Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: digilb op 26 augustus 2017, 11:34:32
-
In mijn DS214 hebben ik op de 1e harddisk een aantal gedeelde mappen (foto's, video's, documenten etc.) aangemaakt en dagelijks worden deze via Hyper Backup gekopieerd naar de 2e interne harddisk. Hiervoor heb ik in Hyper Backup een aantal tasks aangemaakt.
Dit ging het afgelopen jaar altijd goed, maar sinds een paar dagen mislukt elke taak. In de log staat:
Error 2017/08/25 21:47:12 SYSTEM [Local][downloads] Failed to run backup task.
Error 2017/08/25 21:47:11 SYSTEM [Local][downloads] Failed to backup data.
Error 2017/08/25 21:47:11 SYSTEM [Local][downloads] Exception occurred while backing up data.
Ik draai DSM 6.1.3-15152 Update 3, met Hyper Backup 2.1.2-0604. Dit is de meest recente software.
Het issue doet zich voor sinds de laatste update van Hyper Backup, eerder deze week.
Als ik een nieuwe Hyper Backup taak aanmaak, dan wordt deze eerst een paar keer goed uitgevoerd, en daarna gaat hij op dezelfde manier fout.
Herkennen andere forumleden dit issue? Is er iets aan te doen (verwijderen + herinstalleren van Hyper Backup), of eerst maar even wachten of Synology met een update komt?
-
Toevoeging:
- stoppen/starten van Hyper Backup helpt niet
- reboot van mijn Synology helpt niet
- ik heb een ticket ingediend bij Synology, maar wil graag weten of dit een known issue is met een eenvoudige oplossing
-
Hetzelfde hier op een DS115 naar C2.
Backup naar Google Drive lukt wel.
Ik heb nog geen ticket ingeschoten.
-
Ik heb iets gelijksoortigs met een backup taak naar de C2 Cloud. Het betreft slechts één van mijn vier C2 taken. Mijn andere taken (naar C2 maar ook naar een externe harde schijf en naar een DS115j die op een remote locatie staat) gaan wel goed.
Ik dacht dat er een verband zou zijn tussen het mislukken van de backup en de update van Hyper Backup die nog uitgevoerd moest worden. Ik heb een integriteitscontrole uitgevoerd.
"Backup task was unable to run due to errors found at the backup destination.
The following files were found broken in the latest integrity check and cannot be restored.
There may be other broken files which were not detected this time.
If you have further questions, please contact Synology support."
Op dit moment ben ik de C2 taak aan het verwijderen. Daarna maak ik een nieuwe aan. Zal hier laten weten of de nieuwe taak wel zonder problemen afgerond is.
-
In mijn DS214 hebben ik op de 1e harddisk een aantal gedeelde mappen (foto's, video's, documenten etc.) aangemaakt en dagelijks worden deze via Hyper Backup gekopieerd naar de 2e interne harddisk. Hiervoor heb ik in Hyper Backup een aantal tasks aangemaakt.
Wil alleen even een opmerking plaatsen, je hebt dus 2 volumes en je maakt een backup van volume1 naar volume2, omdat het kan.
Echter, als je DS gestolen wordt of je huis brand onverhoopt af, dan ben je dus alles kwijt.
-
Dank voor de tip, maar ik heb ook nog meerdere TransIP Stack's zodat alles buiten de deur wordt gebackupped :)
Dat ik ook onsite Hyper Backup gebruik, is om gedelete bestanden / versiebeheer terug te kunnen halen (en dat heb ik soms nog nodig ook).
Cloud Sync draait trouwens wel gewoon goed.
-
Bejamin kreeg de melding:
"Backup task was unable to run due to errors found at the backup destination.
The following files were found broken in the latest integrity check and cannot be restored.
There may be other broken files which were not detected this time.
If you have further questions, please contact Synology support."
Bij mij van hetzelfde laken een pak.
-
Vervelend dat er meer mensen zijn die hier last van hebben, maar goed om te horen dat er meer mensen zijn die hier last van hebben ;)
Ik denk dat we eerst maar 'ns moeten wachten op een update van Hyper Backup / DSM. Hopelijk werken onze huidige mislukte backup taken dan meteen weer, zonder dat we de huidige moeten deleten & opnieuw oprichten.
-
moeten wachten op een update van Hyper Backup / DSM.
Allemaal een Ticket inleggen, lijkt mij een beter plan, dan maar afwachten.
-
Het lukt mij niet eens om de "corrupte" backup te verwijderen.... Ticket wordt ingelegd.
-
hier precies dezelfde foutmeldingen. zowel naar usb als externe locatie.
-
Hier (https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=268&t=134639) worden dezelfde problemen benoemd.
-
Raar, ik heb het probleem niet.
Getest, eerst de voorgaande versie geïnstalleerd op m'n DS716+II (en Vault op m'n DS411+II)
[attachimg=1]
Externe Synology NAS Backup ingesteld, DS716+II backuppen naar DS411+II en gestart.
[attachimg=2]
Heb HB upgrade gedaan:
[attachimg=3]
Heb wat files toegevoegd in de map waarvan de backup gemaakt was en de Backup weer gestart, ging goed:
[attachimg=4]
-
Op voorhand heb nog even getest of ik terug kon naar de voorgaande HB versie dus, HB verwijdert zonder de backup taak te verwijderen, voorgaande versie geinstalleerd, weer wat data in de te backuppen map gezet, backup weer gestart, fout.
[attachimg=1]
Ik dacht, misschien is het password van doel NAS rest (je weet maar nooit) dus, dat zie je in de log maar, mocht niet baten.
Terwijl alles toch goed lijkt te zijn:
[attachimg=2]
Dus, eventueel terug naar voorgaande versie, is geen optie.
-
Het is inmiddels gelukt (geduld) om de backup taak naar C2 te verwijderen. Ik ga een nieuwe aanmaken. Ik laat het resultaat weten.
-
Nieuw aangemaakte C2 taak wordt zonder problemen uitgevoerd. Zal hem nog een paar keer laten draaien (telkens met wat meer data meenemen). Maar vooralsnog gaat het goed.
-
Ik heb weer de upgrade uitgevoerd, en nu weer geen problemen.
-
Bij mij dezelfde foutmelding maar alleen op de time backup taak binnen hyper backup.
De backup taak naar USB blijft succesvol.
De bron gewijzigd in de time backup taak maar dat helpt niet ( om uit te sluiten dat het aan corrupt bestand ligt)
Valt mij wel op dat het probleem er vandaag is en 2 dagen geleden een update van hyper backup is geweest ?
Ik wacht even af of er een nieuwe versie komt.
Leurb
-
Al mijn gewone Hyperbackup taken zowel lokaal als remote werken goed.
Echter beide C2 cloud backup taken falen. Heel fijn :twisted:
-
Ik heb nu een mix van mislukte en gelukte backuptaken, zowel C2 en lokaal als naar mijn externe NAS. Ik kan geen oorzaak achterhalen van het feit waarom de ene taak wel en de andere niet lukt.
Het vreemdste vind ik eigenlijk nog dat als ik op de mislukte taken "backup integrity" uitvoer, er geen problemen gemeld worden. Uitvoeren van de backup lukt echter niet. Eindigt in een foutmelding.
Heb mijn call bij Synology bijgewerkt, compleet met log van Hyper Backup.
-
Dat is precies wat ik ook constateer. Omdat backup integrity OK lijkt te zijn, heb ik nog de hoop dat na een update van Hyper Backup alles automagisch weer goed gaat. Wachten en melden bij Synology is het enige dat we nu kunnen doen...
-
Ik hoop het ook. Het voelt nu gewoon niet lekker.
-
Oké, ik ben dus gelukkig niet de enige met dit probleem :D
Wilde jullie net vragen wat het probleem zou kunnen zijn maar er is al een heel topic over. Gedeelde smart .....
Ben benieuwd naar de oplossing !
-
Ik zag daarnet dat er een backup taak goed was gegaan. Opnieuw handmatig gestart en hij ging weer fout.
Blijkbaar is het een heel gevoelige bug waardoor hij om het minste of geringste al in de error gaat.
(Mijn hoop is trouwens dat de bug alleen zorgt voor een onterechte Mislukt melding, maar dat de backup taken & gebackupte bestanden zelf in orde zijn.)
-
Het vreemdste vind ik eigenlijk nog dat als ik op de mislukte taken "backup integrity" uitvoer, er geen problemen gemeld worden.
Is eigenlijk niet vreemd. Bij de "backup integrity" wordt alleen gekeken of het database bestand nog correct is. Als Hyperbackup door heeft dat de backup mislukt is, kan hij nog steeds de database goed bijwerken met de files die wel gelukt zijn.
Ik heb hier zo'n 7 backup taken lopen waarvan sommige om de paar uur gestart worden. Zowel USB als netwerk backups. In mijn log zie ik gelukkig nog niets vreemds.
-
Mail van Synology:
Dear Customer,
Thank you for contacting Synology support.
Currently, we are aware of this issue and we are working on a fix for it. Hopefully, this issue will be fixed in the next version of Hyper Backup which would be released today afternoon or tomorrow. Please help to upgrade Hyper Backup then check if the issue remains.
If still, please send us a copy of your kernel log, the instructions have been mentioned in below. The Kernel log is a technical log file which can give us more technical information about your system. And please provide me with your local time/date that the issue occurred. Or, you could reproduce the issue again before retrieving the kernel log.
[For DSM 5.0 and 6.0]
1. log in with admin account or administrator accounts.
2. Go to Menu >> Support Center >> Support Services, click generate logs to get the system debug log (debug.dat) and send it to us.
If there is any problem, please feel free to contact us. Thank you.
--
Yours Sincerely,
Technical Support
-
Voordat deze threat begon had ik ook hetzelfde probleem en eind van de morgen kreeg zo'n beetje dezelfde reactie. Ze hebben het alleen niet over een nieuwe versie.
-
Mijn beide C2 taken blijven fout gaan, de oude taken dan.
Een nieuwe aangemaakt als test en die werkt wel.
De foutmelding is en blijft erg onduidelijk.
Kan de oude taken niet eens bekijken, welke mappen ik opsla is "grijs" en kan ik niet aanklikken.
-
Bij mij doet de C2 backup het weer na de upgrade naar versie 2.1.2-0605.
-
[attachimg=1]
-
Deze bugfix release is inderdaad de oplossing. Ik draai de backup taken opnieuw en alles springt weer op OK, zonder dat ze geheel opnieuw gemaakt hoeven te worden :)
-
Al mijn gewone taken doen het nog steeds.
C2 Backup niet, melding gedaan.
Ook meteen even gemeld dat deze vorm van opslag dus niet altijd betrouwbaar is....
Zeker niet als je ervoor moet betalen.
Kijken of dat een tegenreactie triggert 8)
-
Robert heb je de upgrade van vandaag naar vcersie 2.1.2-0605 uitgevoerd??
Die lost bij mij het probleem op.
-
Jazeker, meteen gedaan.
Vanaf mijn 712+ waar alleen Photostation op draait ben ik nu bezig om een nieuwe taak te verbinden met de oude data.
Dat lijkt te werken, staat op 56% na een half uur controleren.
De backup vanaf mijn 1812+ is 5x zoveel data en daar durf ik deze actie nog niet te doen.
-
Patch geïnstalleerd. Mijn back-ups gaan nu weer als vanouds. Dat geldt voor mijn lokale back-ups, mijn back-ups naar remote NAS en mijn C2 back-ups.
-
Mijn grote C2 backup is nog steeds druk bezig :o
Gisteren om 14 uur weer aangezet, stond op 40GB en dat was 44%
Nu om 10 uur 261GB en dat is 73%
Gaat niet nog niet goedkomen vandaag.....
Upload ligt tussen de 3 en 4,5MB/s
Gekke is wel dat tussen 1 en 7 dit amper de 2MB/s haalt
Ik zou niet weten waar ik deze snelheid kan aanpassen.
Misschien wel ergens extern dat ze dit doen?
-
Na 36 uur uploaden was de backup taak eindelijk klaar.
Uurtje later ging de automatische backup taak aan de gang.
En wederom fout met dezelfde foutmelding als voorheen.
OK, ik neem geen abonnement op C2 Backup 8)
En waarom deze taak voor de reparatie 230GB groot was en na de reparatie 750GB zal wel een raadsel blijven.
-
Ik neem je reacties mee in mijn afweging om al dan niet gebruik te maken van C2. Dank je.
-
Alle backups liepen weer prima na de package update.
Echter opeens vandaag een failed backup (time backup Hyper Backup) met als melding een corrupted destinatio n , contact synology tech support.
Destinatio is gewoon volume1 en de raid is oké.
Ik zal een ticket aanmaken maar was benieuwd of er nog meer mensen zijn met soortgelijke backup meldingen ?
TIA
Leon
-
PB van @leurb Het gaat dus over Hyper Backup en niet Time Backup dus, deze reactie weer samengevoegd met dit Topic.
-
@leurb Ik heb geen enkel probleem met het draaien van mijn back-ups. Lokaal, C2, remote NAS. Alles doet het.
-
De RAID kan wel oké zijn, maar het kan zijn dat een bestand binnen de backup destination folder corrupt is geworden doordat een handeling is afgebroken of onderdelen zijn verwijderd.
Kun je wel een integrety check doen van de backup taak?
-
Dank voor de tip.
Na 1 failed back-up (gisteren) met de melding corrupted destination was de back-up taak vandaag weer succesvol.
Integrity check uitgevoerd en was ook oke.
Ik vermoed toch een bestand wat dan open stond tijdens de back-up en zie het maar even als een incident.
Dank voor de reacties.
gr.
Leurb