Auteur Topic: Cloud Sync naar Google Drive synct niet alles.  (gelezen 2970 keer)

Offline florisvn

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 139
Cloud Sync naar Google Drive synct niet alles.
« Gepost op: 05 augustus 2019, 22:34:17 »
Dag Allen,

ik loop sinds enige tijd tegen het probleem aan dat Cloud Sync, lang niet alles synct naar mijn Google Drive Cloud.
Cloud Sync geeft aan dat alles is bijgewerkt, terwijl dit in praktijk niet zo is.

Map A op de Synology NAS hoeft enkel map B bij te werken op de Google Drive locatie.
De taak heeft de Synchronisatierichting : Alleen lokale wijzigingen uploaden.

Geavanceerde consistentiecontrole inschakelen, is ingeschakeld.

De NAS is helemaal up-to date wat betreft DSM, alsmede de Cloud sync package.

Ik heb de taak alsmede de gehele Cloud Sync connectie al eens volledig verwijderd en opnieuw opgezet, maar dit mocht niet helpen.

In de praktijk begint hij pas weer te syncen als ik bijv. bij de gewenste taak de Bestandsfilter open, en daar tijdelijk zaken uitvinkt en dan weer aanvink.
Het lijkt erop dat ik Cloud sync hiermee kan triggeren om opnieuw te kijken, wat hij dan ook niet.
Hij begint dan meteen weer te controlleren, en ziet er dat weer bestanden moeten worden geupload.

De bestanden welke worden geüpload zijn bestands extensies welke binnen de officele lijst vallen van bestands type's, en wijken hier niet van af.
Dus hier lijkt mij het probleem niet aan te liggen..

na wat google werk, kwam ik uit op deze Reddit post :
https://www.reddit.com/r/synology/comments/ambmru/cloudsync_not_syncingrecognizing_all_files/

Als ik het goed lees, wordt daar geadviseerd een handmatige taak aan te maken met de taakplanner, welke de volgende instructie bevat :
sysctl fs.inotify.max_user_watches=4097152
sysctl fs.inotify.max_user_instances=8192

Nu heb ik een Taak aangemaakt binnen de Taakplanner van DSM, deze laat ik uitvoeren door de gebruiker root.
Maar dit mag helaas tot op heden niet helpen.
Ook de Gebruiker veranderd naar Administrator, welke de hoofdgebruiker is in mijn geval maar ook dat help helaas niet..

Ik weet helaas niet hoe ik dit probleem kan oplossen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

bij voorbaat dank
  • Mijn Synology: DS1813+
  • HDD's: 5X 4TB HDN724040ALE6
  • Extra's: 4GB Ram
DS1813+ / 5 x 4TB HDN724030ALE640 - RAID6
DX510 / 5 x 3TB HDN724030ALE640 - RAID6
DS1511+ spare

RT2600ac
MR2200ac
T-Mobile glas 1000/1000

Offline Underlyingglitch

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 137
Re: Cloud Sync naar Google Drive synct niet alles.
« Reactie #1 Gepost op: 08 augustus 2019, 15:15:52 »
Het enige wat ik me kan bedenken is dat misschien de Google Drive vol is. Dit was bij mij ook het geval, en toen stopte hij ook met werken. Als dat niet het geval is, kun je altijd eens Cloud Sync verwijderen, en alle data mee-verwijderen. Vervolgens opnieuw installeren en een nieuwe Synchronisatie-taak aanmaken.

Laat me maar weten of het is gelukt.
My mind is like a browser. 27 tabs are open, 9 aren't responding,
lots of pop-ups...and where is that annoying music coming from?

Offline florisvn

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 139
Re: Cloud Sync naar Google Drive synct niet alles.
« Reactie #2 Gepost op: 08 augustus 2019, 21:18:54 »
dank voor je bericht.

Google Drive vol is hier niet aan de orde, het betreft een account met unlimited opslag ruimte.
Ik kan idd Cloud Sync in zijn geheel als package verwijderen, als dat is wat je bedoelt. ?

Wel zouden dan helaas alle sync's opnieuw moeten worden ingesteld, maar goed het kan natuurlijk altijd een oplossing bieden..
Nieuwe synchronisatie taak aanmaken heb ik al eens gedaan, maar dit mocht helaas niet helpen..

Dus wellicht dan laatste optie, de Cloud Sync package verwijderen en opnieuw installeren, begrijp ik je goed ?
  • Mijn Synology: DS1813+
  • HDD's: 5X 4TB HDN724040ALE6
  • Extra's: 4GB Ram
DS1813+ / 5 x 4TB HDN724030ALE640 - RAID6
DX510 / 5 x 3TB HDN724030ALE640 - RAID6
DS1511+ spare

RT2600ac
MR2200ac
T-Mobile glas 1000/1000

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1457
  • Berichten: 6.103
Re: Cloud Sync naar Google Drive synct niet alles.
« Reactie #3 Gepost op: 08 augustus 2019, 21:42:19 »
Heb je meerdere taken die met dezelfde Google Drive synchroniseren?

Offline Underlyingglitch

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 137
Re: Cloud Sync naar Google Drive synct niet alles.
« Reactie #4 Gepost op: 09 augustus 2019, 09:19:09 »
Ik bedoel inderdaad de hele applicatie opnieuw installeren. Ik weet natuurlijk niet hoeveel taken je hebt aangemaakt, dus moet je voor jezelf een afweging maken of dut het waard is... ik weet immers niet 100% zeker of het werkt.

Heb je meerdere taken die met dezelfde Google Drive synchroniseren?

Dit kan inderdaad ook een probleem zijn....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
My mind is like a browser. 27 tabs are open, 9 aren't responding,
lots of pop-ups...and where is that annoying music coming from?


 

Probleem met Cloud Station Server

Gestart door srna513006Board Cloud Station & Drive

Reacties: 6
Gelezen: 1758
Laatste bericht 28 september 2019, 22:04:18
door Briolet
Cloud Station Server

Gestart door Johan1974Board Cloud Station & Drive

Reacties: 6
Gelezen: 1683
Laatste bericht 19 juli 2021, 13:18:41
door Briolet
DSM 4.3 en Symform Cloud Backup

Gestart door hansiedownBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 2341
Laatste bericht 18 september 2013, 19:42:02
door hansiedown
Cloud Station Synchronisatie blijft steeds vast hangen

Gestart door synologyuserBoard Cloud Station Client

Reacties: 3
Gelezen: 3717
Laatste bericht 19 februari 2016, 18:13:38
door synologyuser
cloud station gedeelde backupmap ontbreekt

Gestart door JSAABoard Cloud Station & Drive

Reacties: 2
Gelezen: 1440
Laatste bericht 29 juli 2016, 22:46:44
door Birdy