes.
Als je iets anders bedoelde dan heb ik niet goed begrepen wat je beoelde.
Zo ja...dan wacht ik t even af.

Mvg gtpat
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: PascalP op 12 maart 2015, 09:16:03
Dat bedoelde ik ja, even handmatig 'update now' (ik heb DSM in het Engels) klikken en de status was weer normaal vanochtend.

Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Gtpat op 12 maart 2015, 09:19:33
👍 oke bedankt PascalP
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: SynoMyno op 18 maart 2015, 21:39:08
Hier is de ellende sinds vanmorgen weer terug. Het zal wel toevall zijn maar muziek en films haperen sinds vandaag ook ineens. Tijdens het afspelen wordt ineens het nummer niet meer gevonden.
Vreemd...
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Gtpat op 19 maart 2015, 07:15:21
PascalP en nog meer die gereageerd hebben.
Ik had/heb hetgeen ik met PascalP besproken had uitgevoerd. Even de ddns opnieuw laden. Mn ds bleef op groen "normaal" staan. Tot op de dag van vandaag, inmiddels  ruimeen week lang, geen berichten meer dat mijn eigen email reeds in gebruik is/ was. Dus ik beschouw dit probleempje als opgelost en wil iedereen bedanken die zich met enige tips en trucs met dit probleem hebben bemoeid.
Ik zou zeggen... ik blijf loyaal aan dit form en ik ga eens rondkijken voor overige tips en trucs.
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: PascalP op 19 maart 2015, 07:29:33
Hier is de ellende sinds vanmorgen weer terug. Het zal wel toevall zijn maar muziek en films haperen sinds vandaag ook ineens. Tijdens het afspelen wordt ineens het nummer niet meer gevonden.
Vreemd...

Ook hier werkt alles nog naar behoren, al een keer handmatige update geprobeerd?
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: SynoMyno op 19 maart 2015, 11:21:20
Ja maar toch lijkt het niet helemaal correct te gaan.
Had vanmorgen weer een mail:
De verbinding met #####.#####.me is verloren sinds 2015-03-18 23:48:25 GMT +00:00
Maar External Services stond om Normal.
Na een aantal keren kiezen voor Update Now staat het nu weer goed.
Begin zo langzamerhand wel wat minder vertrouwen in het spul te krijgen, want het lijkt op iets aan de serverkant van Synology
Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: Babylonia op 19 maart 2015, 11:31:18
Niets houdt je tegen om de DDNS domein service van Synology in te wisselen voor een service elders.
Je kunt ook gewoon je eigen WAN IP invullen, wordt DDNS er buiten gehouden en heb je er helemaal niets mee te maken.

Titel: Re: DDNS foutmelding: dit e-mailadres is reeds in gebruik
Bericht door: SynoMyno op 19 maart 2015, 11:34:29
True, maar het was nadat de Service die ik gebruikte niet meer gratis was wel handig.
Dynamisch IP adres hier, dus IP invullen gaat vroeg of laat ook problemen geven.
Ik kijk het nog wel even aan.