Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: casperb71 op 21 augustus 2017, 18:21:10
-
Ben verhuisd en ook een andere provider (Ziggo) en kan mijn Aps (DS-file / DS Photo / DS Cam etc etc) niet meer connecten met mijn NAS.
Gebruik QC om de verbinding te maken, maar krijg de melding dat of het IP-adres niet goed is of de netwerkverbinding. Dit laatste is nu goed en heb hiervoor hulp van het forum gehad.
Als ik via LAN werk dan werken de Aps wel, maar via 4G niet.
Er stond mij iets bij dat ik in mijn router (Technicolor TC7210) iets moest aanpassen of forwarden ondanks dat ik met QC werk. (5000, 5001 (HTTPS)
Heb even in de router gekeken maar weet niet goed wat ik waar moet invullen.
-
De kracht van Quick Connect is juist dat je niets in je router hoeft aan te passen.
Er staat geen foutmelding bij Quick Connect in je NAS?
-
Mijn vermoeden is dat je QuickConnect nog steeds naar je oude IP kijkt.
-
Nee Robert, alles staat op groen. Ook de machtigingen staan goed.
Ik heb ook in de App even het vinkje bij ww onthouden weggehaald, maar ik blijf die melding krijgen.
Ook HTTP of HTTPS maakt geen verschil, alleen via LAN lukt het wel.
-
Mijn vermoeden is dat je QuickConnect nog steeds naar je oude IP kijkt.
Oke maar hoe pas ik dit aan?
-
Ik zie dat er in mij Synology.com account nog geen gegevens staan bij DDNS Hostnaam en IP
Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Ja in DS staat QC aan.
-
nog geen gegevens staan bij DDNS Hostnaam en IP
Heb je dan DDNS ingesteld op je NAS ?
-
MOD @casperb71 Niet onnodig citeren.
Nee
-
Dan zie je dus ook geen DDNS en IP-Adres.
DDNS staat geheel los van Quick Connect, heb ik al eerder gemeld hier (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/re-verhuisd-geen-externe-toegang-meer/msg229618/#msg229618). ;)
Dus Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
in geen geval.
-
Ja en toch zat het daar in.
Ik heb de DDNS aangezet en heb in de routerconfiguratie van DS de poorten 5000 en 5001 geforward.
Nu heb ik wel verbinding via http en werkt de app DS File wel. Ook DS Video draait via https
DS photo wil nog niet.
Ik zit in ieder geval in de goede hoek.
Zie nu dat als ik certificaat controleren in de App aan zet dan krijg ik de melding dat het SSL certificaat niet betreouwbaar is.
Zet ik deze functie uit dan werken de Apps
-
Als je poorten gaat forwarden gebruikt QC die bij voorkeur.
Het moet ook echt zonder werken.
Misschien als je verkeerde forwards maakt dat het dan juist fout gaat?
-
Ja en toch zat het daar in.
Nee, daar zat/zit het dus niet in want, nu gebruik je nog steeds geen QC en, daar gaat dit Topic toch over ?
Maar goed, DDNS en port forwarding werkt ook.
-
Ik heb eerst DDNS aangezet en toen werkte QC niet.
Vervolgens in de routerconfiguratie van de DS de poorten geforward en toen werkte het direct.
Dus vertel mij maar wat doe ik dan fout?
Zonder DDNS wil het dus niet.
-
Wat je fout doet, weet ik niet maar, zonder DDNS moet QC werken, QC werkt n.l. niet met DDNS samen.
QuickConnect, Quickly Explained (https://blog.synology.com/?p=2283)
-
Vervolgens in de routerconfiguratie van de DS de poorten geforward en toen werkte het direct.
Dat is ook nog een puntje, je kunt beter zelf poorten forwarden in je Router, lees dit Sticky Topic even (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/zoveelste-waarschuwing-om-geen-ez-internet-te-gebruiken/) en zet UPnP op je Router uit (is maar een advies)