Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: MauriceK op 26 september 2014, 08:50:39
-
Hallo allemaal!
Heb een DS213 staan met CloudStation geïnstalleerd, werkt perfect. Nu wil ik op een laptop bij mijn vriendin ook CloudStation installeren zodat we de map op mijn NAS samen kunnen delen en gebruiken, maar bij het invullen van de quickconnect ID gegevens en gebruiker met wachtwoord gaat het mis. Systeem zegt : verbinding mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen en probeer het opnieuw. Wat doe ik verkeerd? zou toch gewoon moeten werken op een andere locatie?
Bij MyDS staat trouwens de NAS maar bij Quickconnect en DDNS staan bij beiden een streepje (-). In de DSM staat dat de quickconnect gewoon actief is en werkt. En op de PC bij mij lokaal werkt het ook prima.
Groeten,
Maurice
-
Bij MyDS staat trouwens de NAS maar bij Quickconnect en DDNS staan bij beiden een streepje (-). In de DSM staat dat de quickconnect gewoon actief is en werkt. En op de PC bij mij lokaal werkt het ook prima.
Als bij MyDS de aangemaakte domein-namen niet worden aangegeven, lijkt het me toch dat het niet actief is.
Welke versie DSM gebruik je? Bij verouderde DSM versies heeft Synology eerder de functionaliteit van QuickConnect uitgeschakeld als veiligheid tegen de Synolocker hack.
http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/let-op-nas-hack-synolocker-actief/
-
Hoi Babylonia,
Laatste DSM draait, 5.0 update 5. cloudstation werkt lokaal prima dus snap niet waarom het niet werkt op een externe locatie... en wat bedoel je met domeinnamen niet worden weergegeven? Ben een leek he...
groeten,
Maurice
-
Probeer het eens met je extern ip-adres, dan ga je even buiten ale myds ddns etc zaken om.
-
Ehmmmm... Ben een leek dus hoe doe ik dat?
-
Als je bij jou thuis via een op jouw netwerk aangesloten apparaat (bijv. je laptop) dan kun je via http://www.whatsmyip.org je externe ip-adres opvragen.
Als je dit ip-adres dan op de laptop van je vriendin invult in cloudstation kan je controleren of het buiten ddns / myds etc om wel werkt.
Werkt het dan nog niet dan heb je waarschijnlijk niet de juiste poorten in je router geforward.
-
Ok thanx ik ga het proberen! Laat even weten of ik het werkend krijg...
-
Je kunt je externe IP-adres ook zien in je eigen berichten. ;)
[attachimg=1]
NOTE:
[attachimg=2]
-
Hallo allemaal,
thanks voor de tips, via extern ip werkt de quickconnect nu. Helemaal top!
Groeten,
Maurice
-
Via extern ip werkt de QuickConnect nu.
Toch begrijp ik die niet goed, QuickConnect werkt toch met een naam en niet met een ip adres?
Als je een extern ip adres intikt ga je rechtstreeks naar de NAS en niet via QuickConnect toch?
-
Klopt, QuickConnect is voor DSM connectie http://QuickConnect.to/<QCID> en voor je apps <QCID>.
Dus, QuickConnect wordt niet gebruikt door TS.
-
Heb gewoon quickconnect ID naam, gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld, en dan rechts op instellingen, handmatig verbinden, ip adres en poort instellen.
-
Quickconnect is toch ook gelinkt aan een ip adres?
Een versimpelde versie van een domeinnaam toch?
-
Nee, Quick Connect is iets geheel anders. De nas houd steeds een poort open naar de Europese Synology server, op naam van jou ID.
Als een Client wil verbinden, verbind die ook met de Europese Synology server en op grond van je ID worden die poorten aan elkaar gekoppeld. Het verkeer blijft via de server van Synology lopen. Dat is volgens hun ook de reden dat ze nog geen QC voor video station hebben. Dat zijn te veel data zodat hun servers dan te zwaar belast worden.
In elk geval heeft QC jouw IP niet nodig.
In QC zit wel een systeem dat herkent of je op je eigen LAN zit. In dat geval verbind hij rechtstreeks, zonder het verkeer via de server te leiden. (Bij mijn weten staat die Europese Server in Leeds, Engeland)
-
Nuttige aanvullende informatie van Synology: http://blog.synology.com/blog/?p=2283