Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: HarryMdH op 27 maart 2013, 18:03:06
-
Beste forum,
misschien stel ik mijn vraag op het verkeerde forum maar hopelijk kan iemand mij in de goede richting helpen.
Door een fout (van mezelf) heb ik kans gezien al mijn data van mijn Nas DS212J te verwijderen. :o
De aanleiding was een melding van een defecte schijf.
Ik dacht deze defecte schijf leeg te maken maar heb perrongelijk de nog goede schijf geleegd. :-[
Na dit legen heb ik alleen nog een stroomstoring gehad waardoor de Nas opnieuw is opgestart.
Ik had en heb nog geen nieuwe partitie gemaakt.
Kan iemand mij helpen met het terugzetten van mijn verloren data??
Met vrgr. HarryM.
-
Hoe heb je de schijf leeg gemaakt? Als je deze "snel" geformatteerd hebt in bijvoorbeeld Windows is er (nog) geen nood aan de man.
-
Martijndez,
Eigenlijk weet ik niet precies hoe ik heb geleegd, maar ik denk dat ik alleen verwijderen heb gedaan.
Zou dat kunnen??
HarryM.
-
In je nas dus? Was het redelijk snel gedaan? zo ja is alleen de table of content waarschijnlijk gewist en staat je data nog op je schijf.
Kom je nog in DSM? Ik zou je nas aanlaten, poort 22 (telnet) naar je nas forwarden en een ticket aanmaken op synology.com. Wellicht dat synology je partities weer kan aanmaken.
Anders aansluiten op je pc, en een ext4 recovery programma instaleren.
Belangrijk is om niks op je nas te schijven, anders word je data overschreven.
-
Mijn Nas is nog te benaderen en ik kan ook in DSM.
Wat jij daarna schrijft is voor mij abracadabra.
Ik heb in de bijlage een schermafdruk bijgevoegd mogelijk kan ik aan de hand hiervan de volgende stap nemen.
Mijn kennis m.b.t. Nas is zeer betrekkelijk.
Wat onderstaande tekst precies betekent weet ik niet.
poort 22 (telnet) naar je nas forwarden en een ticket aanmaken op synology.com.
Ik hoop dat er iemand mij verder wil begeleiden om mijn verloren data terug te krijgen.
HarryM.
-
Heb je wel gezocht op google naar deze "abracadabra" ?
Een stap voor stap handleiding om je data te recoveren is er niet. Het beste is waarschijnlijk om een computerbedrijfje te benaderen om dit te recoveren.
-
Ik ben maar een armzalige pensionaris.
Het later terughalen van mijn data gaat veel geld kosten.
Al mijn foto's staan op de schijf in de Nas.
Is er niemand die mij kan helpen??
Misschien kan iemand mij in begrijpbare taal de onderstaande tekst uitleggen.
poort 22 (telnet) naar je nas forwarden en een ticket aanmaken op synology.com.
HarryM.
-
Ook eenvoudige pensionarissen kunnen naar m.i. een pro-actieve houding aannemen.
Maar goed een ticket maak je hier aan: https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Je moet daar inloggen (of nog registereren met je diskstation als je dit nog niet gedaan hebt). Je kan hier een ticket aanmaken, dit is niets anders dan een email converstatie met de synology helpdesk in Taiwan (let op kan alleen in het engels). Zij zullen hoogstwaarschijnlijk je te kunnen hlpen door in te loggen met telnet http://nl.wikipedia.org/wiki/Telnet (http://nl.wikipedia.org/wiki/Telnet). Je moet hier wel poorten voor forwarden in je router, nl. poort 22 en 23. Dit kan je doen door de EZ wizzards te gebruiken in DSM (mits je router dit ondersteunt) http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=456#t4
Wellicht klinkt dit allemaal ingewikkeld, toch is het basiskennis bij het gebruiken van een NAS. Lukt dit niet dan zal je toch een bedrijfje moeten vinden die je helpt. Het klopt dat het laten terug halen van data veel geld kost, alleen in jouw geval zal dit niet zo zijn. De data staat er hoogstwaarschijnlijk nog gewoon op, alleen de table of content (de inhoudsopgave) is verwijderd.
-
Misschien kan iemand mij in begrijpbare taal de onderstaande tekst uitleggen.
poort 22 (telnet) naar je nas forwarden en een ticket aanmaken op synology.com.
Met je NAS mag je nu niets meer doen ( downloaden, foto's bijplaatsen, eender wat )
Maak hier een ticket aan, de voertaal is ondanks het Nederlandstalig invulformulier Engels.
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Edit: Martijndez is sneller dan mij :)
-
Beste forum, ;)
bedankt zover.
Ik ga hiermee aan de slag.
Het was zeker niet mijn bedoeling Proactief te zijn maar ik moest even een zetje in de juiste richting hebben.
Ik zal het forum op de hoogte houden van mijn verdere acties.
Met vrgr. HarryM.
-
Maar als ik terug lees dan oogt mijn reactie misschien wat te fel, excuus hiervoor. Succes er mee en houd ons op de hoogte of het lukt!
-
Geef anders ook nog even door welk modem je gebruikt.
Als het openzetten van de poorten niet lukt kunnen we altijd proberen te helpen.
Het openzetten van die poort is overigens pas nodig nadat je een ticket bij Synology hebt aangemaakt.
En dat ze aangeven bij jou op de NAS willen "rondkijken", doen ze dat niet hoeft de poort ook niet open.
-
Beste forum,
ik zou de handelingen uit onderstaande mail wel willen uitvoeren maar ik kom al in de problemen als ik
mijn router in wil stellen. Ik heb een Sitecom 300N router. Ik heb geprobeerd om een poort te Forwarden maar ik krijg dan de volgende melding;
"Ongeldig IP-adres! Dit moet worden ingesteld binnen het huidige subnet. Nu is de IP van uw LAN IP 192.168.0.1" Wat doe ik verkeert of wat moet ik eerst doen??
HarryM.
From: Synology Technical Support
Hi HarryM
Thank you for the inquiry.
After deleting volume, do you create a new volume?
If you have created new volume after deleting it, unfortunately, we can't mount the volume back. Please direct contact professional data rescue company to recover your data.
If not yet, we can try to mount the volume but not 100% promise it works, just a further try. Hope you understand that.
We will need your permission to get into your system via telnet access and have a closer look at this problem for solving it. Please help to provide us with the information below so we can access your system. You can set up to allow IP 118.163.30.16 in your router to get more secure.
Remote Access Instructions
===============================================================
1. Standard Ports we need you to open: 22, 23, 5000, 5001, 80
You can refer to this FAQ and know our service port.
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299&lang=enu
Please check the ports are opened by following link.
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
2. Please enable the TELNET or SSH function in Web UI of your Synology NAS . ( [Nework Service] > [Terminal] )
3. WAN IP Address of your Synology NAS:
[Please go to http://www.canyouseeme.org/ to fill in the above information and check if the port is open or not]
4. A temporary password for admin account of your Synology NAS: ((We need "admin" account, not admin-equal account))
===============================================================
** Our office time is 10:00~18:00 (GMT +8) Monday to Friday.
Further more, please provide the information below,
1. Do you remember the volume RAID type? SHR/RAID1/JBOD/RAID0?
2. Do you create a disk group ?
-
Beste forum,
ik zou de handelingen uit onderstaande mail wel willen uitvoeren maar ik kom al in de problemen als ik
mijn router in wil stellen. Ik heb een Sitecom 300N router. Ik heb geprobeerd om een poort te Forwarden maar ik krijg dan de volgende melding;
"Ongeldig IP-adres! Dit moet worden ingesteld binnen het huidige subnet. Nu is de IP van uw LAN IP 192.168.0.1" Wat doe ik verkeert of wat moet ik eerst doen??
Heb je het IP van je Synology? Dat kan je zien door bvb de Synology Assistant op je PC te laten draaien.
Of makkelijker: je logt in op DSM en klikt op Configuratiescherm, dan onder "Systeem" kies je "Netwerk". Daar zie je onder het tabblad "Netwerkinterface" ook het IP van de Syno.
-
Volgens mij is het IP adres van mijn Synology is 192.168.0.100 IP Status DHCP.
HarryM.
-
Als dat het ip adres van je NAS is moet je dat adres opgeven in de port forward gegevens.
Lukt dit niet zet deze dan in de DMZ, die functie zet álle poorten open naar je NAS.
Tijdelijk is dat een prima oplossing, als Synology klaar is haal je er weer weg.
Snelle reactie van Synology overigens :)
-
Beste HarryMdH,
Het is een harde les die je betaald mocht je niet alles terug krijgen. :(
Ook hier wordt maar weer eens bevestigd hoe belangrijk het is om een backup te hebben van belangrijke gegevens.
Hoop dat het je lukt om je gegevens terug te krijgen.
-
Hallo Harry,
Wat een drama wat ik lees over het 'mogelijk kwijt zijn' van al je dierbare foto's e.d!
Wellicht dat je met een van de guru's hier op het forum kunt en wilt delen waar je woont, het beste via een persoonlijk bericht aan een van de moderators.
Misschien woont er een guru vlak bij jou in de buurt die je zou willen en kunnen helpen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het allemaal nog abacadabra voor je is!
Misschien een idee-tje om onze newbie even met raad en DAAD bij te staan?
Harry succes en ik hoop dat er snel een oplossing naar je komt toegesneld!
Hulde en eeuwige roem voor die guru die even op deze trein wil stappen!
Fijne paasdagen allemaal iig!
Ik woon zelf in Leek @Groningen, maar reken mijzelf zeker niet tot de groep guru's! Uiteraard zou ik Harry willen helpen met die kennis die ik momenteel bezit!
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
Robert,
bedankt, ik heb de DMZ open gezet.
Waar moet nu dat IP-adres bedoeld in de mail van; Synology Technical Support komen te staan?? (zie hieronder)
Ik neem aan ergens in mijn Router. Maar waar?
Ik heb naar mijn idee al veel dingen geprobeerd maar nog niet gelukt.
HarryM.
-
Het IP adres wat Synology je gegeven heeft is hun IP adres.
Met dat IP adres gaan ze dus contact zoeken met jouw NAS.
Je kan dit adres eventueel in je router zetten bij de adressen welke jij toestemming geeft om contact te mogen maken.
Dat is mooi maar niet echt nodig, het maakt het voor nu nodeloos ingewikkeld.
Indien Synology klaar is met jouw NAS, en laten we hopen dat het ze lukt, zet je DMZ gewoon weer af.
Komt niemand van buiten nog in je NAS.
-
Hallo Harry,
Wat een drama wat ik lees over het 'mogelijk kwijt zijn' van al je dierbare foto's e.d!
Wellicht dat je met een van de guru's hier op het forum kunt en wilt delen waar je woont, het beste via een persoonlijk bericht aan een van de moderators.
Misschien woont er een guru vlak bij jou in de buurt die je zou willen en kunnen helpen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het allemaal nog abacadabra voor je is!
Hallo Harry, heb je al even contact opgenomen via een PB met een van de moderators/guru's van dit forum?
-----
Mods: Als mijn idee geen usance is hier op dit forum (ik stam zelf ook nog uit het stenen HCC-tijdperk :geek:) of gewoon 'te belachelijk voor woorden' is, dan hoor ik dat ook graag even van jullie.
-----
Misschien een idee-tje om onze newbie even met raad en DAAD bij te staan?
Harry succes en ik hoop dat er snel een oplossing naar je komt toegesneld!
Hulde en eeuwige roem voor die guru die even op deze trein wil stappen!
Fijne paasdagen allemaal iig!
Ik woon zelf in Leek @Groningen, maar reken mijzelf zeker niet tot de groep guru's! Uiteraard zou ik Harry willen helpen met die kennis die ik momenteel bezit!
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
Beste forum,
nadat ik zojuist een heel verhaal aan jullie heb geschreven. Werd dit niet verzonden.?
Ik weet niet meer wat ik precies had geschreven maar hierbij nogmaals.
Zo langzaamaan begin hopeloos van dit alles te worden.
Ik probeer van alles en uiteindelijk lukt het me niet.
Mijn router heb ik al menigkeer op de fabrieks-setting moeten zetten omdat het fout ging.
Al weken ben ik bezig met mijn verloren data.
Is er niemand die mij met concrete en voor mij begrijpbare taal, mij verder kan en wil helpen.
Het zit voorlopig (zoals ik denk) in het instellen va mijn router.
In de bijlage staan wat vakjes open die ik moet invullen. Maar wat ik ook invul, de router accepteert dit niet.
Hopende op nog wat hulp,
Met vrgr. HarryM.
-
Niet opgeven!
Je zit zo te zien in het verkeerde menu. Hier is de handleiding:
http://www.gebruikershandleiding.com/Sitecom-wireless-network-300n-router/preview-handleiding-65892.html?page=0043#boven
Voor iedere poort (22, 23, 5000,.... ) voeg je een nieuwe regel toe.
-
Hoe is dit verlopen?
-
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ik had het echt met hem te doen, toen ik zonet dit alles las. Maar nu al tijd niets meer vernomen van hem. Ik hoop het niet, maar ben bang dat de foto's niet 'recoverable' waren.
-
Me too! :o