Hoi,
Als deze vraag al elders beantwoord is dan heb ik het niet kunnen vinden (voor deze specifieke DSM 7.2 versie). Bij voorbaat mijn verontschuldiging in dat geval.
Vanaf het moment dat ik de NAS met Hyper Backup Vault bijgewerkt heb naar DSM 7.2 (om precies te zijn draait die nu op 64570 update 1) kunnen bijna alle Hyper Backup NASsen opeens niet meer hun "verificatie-informatie ophalen".... en in mijn geval zijn dat veel Hyper Backup NASsen. Als ik Hyper Backup helemaal opnieuw probeer in te stellen werkt alles prima tot *na* het inloggen op de Vault NAS.
Dat de login en het wachtwoord geaccepteerd wordt weet ik zeker, als ik namelijk een 'verkeerd' wachtwoord probeer dan krijg ik netjes een melding dat die niet klopt. En als ik het wachtwoord verander van die login op de Vault NAS dan wordt alleen dat nieuwe wachtwoord geaccepteerd op door de Hyper Backup software. Geblokkeerde poorten kan dus niet aan de orde zijn, dan zou ik nooit zover gekomen zijn dat het wachtwoord (goed) geverifieerd werd.
Dus na het succesvol inloggen gaat het mis, dan krijg ik letterlijk deze melding van de Hyper Backup software:
Kan geen verificatie-informatie ophalen. Wilt u in plaats daarvan het wachtwoord van de externe NAS gebruiken om te verifiëren?
Eén van de vele Hyper Backup NASsen heeft dit probleem wonderbaarlijk genoeg niet, deze is net als de Vault NAS bijgewerkt naar DSM 7.2. Uiteraard zijn ook een aantal van de niet-werkende NASsen bijgewerkt naar DSM 7.2 (maar de meesten moeten nog geupdate worden). Tijdens het vergelijken van een tcpdump (van het aanmelden voor een nieuwe Hyper Backup taak) op de werkende NAS met die van een niet-werkende NAS zie ik precies dezelfde (succesvolle) communicatie sessies en naar dezelfde poorten (één uitgaande sessie naar tcp 6281 en drie uitgaande sessies naar tcp 5001)... Deze output bevestigt (ook) dat het inloggen op de Vault NAS goed verloopt, alleen daarna lijkt de Hyper Backup software intern vast te lopen in het voor mij raadselachtige "verificatie-informatie ophalen" deel.
Heeft iemand ook deze ervaring, of wellicht dit probleem kunnen oplossen?