Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: Harold de Pater op 07 april 2021, 22:33:00
-
Met de nieuwste versie DSM wordt aangeraden om niet meer het account admin te gebruiken. Verstandig lijkt me. Dus op de doel NAS nieuw administrator account gemaakt (denk ik) door het admin account te kopieren, en een leuke naam te geven. Het nieuwe account staat onder administrators. Kan inloggen onder nieuw account, zowel in DSM, photo station als surveillance station (maar daar gebruikte ik al niet meer admin).
In Hyperbackup van een andere NAS het account en wachtwoord van de doel NAS gewijzigd in het nieuwe account. De doel NAS is online, dus account geaccepteerd. Maar zodra ik de backup wil maken krijg ik na initialisatie de melding "account heeft niet voldoende rechten in doelmap". Maar ik heb het nieuwe admin account exact dezelfde rechten gegeven als het oude admin account. Gecheckt dat netbackup ook gedeeld is (lezen/schrijven voor dit account) op de doel NAS en dat is zo.
Moet ik nog iets meer doen met dit nieuw admin account om het in hyperbackup te kunnen gebruiken?
-
Volgens mij moet de hele doelmap met inhoud de nieuwe eigenaar krijgen. Het probleem is vaker voorbij gekomen, maar ik kan me geen terugkoppeling van goede adviezen herinneren.
-
DSM Help: (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/HyperBackup/data_backup_destination)
de standaardeigenaar van de back-uptaak is de opsteller van de taak. U kunt de eigenaar van een back-uptaak wijzigen door de eigenaar van de back-updoelmap te wijzigen. Volg hiervoor de onderstaande stappen:
Rechtsklik in File Station op de back-updoelmap en selecteer Eigenschappen.
Ga naar Machtiging en wijzig de eigenaar van de map.
Schakel het selectievakje Toepassen op deze map, submappen en bestanden en klik vervolgens op OK.
Dat is wat ik kan vinden, maar dat werkt dus niet ?
-
Ik join even:
Bij Hyper Backup werkt dit, dank voor deze reactie Birdy!
Let erop dat je submappen aanvinkt.
Echter helaas bij mij bij Cloud Sync niet ("De DSM-account van de eigenaar van deze synchronisatietaak is uitgeschakeld en daarom kan deze taken de gegevenssynchronisatie niet uitvoeren").
Nog tips?
-
Let erop dat je submappen aanvinkt.
Dat staat idd in de Help text. ;)
Graag even een nieuw Topic maken in de Rubriek Cloud Sync.
-
Dank jullie wel, dit was inderdaad het euvel en het standaard account admin nu definitief kunnen sluiten.