Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: gwn op 27 januari 2016, 08:52:50
-
Hallo mensen,
ik krijg sinds een kleine week constant de meldingen zoals bijgevoegd, zijn er meer mensen die hier last van hebben cq een oplossing weten?
mvg
ricardo
-
Worden netjes geblokkeerd, meer kan je eigenlijk niet doen.
OK, je kan een alternatieve poort voor dit verkeer maken en de standaard poort in de firewall blokken.
Sterke wachtwoorden gebruiken en deze regelmatig wijzigen.
Een NAS aan het internet geeft nu eenmaal gerammel aan de poorten.
-
ok thanks, welke poort zou ik dan kunnen wijzigen in wat evt?
-
Telnet, is dat niet poort 21?
Zet je in je router een forward van bijvoorbeeld poort 2121 naar poort 21
Jij weet dat je met telnet niet meer naar poort 21 moet gaan maar naar poort 2121
Al het verkeer voor poort 21 komt dan niet door de router.
-
Ik zou de telnetpoort niet eens aan het internet hangen en hooguit binnen je LAN gebruiken. Telnet in ongecoderrd verkeer, dus ook het inloggen gebeurd volgens mij onversleuteld en kan afgeluisterd worden. Beter is het om via SSH in te loggen.
-
Ok, ik heb wel wat kennis van deze dingen maar niet heel uitgebreid, hoe kan ik dit allemaal instellen?
-
Telnet = poort 23
Maar ik zou telnet ook nooit van buiten open zetten.