Synology-Forum.nl

Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: ralfomoreno op 19 april 2014, 11:25:26

Titel: Lokale Backup mislukt na DSM 4.3 -> DSM 5.0 - andere USBshare naam!
Bericht door: ralfomoreno op 19 april 2014, 11:25:26
Na een update op mijn DS211+ naar DSM 5.0 liepen de lokale backup taken niet mehr.
De onderstaande logbook entry verwijst enigszins naar de "oorzaak":

Error   Back-up   2014/04/17 12:00:03   SYSTEM   Local Backup failed.
Error   Back-up   2014/04/17 12:00:02   SYSTEM   Destination is not on-line.

De volgorde van mijn USB shares was veranderd na de update, wat voorheen usbshare1 was, bleek nu in eens usbshare2 te zijn (Ik gebruik soms alle drie USB poorten).

Helaas betekend dit dat je een nieuwe taak met dezelfde instellingen behalve de naam van de doelshare moet aanmaken. (Hierbij verschijnen dan natuurlijk ook nu de Backup-Ids van de oorspronkelijke backups maar nu zonder bijbehorende taak.)

Het ergste is dat je weer een fullback-up moet maken met de nieuwe taak, tijdelijk? dubbele capaciteit nodig hebt en gereserveerde bestanden alleen in de oude backup-map staan.

Synology - dit moet toch anders kunnen, d.w.z. als alleen de sharenaam veranderd, maar de backup(map) hetzelfde blijft, gewoon de back-up task kunnen aanpassen?
Titel: Re: Lokale Backup mislukt na DSM 4.3 -> DSM 5.0 - andere USBshare naam!
Bericht door: Robert Koopman op 19 april 2014, 12:09:19
Over de laatste opmerking, Synology leest hier niet mee.
Dan doen ze wel op het Engelstalige forum.
Titel: Re: Lokale Backup mislukt na DSM 4.3 -> DSM 5.0 - andere USBshare naam!
Bericht door: Birdy op 19 april 2014, 16:17:59
Volgens mij kan Synology dit USB probleem remote voor je oplossen (heb dit een keer voorbij zien komen) maar dan moet je wel even Ticket inleggen:

Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld

Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us