Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Sync => Topic gestart door: cnoork op 12 oktober 2017, 20:43:25

Titel: Cloudsync van dropbox stopt op 28-9 na jaren probleemloos te hebben gewerkt
Bericht door: cnoork op 12 oktober 2017, 20:43:25
Sinds 28-9 werkt de cloudsync niet meer. Het stopen en starten van de package heeft ook geen effect. In de log file zie ik de volgende error meldingen staan:

Oct 12 20:36:00 [ERROR] dropbox.cpp(411): Undefined parse operation[2] to parse server error
Oct 12 20:36:00 [ERROR] dropbox-api.cpp(817): Connect failed, curl_code = 0, http_code = 400, error_code = 1, error_message = Undefined method to parse server error
Oct 12 20:36:00 [ERROR] dropbox-client-handler.cpp(483): DropboxPullEventHandler: failed, Undefined method to parse server error
Oct 12 20:36:00 [ERROR] delta-handler.cpp(118): PullEvent: Failed to pull event.


Wat kan ik doen om Cloud station weer gaat werken?

DS412+
DSM5.2-5967 Update 2
Cloud Sync versie: 1.0-0484
Titel: Re: Cloudsync van dropbox stopt op 28-9 na jaren probleemloos te hebben gewerkt
Bericht door: cnoork op 12 oktober 2017, 20:52:08
Nog vergeten te melden, ik heb geen password gewijzigd op mijn dropbox account
Titel: Re: Cloudsync van dropbox stopt op 28-9 na jaren probleemloos te hebben gewerkt
Bericht door: ercmrj op 27 oktober 2017, 18:42:44
Bij mij idem dito, maar kennelijk weet hier op het forum niemand waarom
Titel: Re: Cloudsync van dropbox stopt op 28-9 na jaren probleemloos te hebben gewerkt
Bericht door: Benjamin op 27 oktober 2017, 18:48:04
Voor wat het waard is: bij mij draait het nog steeds vlekkeloos.
Titel: Re: Cloudsync van dropbox stopt op 28-9 na jaren probleemloos te hebben gewerkt
Bericht door: ercmrj op 27 oktober 2017, 19:02:07
Vreemd, ik heb 2 dropbox accounts, maar bij beide doet ie het niet. Ik zal eens aan mijn collega vragen, die heeft ook een synology nas, of die eens kan proberen of het bij hem wel werkt.
Titel: Re: Cloudsync van dropbox stopt op 28-9 na jaren probleemloos te hebben gewerkt
Bericht door: Benjamin op 27 oktober 2017, 19:09:49
Al eens m.b.v. manage > unlink in de Cloud Sync instellingen de verbinding verbroken en vervolgens weer hersteld?
Titel: Re: Cloudsync van dropbox stopt op 28-9 na jaren probleemloos te hebben gewerkt
Bericht door: Birdy op 27 oktober 2017, 19:15:45
Ik zie dat @cnoork Cloud Sync Versie 1.0-0484 draait  :!: Of handtekening niet aangepast.
@ercmrj Welke versie draai je ?

Beetje Googlen levert n.l. op, dat Dropbox sinds September 2017 AOI V1 niet meer ondersteunt, is API V2 geworden.

Als je niet op Cloud Sync 2.3.1-0946 of hoger zit, dan heb je een probleem:

Citaat
Version: 2.3.1-0946

(2017-04-27)
What’s new
Supports Alibaba Cloud OSS.
Supports multi-factor authentication (MFA) for OneDrive for Business.
Added support for schedule settings.
Migrated from Dropbox v1 API to v2 API.

De foutmeldingen bevatten "dropbox-api.cpp" en dat gaat zeker weten over API.
Titel: Re: Cloudsync van dropbox stopt op 28-9 na jaren probleemloos te hebben gewerkt
Bericht door: cnoork op 27 oktober 2017, 21:35:44
Dit verklaart inderdaad mijn probleem. Helaas zie ik voor DSM 5.2 geen update voor CloudSync. Ik zou graag naar DSM 6.x willen maar dan werkt mijn Zarafa mail sever niet meer en die vind ik belangrijker...  Ik hoop dat Synology nog met een update komt.

@Birdy: bedankt voor de heldere verklaring
Titel: Re: Cloudsync van dropbox stopt op 28-9 na jaren probleemloos te hebben gewerkt
Bericht door: ercmrj op 28 oktober 2017, 17:54:57
Ik heb alles weer geupdated, was ik even vergeten te doen en dat was het probleem.

Nu draait dropbox weer  :thumbup: :thumbup:

Bedankt
Titel: Re: Cloudsync van dropbox stopt op 28-9 na jaren probleemloos te hebben gewerkt
Bericht door: Birdy op 28 oktober 2017, 19:01:50
Mooi zo :thumbup: