Synology-Forum.nl

Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: mijnheerGielen op 13 augustus 2021, 10:08:51

Titel: Hyper Backup niet compatible?
Bericht door: mijnheerGielen op 13 augustus 2021, 10:08:51
Sinds mei probleem met backup na extern IPnummerwijziging.
DS1618+ DSM 6.2.4-25556 Hyper Backup 2.2.8.1510
DS1515+ DSM 6.2.4-25556 Hyper Backup Vault 2.2.8.1510
Alle instellingen mbt IPnummer aangepast, oa Port Forwarding: 6281
Krijg imcompatibiliteitsmelding, zie afbeelding.
[attachimg=1]
Titel: Re: Hyper Backup niet compatible?
Bericht door: Bobo op 13 augustus 2021, 11:42:20
Deze boodschap kreeg ik ook na de update naar DSM7.0 van prod-nas. De backup-nas draait nog op dsm 6.2.4.
Ik heb dus wel nieuwere versies, maar ik heb de backup-taak opnieuw aangemaakt en handmatig backup gemaakt.
Probleem was daarna weg.
Het lijkt mij geen ip-probleem. Foutmelding gaat over de hyper-backup-vault app.
Ik vermoed dat er in de laatste update van hyper-backup (-vault) iets gewijzigd is waardoor dit naar voren komt.

Probeer een andere kleine backup-opdracht (bijv je home-dir) aan te maken en kijk of die loopt.
Dan weet je of verbinding wel of niet goed is en het dus geen ip-probleem is..
Als die goed blijkt dan de drie pakketten van jouw screenprint aanvinken in backuptaak en die gelijk starten.
Titel: Re: Hyper Backup niet compatible?
Bericht door: mijnheerGielen op 13 augustus 2021, 14:53:58
Nope. Als ik een nieuwe backuptaak aanmaak naar Externe NAS en IPnummer invoer krijg ik melding: Geen antwoord van doelserver.

Heb beide programma's al eens gedeïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd.
Ondertussen ben ik met beide met Quickconnect verbonden.