Auteur Topic: Bestaande DDNS account plots niet meer te gebruiken  (gelezen 1993 keer)

Offline Tim__

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 353
  • -Ontvangen: 81
  • Berichten: 975
Bestaande DDNS account plots niet meer te gebruiken
« Gepost op: 27 april 2017, 21:05:22 »
Sinds de update naar dsm 6.1.1 is mijn 4 jaar oude en gelinkt ddns account (naam.synology.me) uitgeschakeld en niet meer in te schakelen in de settings van het configuratiescherm. Ik heb de account al verwijderd en opnieuw proberen toevoegen maar krijg telkens de fout "verbindingsfout. Probeer het later opnieuw".
Iemand die kan helpen?
  • Mijn Synology: 1517+
  • HDD's: 4 x 4TB WD RED
  • Extra's: 215j & 218+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.174
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Bestaande account plots niet meer te gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2017, 21:14:12 »
Check account.synology.com eens, og je een groen bolletje hebt.

32874-0


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Tim__

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 353
  • -Ontvangen: 81
  • Berichten: 975
Re: Bestaande account plots niet meer te gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2017, 21:27:39 »
Nope, niets meer. 

32880-0
  • Mijn Synology: 1517+
  • HDD's: 4 x 4TB WD RED
  • Extra's: 215j & 218+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.174
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Bestaande account plots niet meer te gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2017, 21:43:26 »
Ah....dat is natuurlijk omdat je de DDNS had verwijderd.
Heb ik ook even gedaan en getracht een nieuwe te maken, ook ik krijg:



Terwijl m'n NAS wel Internet verbinding heeft (DSM check):



Dus, ik denk, dat er een probleem is met de DDNS-Server van Synology.



CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.174
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Bestaande account plots niet meer te gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2017, 21:46:10 »
Synology laat zien dat er niets aan de hand is ::)



CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Tim__

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 353
  • -Ontvangen: 81
  • Berichten: 975
Re: Bestaande DDNS account plots niet meer te gebruiken
« Reactie #5 Gepost op: 27 april 2017, 21:54:06 »
Hmmmm. Bedankt om te testen Birdy! Ik rapporteer het aan synology. :)
  • Mijn Synology: 1517+
  • HDD's: 4 x 4TB WD RED
  • Extra's: 215j & 218+

Offline Tim__

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 353
  • -Ontvangen: 81
  • Berichten: 975
Re: Bestaande DDNS account plots niet meer te gebruiken
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2017, 06:23:48 »
Dit antwoord kreeg ik van Synology:

-----------------------------------------------------------------------------
Thank you for contacting Synology support.

For troubleshooting purposes, please do the following steps -

1. Please make sure the DNS Server and Gateway settings are properly configured on Diskstation. You can set up DNS server to 8.8.8.8 or 8.8.4.4 (Google's public Server) in Control Panel > Network.
Usually, the gateway should be your router's IP address, we suggest to use a Public DNS server instead of your Router.

2. Please go to Control Panel > Network > Network Interface > edit > IPv6, change the setting from "Auto" to "Disable";

3. Please go to Control Panel > Network > Network Interface > edit > IPv4, change the setting from "DHCP" to "Manual";
And uncheck "jumbo frame" option.

4. Please go to DSM > Control Panel > Regional Options to sync the time manually instead of with one NTP server.

If still with no luck, please send us a copy of your kernel log, the instructions have been mentioned below.

The Kernel log is a technical log file which can give us more technical information about your system

[For user using DSM5.0]

1. Log in with admin account or administrator accounts.
2. Go to DSM Menu > Support Center > Support Services
3. Click on generate logs to get the system debug log (debug.dat) and send it to us.
-----------------------------------------------------------------------------

Ik heb enkel stap 1 tem 3 gevolgd (4 kon niet vanwege SS) en nu kan ik terug mijn ddns registreren...
  • Mijn Synology: 1517+
  • HDD's: 4 x 4TB WD RED
  • Extra's: 215j & 218+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.174
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Bestaande DDNS account plots niet meer te gebruiken
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2017, 12:23:55 »
Zonder maar iets te wijzigen (de stappen 1tem3 had ik al zo staan), kon ik net weer de DDNS up krijgen:
32888-0

Naar mijn mening was er toch iets aan de hand bij Synology, waardoor mijn test gisteren niet lukte.
Maar goed, het werkt weer.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12


 

Hoe bestaande mappen toevoegen aan drive?

Gestart door JheroenBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 1
Gelezen: 1239
Laatste bericht 31 juli 2020, 10:46:31
door Birdy
Bestaande NAS uitbreiden met expansion unit

Gestart door computergek92Board NAS hardware vragen

Reacties: 0
Gelezen: 393
Laatste bericht 07 augustus 2022, 20:28:54
door computergek92
Bestaande Joomla website verhuizen naar NAS, naast bestaande website

Gestart door jrvdBoard Web Station

Reacties: 6
Gelezen: 3040
Laatste bericht 29 december 2023, 14:05:06
door jrvd
Nieuwe Synology met bestaande schijf

Gestart door MixedupBoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 1975
Laatste bericht 02 april 2008, 22:55:37
door mdamen
Drive client backup naar bestaande map

Gestart door marloes00Board Cloud Station & Drive

Reacties: 0
Gelezen: 412
Laatste bericht 15 september 2024, 14:30:55
door marloes00