Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: bartmans99 op 09 november 2011, 09:58:24
-
Na een update naar de meest recente DSM versie (3.2-1944) mislukt het maken van een backup middels rsync of netbackup. Ik heb 2 Syn's: de ene backupt naar de andere.
Dit heeft tot voor kort gewerkt. Iemand een idee? In sommige fora komt naar voren dat dit samenhangt met de versie van Python26 die via de packagesource van Superzebulon binnen komt, maar daar staan voorlopig ook nog geen oplossingen bij. Ticket bij Synology is ingeschoten.
In de logs staat:
Nov 8 22:25:25 synonetbkp: sysbkp_user_export.c:94 fail to write user data
Nov 8 22:25:25 synonetbkp: SYNOSysbkpExport:Fail to export user_desc
Nov 8 22:25:25 synonetbkp: backup_app_apply.c:87 Failed to export application [
1], bkptype=[0], szAppPath=[/volume1/@tmp/@app], synoerr=[0x5500]
Nov 8 22:25:25 synonetbkp: synonetbkp.c:1991 SYNOBackupAppApply() failed!! ulEx
tension=[1], mode=[MODE_BACKUP], bkptype=[BACKUP_TYPE_NETBKP], synoerr=[0x5500]
Nov 8 22:25:25 synonetbkp: backup_app_err_log_set.c:8 Failed to export applicat
ions, bkptype=[0] synoerr=[0x5500]
Nov 8 22:25:25 synonetbkp: backup_utils.c:512 Input bad parameter.
Nov 8 22:25:25 synonetbkp: backup_utils.c:574 File lock failed. [/tmp/backup/sh
are_working.list]
-
Voor mij werkte een reboot!
-
Apart. Ik heb hetzelfde met mijn DS1010+. Synology is aan het kijken waar het aan kan liggen.
-
Ook bij Superzebulon blijven meldingen binnen komen. Daar staat dat Synology onwillig om dit probleem (door thirdparty software veroorzaakt) te onderzoeken.
Ik heb die reactie echter (nog) niet gekregen. Heb een kernel log opgestuurd en wacht nu op de reactie.
Ter referentie: http://synoblog.superzebulon.org/2011/10/some-news/comment-page-3/#comment-8981.
-
Ze zijn bij mij al een aantal dagen aan het kijken dus vooralsnog wordt er wel degelijk onderzocht. Ik draai ook de superzebulon packages, en support heeft al aangegeven dat het daarmee te maken zou kunnen hebben.
-
Zelfde probleem gehad. Ik had geen zin op synology helpdesk te wachten en heb backup files verwijderd op de 'ontvangende' synology en backup loopt weer als een zonnetje.
-
Reactie van Synology:
From the log, I see there are third party package and OPTware installed/running on the system. It's been known that if there are third party packages that have modified the default /etc/password directory in the Diskstation, it will cause abnormal behavior during exporting of user's configuration in the network backup session.
Please remove or disable all third party packages from the system, then reboot and perform the network backup again. Please let me know if this helps.
Tja, dat wil ik dus niet. Waarde van de Synology is voor mij nou juist die third party pacakages ...
Bjorn heb jij nog nieuws?
-
From the log, I see there are third party package and OPTware installed/running on the system. It's been known that if there are third party packages that have modified the default /etc/password directory in the Diskstation, it will cause abnormal behavior during exporting of user's configuration in the network backup session.
Please remove or disable all third party packages from the system, then reboot and perform the network backup again. Please let me know if this helps.
Volgens mij worden de users en wachtwoorden niet verwijderd uit de /etc/password file, als je een pakket verwijderd. Ik heb laatst een reactie van Zebulon gehad dat in de laatste versies van zijn spk pakketten ze anders met DSM accounts omgaan. Deze accounts zijn nu niet meer zichtbaar in DSM, maar kunnen nog wel gebruikt worden door de pakketten. Het vervelende is dus dat je zelf deze accounts niet kunt gebruiken om via DSM rechten aan te passen. Dat werkt alleen nog via een telnet sessie.
Ik denk dat het backupprogramma ook een beetje problemen heeft met deze verborgen gebruiker accounts. Misschien dat na wat aandringen by Zebulon in de volgende versie van de spk pakketten de DSM accounts weer gewoon zichtbaar zijn en backup ook weer werkt.
Weet iemand een oplossing om zelf deze DSM accounts weer zichtbaar te maken? Ik heb de installatiescripts bekeken, maar die gebruiken het commando adduser uit het Pyton pakket, maar ik weer niet de juiste parameters om gebruikers te unhiden.
-
Bij mij hielp een simpele reboot. Geen nieuws meer van Synology.
-
Bij mij hielp een reboot *en* het compleet verwijderen van de oude bestanden. Enkel reboot niet. Vanochtend na 40 uur is de eerste nieuwe backup job afgerond.
Case closed hoop ik.
-
is het probleem na de reboot weggebleven, of moet je nu elke keer voor je netbackup rebooten?
Ik had het probleem eerder, heb toen gereboot en het werkte, maar het probleem is nu terug (bij syno-syno backup)
Ik draai sabnzbd, sickbeard, couchpotato en headphones.