Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: Stefan op 05 november 2015, 15:15:40
-
Op locatie heb ik een Synology NAS staan welke een iSCSI LUN heeft gekoppeld naar een Windows Server machine.
Via de "Backup & Replication" is een LUN back-up ingesteld welke dient te synchroniseren naar een andere Synology NAS in ons Datacenter.
De connection test is succesvol, maar na het starten van de job is deze na korte tijd failed:
"Network LUN Backup failed to backup task [LUN BACKUP] to [ipadres ([222]) The lun is being backed up by another user. Please try again later".
Op dat moment lopen er geen andere jobs.
De DSM versie van de Synology is up-to-date. Voor de zekerheid het device herstart, maar zonder oplossing. Iemand enig idee?
-
Heeft het wel gewerkt of is dit een eerste poging.
-
Het heeft inderdaad wel gewerkt.
Ter info: als ik de job opnieuw aanmaak werkt het uiteindelijk wel. Maar dit is al de derde keer dat dit voorvalt.
-
Mijn gevoel is dat de backup, die geweest is, dan niet "vrijgegeven" wordt en dan gezien wordt als zijnde nog bezig.
Er zijn, denk ik, hier weinig LUN gebruikers zijn in combi met een dergelijke backup op dit Forum.
Heb ook eens rond ge-googled maar, niet iets kunnen vinden rond dit verschijnsel (ook niet op het forum.synology.com forum).
Misschien is het, in dit geval, handiger om een Support Ticket te maken hiervoor.
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us