Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: Stegman op 23 mei 2016, 14:51:13
-
Ik heb Hyperbackup ingericht met Hubic storage en een succesvolle full backup kunnen maken en het lijkt dat er ook incrementals gemaakt worden, aangezien de eerste full bijna 2 dagen liep en de opvolgende maar 10 minuten.
Wanneer ik inlog op Hubic (in een browser) zie ik echter nergens iets van mijn bestanden staan.
In de GUI van Hyperbackup zie ik deze wel staan en zijn ze ook te selecteren voor een restore.
Ik zou verwachten dat ik de backup ook online kan benaderen, zeker in geval van bijvoorbeeld het verlies van mijn totale NAS na brand of diefstal.(de reden van cloudstorage gebruik in eerste instantie)
Nu heb ik al op meerdere manieren geprobeerd in contact te komen met Hubic wat tot op heden niet gelukt is.
Iemend enig idee hoe je naar een nieuwe machine moet restoren en waar de data online te benaderen is?
p.s. ik heb gezien dat er een link staat bij Hyperbackup: 'restore from existing repositories' , blijft de vraag hoe ik mijn bestanden online kan zien.
Graag ook jullie ervaringen met Hubic storage en de support ervan, OVH is een grote op dat gebied maar de support is nogal crappy ingeregeld.
-
Volgens mij kan je daar Hyper Backup Explorer voor gebruiken:
A desktop tool for browsing, decrypting, and extracting different versions of backup data in Hyper Backup repositories
Downloaden: Download Center (https://www.synology.com/en-global/support/download/DS214+) onder Utilities.
-
Zoals Birdy schrijft. Via de explorer kun je een ".bkpi" bestand openen waardoor je vanaf je PC door al je versies heen kunt lopen. Ik zie dat ze nu ook een Mac-versie van deze tool online hebben.
Het voordeel van deze .bkpi opslag is dat bij veranderde bestanden niet het hele veranderde bestand ge-backupped wordt, maar alleen de veranderingen tussen de twee versies. Dat maakt het plegen van een incremental backup nog sneller, waardoor je nog vaker kunt backuppen.
De ".bkpi" geld voor een andere nas, maar ik gok ook voor deze cloud opslag.
-
Bedankt Birdy en Briolet!
Waar kan ik .bkpi bestand(en) vinden?
Ik heb het over de cloud backup naar Hubic toe en heb tot op heden geen .bpki bestand voorbij zien komen :|
-
Op mijn backup nas vind ik ze op:
[attachimg=1]
Het bestand is 0 bytes groot en wordt waarschijnlijk alleen gebruikt om de backupfolder te kunnen selecteren.
-
Op mijn backup nas vind ik ze op:
(Link naar bijlage)
Het bestand is 0 bytes groot en wordt waarschijnlijk alleen gebruikt om de backupfolder te kunnen selecteren.
Ik backup niet naar een backup NAS, maar naar Hubic (Cloud)
-
Mag toch aannemen dat de map/file-structuur hetzelfde is, dat bepaalt Hyper Backup n.l.
Wat zie dan bij Hubic ?
Kan je wat laten zien ?
-
knip................
Wanneer ik inlog op Hubic (in een browser) zie ik echter nergens iets van mijn bestanden staan.
In de GUI van Hyperbackup zie ik deze wel staan en zijn ze ook te selecteren voor een restore.
knip.................
Bovenstaande is een gedeelte uit mijn start van deze thread.
Dus ik zie geen enkel bestand staan in Hubic
-
Ik vraag mij dan af of die backup wel naar Hubic is verstuurd.
Is de ruimte die je hebt bij Hubic wel oplaag gegaan na de backup ?
Ik vraag het maar want, het komt nogal merkwaardig over. ::)
Overigens, heb geen ervaring met Hubic.
In de GUI van Hyperbackup zie ik deze wel staan en zijn ze ook te selecteren voor een restore.
Maar, KAN je ook restoren, getest :?:
-
Restore heb ik getest en werkt
Wanneer ik inlog in mijn account zie ik dat er 180GB in gebruik is maar de feitelijke bestanden zie ik nergens.
In de Hyperbackup GUI zie ik de bestanden wel.
-
Dan heb ik het idee dat Synology de mappen/files dusdanig opslaat (verborgen), dat het niet op een "normale" manier te benaderen is in Hubic.
Dat kan komen, omdat het als een Container opgeslagen wordt, het enige wat ik hierover kan vinden is (DSM Help):
hubiC-back-updoel:
back-upbestanden worden opgeslagen in de geselecteerde Container op de hubiC-server en de geselecteerde directory.
De gegevensstructuur van hubiC bevat een paar van Container en Object zonder mapstructuur.
En, ik lees dat er meer mensen hetzelfde ondervinden:
https://forums.hubic.com/showthread.php?135416-Missing-Synology-Backup-Files-on-HubiC
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=115155
Maar goed, het restoren kan toch alleen maar met Hyper Backup zelf dus, het heeft geen zin om anders te willen browsen dan met Hyper Backup Explorer.
Bewezen is dat de backup gemaakt is en dat je kunt restoren.
Dus, zonder NAS en Hyper Backup/Explorer kan je er niets mee.
-
...................
Maar goed, het restoren kan toch alleen maar met Hyper Backup zelf dus, het heeft geen zin om anders te willen browsen dan met Hyper Backup Explorer.
Bewezen is dat de backup gemaakt is en dat je kunt restoren.
Dus, zonder NAS en Hyper Backup/Explorer kan je er niets mee.
Bovenstaande klopt inderdaad.
In geval van nood heb je dus een NAS nodig om te kunnen restoren en zijn de backups niet via een Hubic GUI te benaderen
Op zich niet erg want die moet er dan toch weer komen.