Auteur Topic: Dagelijkse backup mislukt na een paar dagen  (gelezen 2118 keer)

Offline Riessen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 36
Dagelijkse backup mislukt na een paar dagen
« Gepost op: 07 oktober 2017, 21:01:07 »
Ik heb met Hyper Backup ingesteld dat 2 x per dag een backup gemaakt wordt vanaf mijn kantoor (Nas1) naar huis (Nas2). Dat gaat vaak een paar dagen goed. Daarna mislukt de backup. En de volgende backups ook.  Wanneer ik dan vervolgens een integriteitscontrole doe met Hyper Backup vanaf Nas1 op Nas2 is alles goed. Maak je daarna weer een backup, dan gaat die backup gelukkig weer goed.  En dan een paar dagen gaat het helaas weer mis.

Hoe voorkom ik dat de backup periodiek mislukt?
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xWD20
  • Extra's: DS918+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7989
  • Berichten: 44.008
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Dagelijkse backup mislukt na een paar dagen
« Reactie #1 Gepost op: 07 oktober 2017, 21:08:14 »
Helemaal geen foutmelding(en) of zo ?
Heb je verbinding via VPN of gewoon over Internet.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Riessen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 36
Re: Dagelijkse backup mislukt na een paar dagen
« Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2017, 21:18:27 »
Ja, inderdaad foutmeldingen:
- Failed to access the backup destination. (The data stored in backup destination [xxx] was corrupted. Please contact Synology Technical Support.)
- Exception occurred while backing up data. (The data stored in backup destination [xxxx] was corrupted. Please contact Synology Technical Support.) [User: root, Path: /volume1/Backup/xyz.idx]
- Failed to backup data.
- Failed to run backup task.
Deze meldingen komen al circa 15 seconden na de start van de backup.

De backup gaat over internet (geen vpn).
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xWD20
  • Extra's: DS918+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7989
  • Berichten: 44.008
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Dagelijkse backup mislukt na een paar dagen
« Reactie #3 Gepost op: 07 oktober 2017, 21:30:48 »
Citaat
Failed to access the backup destination.
Mijn vermoeden is dat de NAS op dat moment niet bereikbaar is.
En anders: "Please contact Synology Technical Support" dus, een Ticket inleggen en hun laten uitzoeken of het echt een verbindings- probleem is.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Riessen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 36
Re: Dagelijkse backup mislukt na een paar dagen
« Reactie #4 Gepost op: 09 oktober 2017, 21:34:54 »
Citaat
Mijn vermoeden is dat de NAS op dat moment niet bereikbaar is.
Daar kun je nog weleens een punt mee hebben, Birdy!

Na de backup van Nas1 naar Nas2, heb ik kort daarop volgend ook een automatische backup van Nas2 naar Nas1. Die gaat altijd goed.
Ik maak gebruik van de HDD-slaap/sluimerstand. Bij m'n laatstgenoemde backup van Nas2 naar Nas1 zijn beide Nas-apparaten hoogstwaarschijnlijk niet in de slaapstand.
Ik zal nu de volgorde van beide backups eens een weekje omdraaien. Dan kunnen we zien of backup van Nas1 naar Nas2 nog steeds problemen oplevert. Ik ben benieuwd.
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xWD20
  • Extra's: DS918+

Offline Riessen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 36
Re: Dagelijkse backup mislukt na een paar dagen
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2017, 15:32:22 »
Ik contact gehad met  Synology Technical Support. Zij hebben de twee NAS apparaten bekeken. Het bleek dat het backupdoel ook meedraaide in Cloudstation. Dat geeft conflicten. Ik heb ondertussen het backupdoel verwijderd in Cloudstation. Tot nu toe heb ik nog geen foutmeldingen weer gehad.
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xWD20
  • Extra's: DS918+


 

dagelijkse meldingen

Gestart door frixelBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 4
Gelezen: 1546
Laatste bericht 29 oktober 2014, 15:14:39
door Wim Bosma
Dagelijkse melding: 'Schijf niet juist verwijderd'

Gestart door heoudshoBoard Mac OS X

Reacties: 6
Gelezen: 1674
Laatste bericht 24 november 2022, 11:12:12
door heoudsho
Dagelijkse verzendingsquota inschakelen mailserver

Gestart door Martin478Board Mail Server

Reacties: 4
Gelezen: 1554
Laatste bericht 07 november 2014, 18:44:34
door Martin478
VERPLAATST: Dagelijkse melding: 'Schijf niet juist verwijderd'

Gestart door BirdyBoard NAS hardware vragen

Reacties: 0
Gelezen: 274
Laatste bericht 18 november 2022, 14:39:51
door Birdy
dagelijkse backup maken

Gestart door mourikBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 1
Gelezen: 784
Laatste bericht 30 augustus 2017, 14:28:21
door dvandonkelaar