Synology-Forum.nl
Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: Jordy op 01 september 2016, 23:14:45
-
Hi all,
Ik probeer door middel van Hyper Backup mijn NAS te laten synchroniseren met Amazon Cloud. Bij het maken van de verbinding (op het punt dat ik een back-up task wil aanmaken) krijg ik na enige tijd de melding "no response from destination server". Betekent dit in de regel dat er een storing is bij Amazon of is er wellicht aan mijn zijde iets niet goed ingesteld?
Alvast bedankt voor hulp!
-
Neem aan dat
Sign in to Hyper Backup using your Amazon account
wel gelukt is ?
Backup naar Amazon is nog wel in Bèta maar, volgens mij hebben div. leden dit draaiende gekregen dus, lijkt mij een Amazon issue.
Maar goed, het is gissen want, kan het niet testen, heb geen account ;)
-
Ja, die stap ben ik inderdaad voorbij (heb een account aangemaakt). Via Amazon's website kan ik wel gewoon inloggen namelijk. De volgende request tot toegang beantwoord ik vervolgens met een "Yes":
Redirect your personal information back to http://192.168.0.xx:5000, please make sure http://192.168.0.xx:5000 is your DS domain.
Dit gaat dan ook nog zonder problemen. Echter bij de volgende stap - met maken van een back-up task - krijg ik na een tijdje een time-out error te zien.
-
Ik heb even verder getest en het statische interne IP-adres losgelaten en deze weer dynamisch toegewezen. Nu krijg ik zonder problemen de verbinding tot stand. Ik vermoed dat ik in mijn modem nu iets moet goedzetten? Kan dit de oorzaak zijn? Zo ja, waar moet ik dan op letten?
-
Op dit moment loopt een test-backup van 130 GB bij mij, in de Amazon Cloud Drive. Deze loopt al de hele dag, zonder storing.
Mijn NAS heeft een statisch IP.
In mijn modem/router heb ik niets ingesteld voor deze backup.
Geen idee dus wat je probleem was. Wellicht toch een tiepfout in je wachtwoord ofzo?
-
Zal ik dan toch iets verkeerd hebben gedaan bij het instellen van een statisch IP adres? Nogmaals, op het moment dat ik mijn NAS een dynamisch adres laat toekennen lukt het wel om de Cloud in te stellen.
Dien ik bij een statische toewijzing sowieso poort 5000 in te regelen in mijn router?
-
Die poort 5000 moet je forwarden om de GUI van je NAS te kunnen benaderen van buiten je eigen netwerk. Als je binnen je eigen netwerk zit goed je die poort niet open te zetten.
Dit is puur om de NAS te kunnen bedienen. Voor de backup uit te voeren hoeft deze poort niet doorgestuurd te worden.
Als je wil dat je NAS een vast IP adres heeft, dan kan je dat ook d.m.v. een static lease in de router instellen. Dan heeft de router 'm altijd hetzelfde adres.
-
De volgende request tot toegang beantwoord ik vervolgens met een "Yes":
Redirect your personal information back to http://192.168.0.xx:5000, please make sure http://192.168.0.xx:5000 is your DS domain.
Echter bij de volgende stap - met maken van een back-up task - krijg ik na een tijdje een time-out error te zien.
Die 192 adressen zijn intern lan. Als je die aan amazon doorgeeft om via port forward je nas te bereiken gaat t nooit werken. Je moet hier denk ik je wan ip vj modem / router opgevrn
-
Ik kreeg dezelfde melding, en vond het interne IP adres vreemd, maar heb gewoon doorgeklikt, en toen werkte het.
-
Inmiddels heb ik het zonder enige aanpassingen werkend gekregen. Beetje vreemd dat het opeens zonder problemen leek te gaan werken... Toch bedankt voor het meedenken tot dusver!