Auteur Topic: Cloud Sync via WebDAV naar TransIP/STACK Curl error with code = '52'  (gelezen 4087 keer)

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1388
  • -Ontvangen: 8017
  • Berichten: 44.075
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Cloud Sync via WebDAV naar TransIP/STACK Curl error with code = '52'
« Gepost op: 20 augustus 2017, 16:14:03 »
Cloud Sync 2.3.3-0978 upload via WebDAV naar TransIP/STACK start steeds opnieuw bij een file van ~40GB.

Ik heb in /var/log/cloudsync/deamon.log moeten kijken wat er hand de hand is, omdat dit 3x gebeurde in 1 sessie en daarna maar afgebroken anders zou dit oneindig doorgaan.

Dit zijn de herhaaldelijke ERROR's waarna de sync van die file geheel opnieuw wordt gestart.

Aug 19 17:13:54 [ERROR] webdav-protocol.cpp(572): Curl error with code = '52' and msg = 'Empty reply from server'
Aug 19 17:13:54 [ERROR] webdav-protocol.cpp(162): Failed to upload file, msg = 'Empty reply from server'
Aug 19 17:13:54 [ERROR] webdav-client-handler.cpp(302): WebDAVHandler: Failed to upload file at '/TEST/test/Disk Backup(3)2.adi' with error = 'Empty reply from server'
Aug 19 17:13:54 [INFO] worker.cpp(644): Going to push resume info. [1|0|/test/Disk Backup(3)2.adi]
Aug 19 17:13:54 [ERROR] worker.cpp(1820): Worker (14): Failed to RunUploadLocalProtocol (-3) '/test/Disk Backup(3)2.adi'.
Aug 19 17:13:54 [INFO] worker.cpp(736): Worker (14): HandleError: System error.
Aug 19 17:13:57 [INFO] worker.cpp(799): GetEvent: current event is valid: Event<EV_MODIFY> (PROCESSING): [1] /test/Disk Backup(3)2.adi (local,file) size = 0, hash =
Aug 19 17:13:57 [INFO] worker.cpp(873): Worker (14): current event: Event<EV_MODIFY> (PROCESSING): [1] /test/Disk Backup(3)2.adi (local,file) size = 0, hash =
Aug 19 17:13:57 [INFO] worker.cpp(1669): Worker (14): UploadLocal '/volume1/AOMEI/test/Disk Backup(3)2.adi'.
Aug 19 17:13:57 [INFO] worker.cpp(1758): Worker (14): Got resume info.
Aug 19 17:13:57 [INFO] webdav-protocol.cpp(537): WebDAVUpload: url = '<MIJN ACCOUNT>.stackstorage.com/remote.php/webdav/TEST/test/Disk%20Backup%283%292.adi', user = '<MIJN ACCOUNT>'

Het probleem is dus: "Curl error with code = '52' and msg = 'Empty reply from server'"
M.a.w. TransIP/STACK reageert niet meer, binnen een bepaalde tijd, nadat de file van ~40GB 100% was ge-upload.

Heb natuurlijk eerst een STACK-Ticket ingelegd, ik moet zeggen, ze reageren snel (ook in de avond), lijkt wel chat maar, om maar heel kort te zijn, komt het er hierop neer:
Citaat
Er wordt een MD5-Checksum gemaakt aan het einde van de file upload dus, waarschijnlijk wacht Cloud Sync te kort op die Checksum.

Dus, als dat zo is, "denkt" CS, ik krijg geen antwoord dus, ik begin maar weer opnieuw.

Dus, ik vroeg, hoe lang duurt het dan om zo'n Checksum te maken ?
Antw:
Citaat
Dat hangt van de omstandigheden af, dat is vrijwel niet te voorspellen.

Nu is mijn redenatie, OF Cloud Sync Timeout is te kort (?) OF het duurt te lang om een Checksum te maken door STACK.

Ik heb natuurlijk gezocht of ik een timeout kon vinden voor Cloud Sync of WebDAV maar niets kunnen vinden.
Dus, ik heb een Synology Ticket ingelegd, om te zien of de Timeout te wijzigen is en waar.
(Alhoewel, ik vrees dat het hardcoded is)

Nu is mijn vraag hier: Heeft iemand dezelfde ervaring(en) of, andere gedachtes hierover ? 


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1388
  • -Ontvangen: 8017
  • Berichten: 44.075
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Cloud Sync via WebDAV naar TransIP/STACK Curl error with code = '52'
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2017, 13:17:27 »
Citaat
Nu is mijn vraag hier: Heeft iemand dezelfde ervaring(en) of, andere gedachtes hierover ? 
Het hoeft natuurlijk niet alleen over TransIP/Stack te gaan, andere WebDAV Cloud diensten mag ook.
Gaat n.l. over Cloud Sync/WebDav Timeout.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1388
  • -Ontvangen: 8017
  • Berichten: 44.075
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Cloud Sync via WebDAV naar TransIP/STACK Curl error with code = '52'
« Reactie #2 Gepost op: 03 september 2017, 15:17:44 »
Citaat
Nu is mijn redenatie, OF Cloud Sync Timeout is te kort (?) OF het duurt te lang om een Checksum te maken door STACK.
Na veel contact gehad te hebben met TranIP (Stack) en Synology en tests, is het nu duidelijk waar het probleem zit, eind conclusie Synology:

Good day!
Please see the comments from our developer engineer:
-----------------------------------------------------------------------------
40GB task has finished uploading
But the server side need to do some processing and it will respond, and the processing time will be more than 300 seconds (five minutes)
Five minutes is the timeout time set by TransIP, which causes the upload timeout fail and need to reupload
-----------------------------------------------------------------------------
TransIP Support's reply:
The time-out is indeed set at 5 minutes. We can't set the limit any higher. I advise you to upload your files in smaller portions. Yours sincerely, Beau Huisman
TransIP support and recommend uploading a smaller file.
-----------------------------------------------------------------------------
 
Thank you for all your assistance.
Technical Support
Alex Li

Die conclusie had ik natuurlijk wel verwacht, TransIP heeft dus een time-out van 5 minuten en had mijn backups, inmiddels alles geregeld met Acronis via de PC, jammer genoeg, deze backups op max 2GB file size gezet, nu loopt het eindelijk als een speer.

Ik heb Synology geadviseerd om deze, in feite, file grootte limitatie (hoe groot is dus niet bekend, maar goed) wel te vermelden in DSM Help Cloud Sync.

Aangezien er nog meer vreemde dingen gebeuren bij Stack zoals, datum problemen van Files b.v., de datum van foto's wijzigen, bij Cloud Sync > Stack, naar datum van de sync zelf en Hyper Backup is geen optie, Stack ondersteunt n.l geen sparse en zie hier mijn alternatieve poging, heb ik mijn Backups nu zo geregeld:

1 - iTunes backup iPhone > PC (Geen iPhone meer)
2 - Goodsync 2 Huawei phones > DS411+II
3 - Acronis PC incremental images > DS411j
4 - Acronis DS411-II (tijdelijke share van volume1 op de PC) incremental File Backup > DS411j (dus de belangrijkste en onvervangbare data)
5 - Cloud sync punt 3 en 4 > Stack.

Opmerking: Acronis punt 3 en 4 Backups, zijn:
- incremental
- AES 256 encrypted zodat, de DS413j niet encrypted hoeft te syncen naar Stack en dat scheelt heel veel tijd, de DS411j is hiervoor gewoon veel te zwak.
- 2GB max backup-file groottes.

Dus, ik heb mijn backups en lokaal, waar ik makkelijk bij kan, en in de Cloud (Stack) voor noodgevallen. 8)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12


 

Ik begrijp het verschik niet tussen Drive en Cloud Station Server

Gestart door srna513006Board Synology DSM algemeen

Reacties: 16
Gelezen: 19133
Laatste bericht 02 augustus 2018, 17:15:19
door srna513006
Hoe kan ik op via Cloud Station files Privé houden, en andere files delen met co

Gestart door David De SpiegeleireBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 1
Gelezen: 1767
Laatste bericht 16 februari 2014, 14:57:06
door Briolet
google cloud printer

Gestart door supermarcieBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 2842
Laatste bericht 16 september 2012, 20:11:29
door Olger
Cloud Station

Gestart door plantarumBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 15
Gelezen: 5754
Laatste bericht 18 september 2015, 16:59:21
door hansiedown
cloud station gedeelde backupmap ontbreekt

Gestart door JSAABoard Cloud Station & Drive

Reacties: 2
Gelezen: 1432
Laatste bericht 29 juli 2016, 22:46:44
door Birdy