Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Sync => Topic gestart door: dennism op 27 februari 2017, 14:26:31
-
Mijn Mac-bestanden worden vanaf een Synology NAS (DS216play) gebackup naar Onedrive. Wanneer ik dan de Grafische Abobe bestanden (.ai, .indd, .psd, etc) terug haal van de Onedrive dan geven de bestanden een melding 'Het bestand "[bestandsnaam]" heeft een onbekende indeling en kan niet worden geopend.'
Heeft iemand ook dit probleem? En zijn er mensen die gewoon met Grafische Abobe bestanden (.ai, .indd, .psd, etc) op de OneDrive kunnen werken?
P.s. De bestandsnamen bevatten geen rare tekens en is niet te lang.
-
Maak eens een MD5 hash code aan voor jouw originele bestand, en daar na een van het op OneDrive opgeslagen bestand.
Ben benieuwd of die verschillen...... indien dat zo is, dan is dat een behoorlijk flater voor OneDrive...
http://www.pc-tools.net/win32/md5sums/
Met deze tool kun je zelf checksum aanmaken.
-
Beste,
Bedankt voor je reply alleen weet ik niet hoe ik een MD5 hash code aan moet maken op een Mac. In de .zip bijlage zie je een voorbeeld (Illustrator document) van de melding.
Graag reactie.
-
Is hier al een oplossing voor? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en het zou zonde zijn om een nieuwe topic hierover te starten, aangezien we het zelfde probleem hebben.
Via de PDF Viewer app van Synology is het mogelijk om pdf bestanden te openen, maar zodra ik via Dropbox webomgeving of via Dropbox map in Windows een pdf wil openen, krijg ik een foutmelding. Dit is per map verschillend. Sommige pdfjes in sommige mappen kan ik weer wel openen..
Rotgezocht naar permissies en beveiligingen, quarantaines, maar geen afwijkingen... Het gaat ook niet alleen over pdf bestanden, maar ook foto's en video's. Ik vermoed dat het aan Synology ligt, dus heb ik mijn Dropbox account ge-unlinked bij Cloud Sync. Dit heeft niet geholpen, maar dat zal ik morgen nog een keer controleren. Misschien zijn de bestanden permanent beschadigd hierdoor..
Heeft iemand enig idee?
-
Beste 1045642,
Zijn de bronbestanden afkomstig van Apple of van een PC? En geeft Synology 'dezelfde' melding als wat ik heb: "Het bestand "[bestandsnaam]" heeft een onbekende indeling en kan niet worden geopend.
Ik hoor het graag.
Groet Dennis
-
Dit is de foutmelding:
"adobe acrobat dc kan ....... niet openen omdat het beschadigd is of omdat het geen ondersteeund bestandstype heeft (het bestand is bijvoorbeeld verzonden als e-mailbijlage en kan niet worden gedecodeerd)"
Er is nooit een apple product gebruikt. Alles is windows/linux gerelateerd.
Ik heb dagelijkse backups aan, waardoor ik gisteren in staat was de map waar het over ging kon herstellen, want het unlinken van mijn dropbox account met cloud sync heeft niet geholpen. Mijn bestanden in dropbox bleven beschadigd. Met het herstellen is mijn probleem verholpen.
Het is de bedoeling om te achterhalen waarom zoiets gebeurt, zodat ik het kan voorkomen.
Enige hulp is welkom.
Groet.
-
Ik zou hiervoor een ticket inschieten bij Synology
-
zie de nieuwe FW
-
Je doelt op: "Fixed an issue where Microsoft Office and Adobe documents cannot be opened on Windows after being accessed on macOS via the AFP protocol"
Echter:
Er is nooit een apple product gebruikt. Alles is windows/linux gerelateerd.
Maar, updaten is kan altijd natuurlijk, je weet maar nooit. ;)
-
Hier lopen 2 probleemhouders door elkaar. Bij TS (Dennism) was er in ieder geval wel degelijk sprake van een Apple produkt.
-
Dan kun je beter @<naam> gebruiken ;)
Maar, wie weet, werkt het voor beiden.
-
@ 1045642 Hoe heb je je dagelijkse backup ge-unlinked en hersteld?
Ik zag verder dat er een update is die wat zegt over Microsoft en Adobe documenten beschadiging. Ook die even afwachten...