Synology-Forum.nl

Overige software => Data replicator & overige backupsoftware => Topic gestart door: spinningmaster op 28 december 2020, 18:01:11

Titel: Active Backup For Business opstartmedia kan geen verbinding maken met NAS
Bericht door: spinningmaster op 28 december 2020, 18:01:11
Heb sinds vandaag Active Bbackup For Business geïnstalleerd en een bare metal backup gemaakt van mijn laptop.
Dit is na volle tevredenheid gelukt.

Dan de opstartmedia gemaakt op usb volgens de Synology methode.
Het opstarten van de usb gaat prima maar kan geen verbinding maken met mijn Synology nas.
Is er iemand die ervaring heeft met hetzelfde probleem en misschien een oplossing heeft.
Titel: Re: Active Backup For Business opstartmedia kan geen verbinding maken met NAS
Bericht door: Birdy op 01 januari 2021, 15:29:45
Gesplitst Topic van dit Topic (https://www.synology-forum.nl/data-replicator-overige-backupsoftware/2-windows-computers-automatisch-backuppen-naar-nas/msg289203/#msg289203).

Ik gebruik Active Backup For Business zelf niet, maar wilde wel even gaan testen.
- bare metal backup gemaakt van mijn PC, ging goed.
- USB boot image maken, gaat niet goed:

[attachimg=1]

Procedure van Synology opgevolgd (https://global.download.synology.com/download/Document/Software/AdminGuide/Package/ActiveBackup/All/nld/ABB_Recovery_Media_Creation_Guide_nld.pdf), dus ook Windows ADK moeten installeren.
Heb gewoon een US QWERTY Toetsenbord, settings:

[attachimg=2]

[attachimg=3]

De restore-media.log laat zien:
Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.17134.1
Image Version: 10.0.17134.1
Error: 87
Could not set input locale.
Invalid locale.
ERROR: dism.exe has encountered an error.

De dism.log laat zien:
2021-01-01 14:35:46, Error                 DISM   DISM Intl Provider: PID=7928 TID=10700  - CDISMIntlManager::DisplayOfflineAPIError
2021-01-01 14:35:46, Error                 DISM   DISM Intl Provider: PID=7928 TID=10700
Could not set input locale.
 - CDISMIntlManager::DisplayOfflineAPIError
2021-01-01 14:35:46, Error                 DISM   DISM Intl Provider: PID=7928 TID=10700
Invalid locale.
 - CDISMIntlManager::DisplayOfflineAPIError
2021-01-01 14:35:46, Error                 DISM   DISM Intl Provider: PID=7928 TID=10700
ERROR: dism.exe has encountered an error.
 - CDISMIntlManager::DisplayOfflineAPIError

Ben aardig bekend met Windows, maar ik krijg het niet opgelost.
Dus, wat nu het probleem is, ik kan het het tot dusver (nog) niet vinden en dus kan ik het niet verder testen.
Titel: Re: Active Backup For Business opstartmedia kan geen verbinding maken met NAS
Bericht door: Birdy op 01 januari 2021, 15:48:09
UPDATE:
Hoe simpel kan het weer zijn, RESTART JE PC, terwijl dit niet was aanbevolen na de installatie van Windows ADK ::) en het werkt nu wel:
[attachimg=1]

Nu verder met het booten van USB en kijken of ik de NAS kan bereiken. :P

Titel: Re: Active Backup For Business opstartmedia kan geen verbinding maken met NAS
Bericht door: Hofstede op 01 januari 2021, 15:59:01
Mijn ervaring met de recovery media is dat je wel het IP adres moet gebruiken, niet de netwerknaam van de NAS.
Titel: Re: Active Backup For Business opstartmedia kan geen verbinding maken met NAS
Bericht door: Birdy op 01 januari 2021, 16:01:30
Dat heb ik ook gelijk gedaan en het werkt dus gewoon:

[attachimg=1]
Titel: Re: Active Backup For Business opstartmedia kan geen verbinding maken met NAS
Bericht door: Birdy op 01 januari 2021, 16:12:02
@spinningmaster had/heb je wel een Netwerk Connectie ?
[attachimg=1]
Titel: Re: Active Backup For Business opstartmedia kan geen verbinding maken met NAS
Bericht door: Birdy op 02 januari 2021, 13:02:38
@Jerengina Ik heb jouw (nieuw) Onderwerp gesplitst en staat hier (https://www.synology-forum.nl/data-replicator-overige-backupsoftware/kan-active-backup-for-business-backup-ook-over-internet/).
Titel: Re: Active Backup For Business opstartmedia kan geen verbinding maken met NAS
Bericht door: spinningmaster op 02 januari 2021, 14:15:14
@Birdy, Bedankt voor het uittesten, @Hofstede bedankt voor de reactie.

Weet niet wat er aan de hand is maar heb precies de stappen gevolgd van Synology voor het maken van de USB media en bij mij staat er wel een rood stipje.

Zal het straks nogmaals proberen op mijn laptop, neem niet aan dat de Windows ADK nogmaals geïnstalleerd moet worden.
Mocht het weer niet lukken dan zal ik het op mijn pc eens proberen.

Groet,
Spinningmaster
Titel: Re: Active Backup For Business opstartmedia kan geen verbinding maken met NAS
Bericht door: spinningmaster op 03 januari 2021, 16:15:41
Weet niet wat er de vorige keer fout is gegaan maar het is nu gelukt.
Opnieuw een USB medium gemaakt en het werkt nu wel. :)
Titel: Re: Active Backup For Business opstartmedia kan geen verbinding maken met NAS
Bericht door: Birdy op 03 januari 2021, 16:36:49
 ;D 8)