Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: palrob op 24 februari 2021, 15:49:28

Titel: Bij DDNS komt er geen mail meer binnen
Bericht door: palrob op 24 februari 2021, 15:49:28
Bij STRATO heb ik een domeinnaam vastgelegd. In de beheer van het domein kan ik kiezen voor DynDNS actief. Inden ik deze activeer, kan ik in mijn RT2600AC of in mijn DS214+ DDNS activeren. Daarbij heb ik een Lets Encrypt certificaat op mijn domeinnaam.

Werkt prachtig allemaal, maar als ik DynDNS activeer in Strato, dan valt mijn MX weg, en komt de mail niet meer aan via mijn mailserver. Als ik DynDNS uitzet in mijn Strato account, kan ik de MX records weer vullen en doet mijn mailserver het weer. Mijn website doet het wel goed, DynDNS aan of uit.

Wat doe ik nou fout?
Titel: Re: Bij DDNS komt er geen mail meer binnen
Bericht door: Rubensky op 24 februari 2021, 16:27:45
Kijk eens even hier: https://www.strato.nl/faq/domeinnaam/mx-records-je-eigen-mailserver-vastleggen/

Volgens mij moet je het MX record dan ook bij Strato invullen.
Titel: Re: Bij DDNS komt er geen mail meer binnen
Bericht door: palrob op 24 februari 2021, 17:39:45
Dank je voor de link, maar in de pagina die ik daarmee oproep staat helemaal onderaan dat je DynDNS moet deactiveren als je je eigen MX waardes invult.
Titel: Re: Bij DDNS komt er geen mail meer binnen
Bericht door: Briolet op 24 februari 2021, 22:12:43
Blijkbaar is dat iets van Strato dat je geen MX record mag gebruiken bij een ddns domein. Ik had vroeger een ddns domein waar je wel een MX record kon aanmaken.

Je kunt het ddns systeem van Synology gebruiken en niet dat van Strato. Bij Stato maak je dan een MX record dat naar de ddns van Synology wijst. Doe ik ook en dat werkt goed.