Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Sync => Topic gestart door: agileproduct op 18 december 2016, 16:54:13

Titel: cloud sync onedrive business login probleem
Bericht door: agileproduct op 18 december 2016, 16:54:13
beste mensen, ik probeer te syncen met onedrive business (laatste versie, dus geen groove)

Ik krijg de volgende melding:

Sorry, but we’re having trouble signing you in.
We received a bad request.
Additional technical information:
Correlation ID: 95ea6f51-a62f-41c3-8251-32ac09dbcc98
Timestamp: 2016-12-18 15:50:35Z
AADSTS90093: Calling principal cannot consent due to lack of permissions.

Ik heb windows 10 home, heb dit ook al geprobeerd op andere PC met windows 10pro, andere browsers, cookies gedelete, geen succes. Het bijbehorende microsoft office 365 account is wel gewoon actief: ik kan er in een browser op inloggen en ook werkt het onedrive op de PC.

onedrive personal werkt wel, dropbox ook. Ik heb een 1Tb onedrive business  behorende bij office365 en een beetje jammer om dan voor dropbox of onedrive personal te betalen voor iets wat ik al heb.

iemand een idee?
Titel: Re: cloud sync onedrive business login probleem
Bericht door: Birdy op 18 december 2016, 17:15:35
Google. (https://www.google.nl/search?client=firefox-b-ab&biw=1680&bih=891&q=onedrive+Calling+principal+cannot+consent+due+to+lack+of+permissions.&oq=onedrive+Calling+principal+cannot+consent+due+to+lack+of+permissions.&gs_l=serp.12...1695.3301.0.6171.2.2.0.0.0.0.51.97.2.2.0....0...1c.1.64.serp..0.1.45...0j0i67k1.Xe2ZZ-DFyoI)
Titel: Re: cloud sync onedrive business login probleem
Bericht door: agileproduct op 18 december 2016, 17:41:10
Gedaan natuurlijk........... De antwoorden gaan helaas boven mijn pet: als ik  in de weer moet met hardcore IT  dan schiet ik helaas tekort.

Dus mogelijk dat iemand me op weg kan helpen doordat er bijvoorbeeld in DSM ergens een vinkje aan of juist uit moet staan, of dat het uberhaupt niet werkend te krijgen is. Dat is ook een antwoord, en dan weet ik iig waar ik aan toe ben.
Titel: Re: cloud sync onedrive business login probleem
Bericht door: agileproduct op 19 december 2016, 16:41:49
inmiddels werkt het. Enige wat ik gedaan heb is eerst syncen met een dropbox account en daarna opnieuw met onedrive, en toen werkte het wel..... Geen idee waarom, mogelijk kwam er met het linken van dropbox instellingen mee die ook fijn waren voor onedrive.
Titel: Re: cloud sync onedrive business login probleem
Bericht door: agileproduct op 13 februari 2017, 19:19:17
na een paar maanden goed gewerkt te hebben, bleek het syncen ineens niet meer te werken. Zoeken zoeken zoeken en vermoedelijk werkt het niet meer omdat het password in onedrive elk half jaar gewijzigd moet worden.  Geen popup van synology, geen melding in DSM behalve "your diskstation is working well".

Gegoogled, hier ook gekeken maar niets. Ben ik dan toch  de enige? Ik kan nergens het password instellen (of het is ontzettend verstopt ergens) dus heb ik de handel maar unlinkt en opnieuw gelinkt. Staat ie alles weer te downloaden (of uploaden, geen idee)

Heeft er iemand al een minder omslachtige methode gevonden?