Auteur Topic: Data verlies  (gelezen 9259 keer)

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 273
  • -Ontvangen: 1803
  • Berichten: 10.991
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Data verlies
« Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2013, 19:28:35 »
Als dat het ip adres van je NAS is moet je dat adres opgeven in de port forward gegevens.
Lukt dit niet zet deze dan in de DMZ, die functie zet álle poorten open naar je NAS.
Tijdelijk is dat een prima oplossing, als Synology klaar is haal je er weer weg.

Snelle reactie van Synology overigens  :)
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline spinningmaster

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 40
  • -Ontvangen: 32
  • Berichten: 179
Re: Data verlies
« Reactie #16 Gepost op: 29 maart 2013, 02:02:15 »
Beste HarryMdH,

Het is een harde les die je betaald mocht je niet alles terug krijgen. :(
Ook hier wordt maar weer eens bevestigd hoe belangrijk het is om een backup te hebben van belangrijke gegevens.

Hoop dat het je lukt om je gegevens terug te krijgen.

Spinningmaster

Mijn Synology: DS1515+
HDD's: 5 x WD30EFRX
Firmware versie: DSM 7.1.1-42962 Update 5
Mijn Synology: DS1821+
HDD's: 6 x Seagate ST4000NE001-2MA101
Firmware versie: DSM 7.1.1-42962 Update 5

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3031
  • -Ontvangen: 325
  • Berichten: 2.641
  • $ sudo -i
Re: Data verlies
« Reactie #17 Gepost op: 29 maart 2013, 05:09:32 »
Hallo Harry,

Wat een drama wat ik lees over het 'mogelijk kwijt zijn' van al je dierbare foto's e.d! 

Wellicht dat je met een van de guru's hier op het forum kunt en wilt delen waar je woont, het beste via een persoonlijk bericht aan een van de moderators.

Misschien woont er een guru vlak bij jou in de buurt die je zou willen en kunnen helpen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het allemaal nog abacadabra voor je is!

Misschien een idee-tje om onze newbie even met raad en DAAD bij te staan?

Harry succes en ik hoop dat er snel een oplossing naar je komt toegesneld!

Hulde en eeuwige roem voor die guru die even op deze trein wil stappen!

Fijne paasdagen allemaal iig!

Ik woon zelf  in Leek @Groningen, maar reken mijzelf zeker niet tot de groep guru's! Uiteraard zou ik Harry willen helpen met die kennis die ik momenteel bezit!

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Commander: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U8
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !

Offline HarryMdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Re: Data verlies
« Reactie #18 Gepost op: 29 maart 2013, 10:18:37 »
Robert,

bedankt, ik heb de DMZ open gezet.
Waar moet nu dat IP-adres bedoeld in de mail van; Synology Technical Support komen te staan?? (zie hieronder)
Ik neem aan ergens in mijn Router. Maar waar?
Ik heb naar mijn idee al veel dingen geprobeerd maar nog niet gelukt.

HarryM.

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 273
  • -Ontvangen: 1803
  • Berichten: 10.991
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Data verlies
« Reactie #19 Gepost op: 29 maart 2013, 11:28:45 »
Het IP adres wat Synology je gegeven heeft is hun IP adres.
Met dat IP adres gaan ze dus contact zoeken met jouw NAS.
Je kan dit adres eventueel in je router zetten bij de adressen welke jij toestemming geeft om contact te mogen maken.
Dat is mooi maar niet echt nodig, het maakt het voor nu nodeloos ingewikkeld.

Indien Synology klaar is met jouw NAS, en laten we hopen dat het ze lukt, zet je DMZ gewoon weer af.
Komt niemand van buiten nog in je NAS.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3031
  • -Ontvangen: 325
  • Berichten: 2.641
  • $ sudo -i
Re: Data verlies
« Reactie #20 Gepost op: 29 maart 2013, 21:59:39 »
Hallo Harry,

Wat een drama wat ik lees over het 'mogelijk kwijt zijn' van al je dierbare foto's e.d!

Wellicht dat je met een van de guru's hier op het forum kunt en wilt delen waar je woont, het beste via een persoonlijk bericht aan een van de moderators.
 
Misschien woont er een guru vlak bij jou in de buurt die je zou willen en kunnen helpen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het allemaal nog abacadabra voor je is!

Hallo Harry, heb je al even contact opgenomen via een PB met een van de moderators/guru's van dit forum?

-----
Mods: Als mijn idee geen usance is hier op dit forum (ik stam zelf ook nog uit het stenen HCC-tijdperk :geek:) of gewoon 'te belachelijk voor woorden' is, dan hoor ik dat ook graag even van jullie.
-----
Citaat
Misschien een idee-tje om onze newbie even met raad en DAAD bij te staan?

Harry succes en ik hoop dat er snel een oplossing naar je komt toegesneld!

Hulde en eeuwige roem voor die guru die even op deze trein wil stappen!

Fijne paasdagen allemaal iig!

Ik woon zelf  in Leek @Groningen, maar reken mijzelf zeker niet tot de groep guru's! Uiteraard zou ik Harry willen helpen met die kennis die ik momenteel bezit!

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Commander: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U8
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !

Offline HarryMdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Re: Data verlies
« Reactie #21 Gepost op: 30 maart 2013, 11:45:01 »
Beste forum,

nadat ik zojuist een heel verhaal aan jullie heb geschreven. Werd dit niet verzonden.?
Ik weet niet meer wat ik precies had geschreven maar hierbij nogmaals.

Zo langzaamaan begin hopeloos van dit alles te worden.
Ik probeer van alles en uiteindelijk lukt het me niet.
Mijn router heb ik al menigkeer op de fabrieks-setting moeten zetten omdat het fout ging.
Al weken ben ik bezig met mijn verloren data.
Is er niemand die mij met concrete en voor mij begrijpbare taal, mij verder kan en wil helpen.
Het zit voorlopig (zoals ik denk) in het instellen va mijn router.
In de bijlage staan wat vakjes open die ik moet invullen. Maar wat ik ook invul, de router accepteert dit niet.
Hopende op nog wat hulp,

Met vrgr. HarryM.

Offline thecell

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 502
  • -Ontvangen: 212
  • Berichten: 1.370
Re: Data verlies
« Reactie #22 Gepost op: 30 maart 2013, 11:55:56 »
Niet opgeven!

Je zit zo te zien in het verkeerde menu. Hier is de handleiding:

http://www.gebruikershandleiding.com/Sitecom-wireless-network-300n-router/preview-handleiding-65892.html?page=0043#boven

Voor iedere poort (22, 23, 5000,.... ) voeg je een nieuwe regel toe.
  • Mijn Synology: DS415+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop.

Offline thecell

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 502
  • -Ontvangen: 212
  • Berichten: 1.370
Re: Data verlies
« Reactie #23 Gepost op: 10 mei 2013, 12:41:22 »
Hoe is dit verlopen?
  • Mijn Synology: DS415+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop.

Offline Pierre118

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 43
  • -Ontvangen: 16
  • Berichten: 157
Re: Data verlies
« Reactie #24 Gepost op: 10 mei 2013, 13:52:01 »
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ik had het echt met hem te doen, toen ik zonet dit alles las. Maar nu al tijd niets meer vernomen van hem. Ik hoop het niet, maar ben bang dat de foto's niet 'recoverable' waren.
  • Mijn Synology: DS1817+
  • HDD's: 8 x 4TB
  • Extra's: DX517 + 5 x 4TB

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3031
  • -Ontvangen: 325
  • Berichten: 2.641
  • $ sudo -i
Re: Data verlies
« Reactie #25 Gepost op: 10 mei 2013, 14:02:03 »
Me too!  :o
Commander: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U8
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !


 

Overzetten data

Gestart door Bart81Board NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 737
Laatste bericht 14 december 2018, 12:07:08
door mchp92
Oude DS209 NAS als zonnepanelen data store

Gestart door pjotrdenstoraBoard Algemeen

Reacties: 1
Gelezen: 1683
Laatste bericht 22 februari 2021, 15:03:19
door janbal
Data Replicator 3 slaat mappen over

Gestart door ritchbiesBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 1
Gelezen: 1129
Laatste bericht 08 januari 2014, 16:08:59
door Rogger
Fetchmail data niet via Postfix

Gestart door MartinSmallBoard Mail Station

Reacties: 8
Gelezen: 4977
Laatste bericht 29 december 2014, 17:49:20
door Joost van der Leeden
data niet langer beschikbaar op oude nas, hoe het beste over naar nieuwe nas

Gestart door watersourceBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 521
Laatste bericht 10 november 2022, 11:42:45
door watersource