Auteur Topic: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet  (gelezen 505 keer)

Offline Johnjunior

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
« Gepost op: 06 april 2025, 19:37:34 »
Hoi,

Ik heb cloud sync geinstalleerd staan op mijn RS2211+ met DSM 6.2. nu wil ik 2 accounts van one drive toevoegen als backup maar dat lukt niet:

ik krijg de volgende melding in de bijlage.

Al via google diverse zaken geprobeerd als:
- alles doen via de incognito browser
- zeker weten dat je uitgelogt ben bij Microsoft
- 1 account toevoegen kan maar een 2e niet. als ik de volgorde van toevoegen verander kan ik de 2e toevoegen maar de 1e niet

Hopelijk heeft iemand de gouden tip.
Ook als het is dat ik een NAS moet kopen met DSM7 zou een oplossing kunnen zijn maar zou ik raar vinden aangezien cloudsyncwel werkt met 1 account. (zou er bijna een 2e nas bijzetten ;-)

Alvast bedankt,
  • Mijn Synology: RS2211+
  • HDD's: 6x wd red 4tb

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1415
  • -Ontvangen: 8121
  • Berichten: 44.474
    • Truebase
Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 06 april 2025, 20:05:57 »
De melding is juist:

Citaat
Elke gebruiker kan met zijn gebruikersgegevens slechts één verbinding maken.
Met verschillende gebruikersgegevens kunt u meerdere verbindingen maken, maar het is niet mogelijk om verbindingen met dezelfde gebruikersgegevens te dupliceren.

Dus, je niet 2 accounts toevoegen op 1 verbinding.
Je kunt wel per gebruiker een nieuwe verbinding maken.

Dit geldt voor DSM 6 en 7.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-3   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.2-65586                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline Johnjunior

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 06 april 2025, 20:18:51 »
Hoi Birdy,

Bedankt voor je bericht echter heb ik ook getracht om via een 2e account op de synology met admin rechten een extra(2e) onedrive toe te voegen. Krijg dan dezelfde melding. Terwijl gebruiker 1 is afgemeld

Dus getracht via de uitleg die je hierboven gaf. Kan zijn dat de melding klopt maar hoe kan ik dan de 2e verbinding toevoegen want dat weigert hij juist
.
  • Mijn Synology: RS2211+
  • HDD's: 6x wd red 4tb

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1415
  • -Ontvangen: 8121
  • Berichten: 44.474
    • Truebase
Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 06 april 2025, 21:22:38 »
Citaat
via een 2e account op de synology met admin rechten een extra(2e) onedrive toe te voegen.
En zonder admin rechten ?
Want, met admin rechten, zie je toch de 1e taak van admin zelf ?
Dus, lijkt mij, dan het een gewone gebruiker moet zijn.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-3   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.2-65586                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 1462
  • Berichten: 6.134
Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 07 april 2025, 08:38:54 »
Het kan wel. Ik heb hier op een NAS een CloudSync draaien voor 4 verschillende OneDrive accounts. Je moet per account een nieuwe verbinding opzetten.
Probleem is vaak dat Microsoft Windows op allerlei manieren probeert je te "helpen" met het opzetten van de verbinding. Ondanks dat je inlogt met de credentials van een ander account geeft Windows toch de credentials van het account waaronder Windows draait.
Probeer het opzetten van de tweede OneDrive verbinding eens vanaf een andere computer?

Overigens maakt het wel of niet admin zijn van de user op de NAS niets uit. En ik heb alle CloudSync accounts onder 1 DSM user draaien.


Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1415
  • -Ontvangen: 8121
  • Berichten: 44.474
    • Truebase
Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 07 april 2025, 09:43:17 »
Citaat
Elke gebruiker kan met zijn gebruikersgegevens slechts één verbinding maken.
Met verschillende gebruikersgegevens kunt u meerdere verbindingen maken, maar het is niet mogelijk om verbindingen met dezelfde gebruikersgegevens te dupliceren.
Bovenstaande had ik uit de Cloud Sync handleiding, dus dat komt overeen.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-3   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.2-65586                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline Johnjunior

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 07 april 2025, 17:20:08 »
Dat staat inderdaad in de handleiding maar de praktijk gebeurt er iets anders. met het creeren van een andere verbinding gebruikt de synology op een of andere manier nog steeds de inloggevens van de andere verbinding.
Dit is sinds een week of twee nu, daarvoor kon ik gewoon extra verbindingen opzetten.

geprobeerd middels andere computers en met inprivate browsers om deze credentials niet te laten opslaan etc. echter blijft hij terugverwijzen naar de eerst aangemaakte credentials.

hoop dat iemand een oplossing heeft.....

mvg

john
  • Mijn Synology: RS2211+
  • HDD's: 6x wd red 4tb

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1415
  • -Ontvangen: 8121
  • Berichten: 44.474
    • Truebase
Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 07 april 2025, 17:23:29 »
Misschien dan maar een Ticket inleggen ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-3   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.2-65586                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline Johnjunior

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
« Reactie #8 Gepost op: 07 april 2025, 17:29:05 »
Het kan wel. Ik heb hier op een NAS een CloudSync draaien voor 4 verschillende OneDrive accounts. Je moet per account een nieuwe verbinding opzetten.
Probleem is vaak dat Microsoft Windows op allerlei manieren probeert je te "helpen" met het opzetten van de verbinding. Ondanks dat je inlogt met de credentials van een ander account geeft Windows toch de credentials van het account waaronder Windows draait.
Probeer het opzetten van de tweede OneDrive verbinding eens vanaf een andere computer?

Overigens maakt het wel of niet admin zijn van de user op de NAS niets uit. En ik heb alle CloudSync accounts onder 1 DSM user draaien.

Wat ook bijzonder is dat hij bij beide verbindingen als ik die aanmaak dezelfde gebruikersnaam geeft. ondanks andere credentials bij microsoft. zie bijlage
Voorheen maakte hij netjes de inlognaam van microsoft aan als gebruikersnaam.
  • Mijn Synology: RS2211+
  • HDD's: 6x wd red 4tb

Offline Johnjunior

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
« Reactie #9 Gepost op: 07 april 2025, 17:46:14 »
Misschien dan maar een Ticket inleggen ?

Heb inderdaad maar een ticket ingeschoten, zal de uitkomst als die er komt in ieder geval hier vermelden.
  • Mijn Synology: RS2211+
  • HDD's: 6x wd red 4tb

Offline Johnjunior

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
« Reactie #10 Gepost op: 07 april 2025, 18:05:36 »
Het kan wel. Ik heb hier op een NAS een CloudSync draaien voor 4 verschillende OneDrive accounts. Je moet per account een nieuwe verbinding opzetten.
Probleem is vaak dat Microsoft Windows op allerlei manieren probeert je te "helpen" met het opzetten van de verbinding. Ondanks dat je inlogt met de credentials van een ander account geeft Windows toch de credentials van het account waaronder Windows draait.
Probeer het opzetten van de tweede OneDrive verbinding eens vanaf een andere computer?

Overigens maakt het wel of niet admin zijn van de user op de NAS niets uit. En ik heb alle CloudSync accounts onder 1 DSM user draaien.

Wat ook bijzonder is dat hij bij beide verbindingen als ik die aanmaak dezelfde gebruikersnaam geeft. ondanks andere credentials bij microsoft. zie bijlage
Voorheen maakte hij netjes de inlognaam van microsoft aan als gebruikersnaam.

update:
Wel heb ik een test uitgevoerd en het blijkt dat het probleem lijkt te ontstaan uit het feit dat onze microsoft inlognamen uit een Gsuite domein komen en die dan blijkbaar gekwalificeerd worden als gelijk. het email domein reijntjes.org

als ik een verbinding opzet naar een andere share met een gmail.com domein is er geen probleem
  • Mijn Synology: RS2211+
  • HDD's: 6x wd red 4tb

Offline Johnjunior

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
UPDATE Re: Cloud sync en meerdere onedrive gebruikers lukt niet
« Reactie #11 Gepost op: Gisteren om 18:05:52 »
Het synology support team is er nu mee bezig. wss begin volgende week word er opnieuw naar een oplossing gezocht.

Zodra de definitieve oplossing is gedaan zal ik het hier melden.
  • Mijn Synology: RS2211+
  • HDD's: 6x wd red 4tb


 

Hoe kan ik op via Cloud Station files Privé houden, en andere files delen met co

Gestart door David De SpiegeleireBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 1
Gelezen: 1898
Laatste bericht 16 februari 2014, 14:57:06
door Briolet
Cloud Station Synchronisatie blijft steeds vast hangen

Gestart door synologyuserBoard Cloud Station Client

Reacties: 3
Gelezen: 4067
Laatste bericht 19 februari 2016, 18:13:38
door synologyuser
google cloud printer

Gestart door supermarcieBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 3088
Laatste bericht 16 september 2012, 20:11:29
door Olger
Cloud Station

Gestart door plantarumBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 15
Gelezen: 6010
Laatste bericht 18 september 2015, 16:59:21
door hansiedown
synchroniseren alleen naar cloud

Gestart door hassie54Board Cloud Station & Drive

Reacties: 4
Gelezen: 2920
Laatste bericht 25 september 2014, 22:38:28
door hassie54