Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: Gijs47 op 12 januari 2018, 11:42:36
-
Goedemorgen,
Het valt me op dat Hyperbackup de laatste tijd geen melding meer geeft op mijn e-mail adres dat de backup naar een externe schijf gereed is.
Dat was voor mij de waarschuwing dat ik de backup schijf kon afkoppelen. Is er iets veranderd ?
groet
Gijs
Synology 111 , laatste versie DSM
-
Misschien dat dit soort mailtjes worden gezien als SPAM door je Provider ?
Check eens je SPAM folder.
-
Dat was voor mij de waarschuwing dat ik de backup schijf kon afkoppelen.
In Hyper Backup kun je ook instellen dat de doelschijf automatisch unmount na een geslaagde backup. Lijkt me nog handiger. ;)
Komen andere mailtjes van de nas wel binnen?
-
@Birdy Nee er zit niets in de spammap
@Briolet Ja die optie heb ik net gezien. Maar soms duurt de backup erg lang omdat ik maandelijks de c: schijf van mijn beide computers backup naar de NAS en die worden dan bij de eerstvolgende wekelijkse backup ook meegenomen. En dan duurt het veel langer. Maar misschien dat ik het vinkje maar ga zetten.
Ik ontvang verder geen berichten van mijn NAS alleen van synology als de verbinding daarmee weg is en weer terugkomt
-
Maar soms duurt de backup erg lang …
Hoe lang het duurt maakt niets uit omdat Hyper Backup zelf ziet wanneer hij klaar is. Het zou pas mis gaan als je op tijdbasis ontkoppelt, maar dat is bij HB niet nodig.
-
Opgelost !! :) :)
Ben verder gaan zoeken waar de meldingen vanuit de NAS vandaan moesten komen.
Ik kwam uit op Configuratiescherm --> Melding.
Daar stond o.a. de SMTP gegevens van mijn provider inclusief een niet zichtbaar wachtwoord. Toen herinnerde ik mij dat ik zo'n 1,5 maand geleden mijn wachtwoord bij mijn provider na minstens 10 jaren lang hetzelfde wachtwoord te hebben gebruikt heb gewijzigd.
Helemaal niet aan gedacht dat in mijn NAS ook nog een wachtwoord moest worden aangepast. Sorry !
Bedankt voor het meedenken allemaal