Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Sync => Topic gestart door: Johnjunior op 06 april 2025, 19:37:34
-
Hoi,
Ik heb cloud sync geinstalleerd staan op mijn RS2211+ met DSM 6.2. nu wil ik 2 accounts van one drive toevoegen als backup maar dat lukt niet:
ik krijg de volgende melding in de bijlage.
Al via google diverse zaken geprobeerd als:
- alles doen via de incognito browser
- zeker weten dat je uitgelogt ben bij Microsoft
- 1 account toevoegen kan maar een 2e niet. als ik de volgorde van toevoegen verander kan ik de 2e toevoegen maar de 1e niet
Hopelijk heeft iemand de gouden tip.
Ook als het is dat ik een NAS moet kopen met DSM7 zou een oplossing kunnen zijn maar zou ik raar vinden aangezien cloudsyncwel werkt met 1 account. (zou er bijna een 2e nas bijzetten ;-)
Alvast bedankt,
-
De melding is juist:
Elke gebruiker kan met zijn gebruikersgegevens slechts één verbinding maken.
Met verschillende gebruikersgegevens kunt u meerdere verbindingen maken, maar het is niet mogelijk om verbindingen met dezelfde gebruikersgegevens te dupliceren.
Dus, je niet 2 accounts toevoegen op 1 verbinding.
Je kunt wel per gebruiker een nieuwe verbinding maken.
Dit geldt voor DSM 6 en 7.
-
Hoi Birdy,
Bedankt voor je bericht echter heb ik ook getracht om via een 2e account op de synology met admin rechten een extra(2e) onedrive toe te voegen. Krijg dan dezelfde melding. Terwijl gebruiker 1 is afgemeld
Dus getracht via de uitleg die je hierboven gaf. Kan zijn dat de melding klopt maar hoe kan ik dan de 2e verbinding toevoegen want dat weigert hij juist
.
-
via een 2e account op de synology met admin rechten een extra(2e) onedrive toe te voegen.
En zonder admin rechten ?
Want, met admin rechten, zie je toch de 1e taak van admin zelf ?
Dus, lijkt mij, dan het een gewone gebruiker moet zijn.
-
Het kan wel. Ik heb hier op een NAS een CloudSync draaien voor 4 verschillende OneDrive accounts. Je moet per account een nieuwe verbinding opzetten.
Probleem is vaak dat Microsoft Windows op allerlei manieren probeert je te "helpen" met het opzetten van de verbinding. Ondanks dat je inlogt met de credentials van een ander account geeft Windows toch de credentials van het account waaronder Windows draait.
Probeer het opzetten van de tweede OneDrive verbinding eens vanaf een andere computer?
Overigens maakt het wel of niet admin zijn van de user op de NAS niets uit. En ik heb alle CloudSync accounts onder 1 DSM user draaien.
-
Elke gebruiker kan met zijn gebruikersgegevens slechts één verbinding maken.
Met verschillende gebruikersgegevens kunt u meerdere verbindingen maken, maar het is niet mogelijk om verbindingen met dezelfde gebruikersgegevens te dupliceren.
Bovenstaande had ik uit de Cloud Sync handleiding (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/help/CloudSync/cloudsync?version=6), dus dat komt overeen.
-
Dat staat inderdaad in de handleiding maar de praktijk gebeurt er iets anders. met het creeren van een andere verbinding gebruikt de synology op een of andere manier nog steeds de inloggevens van de andere verbinding.
Dit is sinds een week of twee nu, daarvoor kon ik gewoon extra verbindingen opzetten.
geprobeerd middels andere computers en met inprivate browsers om deze credentials niet te laten opslaan etc. echter blijft hij terugverwijzen naar de eerst aangemaakte credentials.
hoop dat iemand een oplossing heeft.....
mvg
john
-
Misschien dan maar een Ticket inleggen (https://account.synology.com/support) ?
-
Het kan wel. Ik heb hier op een NAS een CloudSync draaien voor 4 verschillende OneDrive accounts. Je moet per account een nieuwe verbinding opzetten.
Probleem is vaak dat Microsoft Windows op allerlei manieren probeert je te "helpen" met het opzetten van de verbinding. Ondanks dat je inlogt met de credentials van een ander account geeft Windows toch de credentials van het account waaronder Windows draait.
Probeer het opzetten van de tweede OneDrive verbinding eens vanaf een andere computer?
Overigens maakt het wel of niet admin zijn van de user op de NAS niets uit. En ik heb alle CloudSync accounts onder 1 DSM user draaien.
Wat ook bijzonder is dat hij bij beide verbindingen als ik die aanmaak dezelfde gebruikersnaam geeft. ondanks andere credentials bij microsoft. zie bijlage
Voorheen maakte hij netjes de inlognaam van microsoft aan als gebruikersnaam.
-
Misschien dan maar een Ticket inleggen (https://account.synology.com/support) ?
Heb inderdaad maar een ticket ingeschoten, zal de uitkomst als die er komt in ieder geval hier vermelden.
-
Het kan wel. Ik heb hier op een NAS een CloudSync draaien voor 4 verschillende OneDrive accounts. Je moet per account een nieuwe verbinding opzetten.
Probleem is vaak dat Microsoft Windows op allerlei manieren probeert je te "helpen" met het opzetten van de verbinding. Ondanks dat je inlogt met de credentials van een ander account geeft Windows toch de credentials van het account waaronder Windows draait.
Probeer het opzetten van de tweede OneDrive verbinding eens vanaf een andere computer?
Overigens maakt het wel of niet admin zijn van de user op de NAS niets uit. En ik heb alle CloudSync accounts onder 1 DSM user draaien.
Wat ook bijzonder is dat hij bij beide verbindingen als ik die aanmaak dezelfde gebruikersnaam geeft. ondanks andere credentials bij microsoft. zie bijlage
Voorheen maakte hij netjes de inlognaam van microsoft aan als gebruikersnaam.
update:
Wel heb ik een test uitgevoerd en het blijkt dat het probleem lijkt te ontstaan uit het feit dat onze microsoft inlognamen uit een Gsuite domein komen en die dan blijkbaar gekwalificeerd worden als gelijk. het email domein reijntjes.org
als ik een verbinding opzet naar een andere share met een gmail.com domein is er geen probleem
-
Het synology support team is er nu mee bezig. wss begin volgende week word er opnieuw naar een oplossing gezocht.
Zodra de definitieve oplossing is gedaan zal ik het hier melden.