Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: Bommel op 20 februari 2019, 16:09:18
-
Hallo,
ik heb een DS213+. Deze wil ik remote backuppen naar een DS119j. Ik ben nu eerst een backup aan het maken via LAN, maar krijg steeds foutmeldingen dat de backup is mislukt. Op aanraden van support ben ik nu kleinere backup-opdrachten aan het maken.
Dat werkt voor sommige folders, maar voor een groot deel ook niet. Inmiddels ben ik opdrachten aan het maken tot op het laagste folder-level, maar zelfs dat werkt niet.
Heeft iemand hier een oplossing voor misschien?
Bedankt
-
Maar wat is de foutmelding precies?
-
in de log staat:
Failed to run backup task
Failed to auto resume backup task
-
Tja....geen idee wat er fout gaat maar, je kunt wel een debug.dat genereren voor Hyper Backup:
[attachimg=1]
Die debug.dat wordt gedownload naar je PC en deze kan je un-zippen.
Ga dan naar <DE DIRECTORY WAAR JE HEBT UN-ZIPPED>\debug\HyperBackup\var
of <DE DIRECTORY WAAR JE HEBT UN-ZIPPED>\debug\HyperBackup\var\synobackup
Kijk daar of je log files kunt vinden en kijk of je daar foutmeldingen kunt vinden waardoor de backup mislukt.
-
Misschien een slechte netwerkverbinding?
-
Ik heb beide NASsen aan dezelfde router hangen voor de initiele backup. Snelheid zou dan geen issue zijn toch?
duurde even voor ik alles kon openen en inzien.
Ik vond dit in het backup.last bestand:
[task_10]
dss_app_source_size=12
end_time=1550586776
error="SYNO.SDS.Backup.Application:error:status_suspend"
error_code=10
processed_size=952360503
result="suspend"
start_time=1550585540
total_size=49539874251
-
Slechte kabel of een ip conflict.
-
Het lukt dus wel om enkele folders te backuppen, of om beiede nassen te benaderen, dus ik zou denken dat het probleem ergens anders ligt
-
vooral blijven denken.
-
@Bommel: je zal moeten gaan elimineren. Dus wat Ben(V) zegt. Slechte kabel vervangen door één waarvan je zeker weet dat hij goed is. Lost dit het probleem niet op, dan neem je een andere mogelijke oorzaak weg.
Als je dat niet doet dan blijf je in het duister tasten.
-
ok, point taken. Ik zal alle opties die hier gegeven worden uitproberen.
- Kabels zal ik veranderen.
- Hoe kan ik een ip-conflict checken/verhelpen?
Dit is wat ik tot nu toe zelf heb uitgeprobeerd:
- iedere NAS hing aan een andere router --> hangen nu aan dezelfde
- firewalls op beide nassen zijn uitgeschakeld
- transfer encryptie is aangezet voor een stabielere overdracht (volgens support)
- ipv 'backup all shared folders' heb ik nu backup-opdrachten gemaakt tot het laagste level folders. Dat werkt niet voor iedere folder, maar er zijn ook folders waar ik consequent wel een scheduled backup van kan maken.
-
Er is wel een error in backup.last: error_code=10.
Dat betekent: Error in socket I/O, dat dus de verbinding tussen Cliënt Server NAS <>NAS (onverwacht) is verbroken.
Dus genoemde checks zijn wel nodig.
-
Twee routers in een netwerk klinkt in ieder geval niet als een goed opgezet netwerk.
-
MOD @Bommel Niet onnodig citeren.
Dat moet ik dan even rechtzetten: ik bedoelde een router en een hub. Ze hangen nu allebei aan de router.
-
Als de hub een gigabit switch is zou ik beide nassen daar op aansluiten.
Misschien is de switch in je router de bottleneck.
-
Als je echt een hub bedoelt zou ik die maar gewoon weggooien.
De laatste hubs die gemaakt zijn zijn allemaal 100Mb en een hub is gewoon een misbaksel en zou nooit meer gebruikt mogen worden.
-
Ik heb de TP-Link SG105 gigabit Switch en die hangt aan een Netgear Nighthawk R7000 router.
Ik ga nu alles aan de switch hangen en kijken of dat werkt.
-
Hallo allemaal,
ik heb inmiddels de kabels vervangen, backups geprobeerd met de beide NASSEN aan de switch en aan de router. Ik heb een factory reset gedaan van de router, firewalls uitgezet, heb geen VPN actief.
Echter nog steeds time-out van de backups als de folders te groot zijn. Echter, ik zit al op het laagste niveau mappen qua backup taken.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
-
Ook weer dezelfde fout in backup.last ?
error="SYNO.SDS.Backup.Application:error:status_suspend"
error_code=10
-
Hoeveel files staan er in die folders die je niet kun backuppen?
-
[global]
version="2.1.9-0747"
[task_9]
dss_app_source_size=12
end_time=1550561501
error=""
error_code=0
last_backup_success_time=1550561501
result="done"
start_time=1550558949
[task_10]
dss_app_source_size=12
end_time=1550811851
error="SYNO.SDS.Backup.Application:error:status_service_disable"
error_code=2106
processed_size=952360503
result="failed_checking"
start_time=1550811236
total_size=49539874251
[task_11]
dss_app_source_size=12
end_time=1550590873
error=""
error_code=0
last_backup_success_time=1550590873
result="done"
start_time=1550587059
[task_12]
dss_app_source_size=12
end_time=1550660164
error=""
error_code=0
last_backup_success_time=1550660164
result="done"
start_time=1550658117
[task_13]
dss_app_source_size=12
end_time=1550686895
error=""
error_code=0
last_backup_success_time=1550686895
result="done"
start_time=1550684391
[task_14]
dss_app_source_size=12
end_time=1550675722
error=""
error_code=0
last_backup_success_time=1550675722
result="done"
start_time=1550675710
[task_15]
dss_app_source_size=12
end_time=1550743686
error=""
error_code=0
last_backup_success_time=1550743686
result="done"
start_time=1550741890
[task_16]
dss_app_source_size=12
end_time=1550745748
error=""
error_code=0
last_backup_success_time=1550745748
result="done"
start_time=1550743913
[task_17]
dss_app_source_size=12
end_time=1550811872
error=""
error_code=0
last_backup_success_time=1550811872
result="done"
start_time=1550811857
[task_18]
dss_app_source_size=12
end_time=1551173340
error=""
error_code=0
result="failed"
start_time=1551173339
-
Het gaat in dit geval om mappen met foto's en bijbehorende xmp-bestanden. 1 map met 200 bestanden wil vaak nog lukken, maar combineer ik er 2 of 3 (of 1 jaar aan foto's met 5500 bestanden), dan stopt de backup na een tientallen minuten/enkele uren
-
Update: Ik heb een 218+ gekocht om de 213+ te vervangen. Kijken of dit lukt.
Na een paar hick-ups met de migratie, doet ie het nu. Heb succesvol 2 kleinere backuptaken gedraaid. Nu draait een grotere die eerder niet lukte.
Fingers crossed...
-
Ik heb continue dezelfde foutmelding;
error=""
error_code=0
Het is een backup die de eerste x wel gelukt is en vanaf de NAS naar een lokaal gekoppelde USB 3 disk. Op dezelfde disk staat ook een 'full' backup(*.hbk) van alles wat op de NAS staat(dus inclusief apps) en die lukt wel gewoon.
De Hyper Backup log geeft alleen maar aan welke files er niet gelukt zijn. De vraag in dit forum over het aantal items in de folders triggerde mij wel. Want het betreft steeds de folders met veel *.eml en *.xml files (174Mb en +-12844 files).