Auteur Topic: cloud sync onedrive business login probleem  (gelezen 5814 keer)

Offline agileproduct

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
cloud sync onedrive business login probleem
« Gepost op: 18 december 2016, 16:54:13 »
beste mensen, ik probeer te syncen met onedrive business (laatste versie, dus geen groove)

Ik krijg de volgende melding:

Sorry, but we’re having trouble signing you in.
We received a bad request.
Additional technical information:
Correlation ID: 95ea6f51-a62f-41c3-8251-32ac09dbcc98
Timestamp: 2016-12-18 15:50:35Z
AADSTS90093: Calling principal cannot consent due to lack of permissions.

Ik heb windows 10 home, heb dit ook al geprobeerd op andere PC met windows 10pro, andere browsers, cookies gedelete, geen succes. Het bijbehorende microsoft office 365 account is wel gewoon actief: ik kan er in een browser op inloggen en ook werkt het onedrive op de PC.

onedrive personal werkt wel, dropbox ook. Ik heb een 1Tb onedrive business  behorende bij office365 en een beetje jammer om dan voor dropbox of onedrive personal te betalen voor iets wat ik al heb.

iemand een idee?
  • Mijn Synology: ds216+II
  • HDD's: 2x 2Tb
IT: altijd lastig

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1379
  • -Ontvangen: 7961
  • Berichten: 43.940
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: cloud sync onedrive business login probleem
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2016, 17:15:35 »


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline agileproduct

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: cloud sync onedrive business login probleem
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2016, 17:41:10 »
Gedaan natuurlijk........... De antwoorden gaan helaas boven mijn pet: als ik  in de weer moet met hardcore IT  dan schiet ik helaas tekort.

Dus mogelijk dat iemand me op weg kan helpen doordat er bijvoorbeeld in DSM ergens een vinkje aan of juist uit moet staan, of dat het uberhaupt niet werkend te krijgen is. Dat is ook een antwoord, en dan weet ik iig waar ik aan toe ben.
  • Mijn Synology: ds216+II
  • HDD's: 2x 2Tb
IT: altijd lastig

Offline agileproduct

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: cloud sync onedrive business login probleem
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2016, 16:41:49 »
inmiddels werkt het. Enige wat ik gedaan heb is eerst syncen met een dropbox account en daarna opnieuw met onedrive, en toen werkte het wel..... Geen idee waarom, mogelijk kwam er met het linken van dropbox instellingen mee die ook fijn waren voor onedrive.
  • Mijn Synology: ds216+II
  • HDD's: 2x 2Tb
IT: altijd lastig

Offline agileproduct

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: cloud sync onedrive business login probleem
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2017, 19:19:17 »
na een paar maanden goed gewerkt te hebben, bleek het syncen ineens niet meer te werken. Zoeken zoeken zoeken en vermoedelijk werkt het niet meer omdat het password in onedrive elk half jaar gewijzigd moet worden.  Geen popup van synology, geen melding in DSM behalve "your diskstation is working well".

Gegoogled, hier ook gekeken maar niets. Ben ik dan toch  de enige? Ik kan nergens het password instellen (of het is ontzettend verstopt ergens) dus heb ik de handel maar unlinkt en opnieuw gelinkt. Staat ie alles weer te downloaden (of uploaden, geen idee)

Heeft er iemand al een minder omslachtige methode gevonden?
  • Mijn Synology: ds216+II
  • HDD's: 2x 2Tb
IT: altijd lastig


 

cloud station gedeelde backupmap ontbreekt

Gestart door JSAABoard Cloud Station & Drive

Reacties: 2
Gelezen: 1421
Laatste bericht 29 juli 2016, 22:46:44
door Birdy
Hyperbackup capacity error icm Amazon Cloud Drive

Gestart door RelitechBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 4
Gelezen: 1903
Laatste bericht 30 november 2016, 19:27:15
door Stephan296
Cloud station drive

Gestart door senna007Board Cloud Sync

Reacties: 0
Gelezen: 2137
Laatste bericht 04 april 2017, 19:27:54
door senna007
Ik begrijp het verschik niet tussen Drive en Cloud Station Server

Gestart door srna513006Board Synology DSM algemeen

Reacties: 16
Gelezen: 19034
Laatste bericht 02 augustus 2018, 17:15:19
door srna513006
Hoe kan ik op via Cloud Station files Privé houden, en andere files delen met co

Gestart door David De SpiegeleireBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 1
Gelezen: 1735
Laatste bericht 16 februari 2014, 14:57:06
door Briolet