Synology-Forum.nl

Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: Buzzie op 22 april 2016, 09:11:35

Titel: Backup problemen sinds DSM 6.0
Bericht door: Buzzie op 22 april 2016, 09:11:35
Hallo,

Wij hebben bij een groot aantal klanten bij ons een Synology staan en we maken gebruik van het backup programma BackupAssist.
Met DSM 5 en 5.2 hadden we nergens problemen mee echter sinds DSM 6 willen de backups niet altijd meer lukken.
Bij nader onderzoek blijkt dat er in de beveiliging tabblad van de mappen een Unknown Account staat.
Hier gaat de backup op fout.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen??
Titel: Re: Backup problemen sinds DSM 6.0
Bericht door: Birdy op 22 april 2016, 11:01:58
Citaat
Bij nader onderzoek blijkt dat er in de beveiliging tabblad van de mappen een Unknown Account staat.
Welke beveiliging tabblad ? Waar ? Printscreen is misschien wel handiger.
Titel: Re: Backup problemen sinds DSM 6.0
Bericht door: Buzzie op 22 april 2016, 11:13:02
Ik heb een bijlage toegevoegd
Titel: Re: Backup problemen sinds DSM 6.0
Bericht door: Birdy op 22 april 2016, 11:17:45
Kan er niets mee, is dit iets van BackupAssist (geen product van Synology).
Titel: Re: Backup problemen sinds DSM 6.0
Bericht door: Buzzie op 22 april 2016, 11:34:27
Nee Sorry,

Was denk niet helemaal duidelijk in mijn verhaal.
Ben op me werk dus moest even snel snel snel.

Wij beheren een groot aantal klanten met Windows servers.
Deze klanten hebben een Synology staan en als 3rd party backup software genaamd BackupAssist.

Als de Synology DSM 5.2 draait is er niets aan de hand en gaat alles goed. Maar als de DSM is geupdate naar DSM 6.0 dan gaat de backup niet meer goed.
Dit heeft te maken met die unknown account zoals je die zag op een map op een Windows Server bij beveiliging.
Als dit account wordt verwijderd met de hand dan gaat de backup wel goed.

Het heeft 100% met DSM 6 te maken want daarvoor ging het wel goed.

Aangezien die Unknown Account naar nu blijkt op een behoorlijk wat servers rond waaien gaat het dus niet meer goed met de backups.
Vandaar mijn vraag of ik dit misschien ergens in DSM kan aanpassen dat daar niet naar gekeken wordt bijvoorbeeld. Of dat iemand anders een andere oplossing heeft
Titel: Re: Backup problemen sinds DSM 6.0
Bericht door: Birdy op 22 april 2016, 11:51:20
Ik zie eerlijk gezegd de relatie niet tussen het upgraden naar DSM6 en het maken van een account op een Windows Server na die upgrade.
Maar goed, je zou een ticket in kunnen leggen bij Synology Support als jij die relatie wel ziet of anders bij BackupAssist.

Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld

Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.

Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
Titel: Re: Backup problemen sinds DSM 6.0
Bericht door: Buzzie op 22 april 2016, 12:20:12
Dank je.

Ik zal dan inderdaad een ticket aanmaken bij Synology.

De relatie is er wel degelijk want met DSM 5.2 gaat alles goed en met DSM 6 gaat het niet goed.
En dat is het enige dat er is veranderd. de Backupsoftware, Server, accounts zijn allemaal hetzelfde gebleven

Durf er ook mijn hand voor in het vuur te steken dat als ik een downgrade zou uitvoeren naar 5.2 dat het weer goed gaat.
Of als een klant nu nog 5.2 heeft draaien en de backup gaat goed, dat deze fout gaat als ik DSM upgrade naar 6.0
Mits er natuurlijk wel ergens op de server Unknown Accounts staan. Die laatste worden uiteraard niet door DSM gemaakt....die bestonden al alleen komen nu pas aan het licht door DSM 6
Titel: Re: Backup problemen sinds DSM 6.0
Bericht door: Robert Koopman op 22 april 2016, 13:32:10
Maar als je veel klanten hebt, dat test je DSM6 toch eerst even voordat je alle clients gaat updaten?
Of gaat dat op lokatie automatisch?
Titel: Re: Backup problemen sinds DSM 6.0
Bericht door: Buzzie op 22 april 2016, 14:26:25
De Updates van DSM gaan automatisch.
Titel: Re: Backup problemen sinds DSM 6.0
Bericht door: Birdy op 22 april 2016, 14:32:54
Niet zo'n goede keuze dan, upgrades op grote schaal is een groot risico.
Titel: Re: Backup problemen sinds DSM 6.0
Bericht door: Hofstede op 22 april 2016, 15:09:10
Maar voor de duidelijkheid: Dat unknown account zie je niet op de mappen van de NAS maar op mappen van de Windows server?

Het is natuurlijk raar als je op mappen van een Windows server een unknown account hebt, dan is er blijkbaar op die server ooit een account op een foutieve manier verwijderd.

Ik denk dat je backup programma die foutieve rechten mee wil backuppen, maar dat DSM 6.0 dat niet meer toestaat. De beveiliging van DSM 6.0 is opgeschroefd ten opzichte van DSM 5.2.

Hangt de NAS in hetzelfde Windows domein als de Windows server?

De simpelste oplossing zou naar mijn idee zijn om te zorgen dat je de fout op de Windows server (resterende rechten van een niet meer bestaand account) oplost. Er is een tool van Microsoft (SubInACL) waarmee je automatisch al deze foute rechten op de server kunt verwijderen.