Hierbij een tussentijds overzicht na de reset met behoud van data, daarna terugplaatsen van backup met Hyper Backup.
Eerst en vooral was ik verrast door de eenvoud. Ik ben niet zo'n specialist maar het was toch min of meer duidelijk.
Bijna alles werd teruggezet (instellingen en apps) maar niet alles.
Sommige punten hieronder zijn misschien wel normaal.
- één share was weg (geen privileges)
- Ik zie dat de USB schijven terug de standaard naam hebben. Hierdoor werken sommige backups niet. Na het aanpassen van de namen gaan die backups weer goed.
Tevens moet ik op de andere NAS'en de HyperBackup sessies één keer handmatig opstarten. Ze staan wel op online maar toch in het rood (probleem met server bestemming) Daarna werken de backups goed
- Ik start Note Station Client op de Mac, ik moet terug inloggen (gebeurt wel vaker), maar weigert dit ondanks dat de login correct is. Ik krijg de melding dat ik teveel keren geprobeerd heb.
Direct daarna krijg ik een mail dat er inlogpogingen gedaan zijn. Als ik bij de meldingen op de NAS ga kijken zie ik de melding staan dat 192.168.1.1 10x geprobeerd heeft. Dat is het router adres. Je zou verwachten dat het adres van mijn Mac is, maar niet dus.
- Let’s encr. certificaat is weg.
- hij zet wel bepaalde shares en/of mappen terug ondanks niet gevraagd, is waarschijnlijk normaal.
- Alle geblokkeerde IP adressen zijn weg
- CMS host is weg, ook instellingen.
- Blijft hangen op ‘video bewerken’

- UPS instellingen zijn weg
- Synology Drive op mijn Mac is constant vanalles aan het synchroniseren. Namen zijn veranderd, uploaden…
- Active backup for business is weg. De instellingen zijn nog aanwezig na herinstallatie van app.
- Plex is weg maar is volgens mij normaal, is ook niet zo erg in mijn geval
- Instellingen van 'TOEPASSINGSREGELS' in het configuratiescherm zijn weg (voor instellingen File Station extern)
- CALENDAR : agenda data is weg (data is weg, gebruikers en agenda's zelf niet)
Maar.... de reden waarom ik de herinstallatie deed is het probleem met de hypercard netwerk backup (gaat off-in, geen antwoord van doelserver), en het probleem met Cloud Sync die upload fouten genereert.