Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Woohoo op 25 april 2016, 09:17:07
-
Hoi allemaal,
In DSM 5.x had ik het via Cloudstation zo geregeld dat bepaalde mappen van mijn ene PC automatisch gesynced werden met mappen op mijn laptop en vice versa. Zodoende had ik mijn werkbestanden altijd op beide systemen beschikbaar. Super handig!
Met DSM 6 is er blijkbaar iets veranderd want dat syncen gebeurt niet meer.
Op beide systemen (PC en laptop) heb ik Cloud Station Drive staan en op de NAS draait Cloud Station Server, en er wordt wel van alles gesynced, maar ik heb geen synchronisatie meer tussen mijn PC en laptop.
Wat is er veranderd, en hoe kan ik het zo instellen dat het weer werkt zoals onder DSM5.x?
-
In theorie zou alles gewoon moeten blijven werken. Op de mac heb ik wel alle cliënten moeten updaten. Bij een deel kon dat via het cloud-icoontje in de menubalk en bij eenander deel moest ik het via de nas downloaden. (Waarom dat verschil was weet ik niet)
-
Met Windows moest ik ook alle clients opnieuw installeren.
Er werd opeens een map "Drive" tussen gezet op de NAS, alles staat nu daar in.
Beetje verwarrend wel.
-
Inderdaad verwarrend. Bij mij staat ook een map 'drive' tussen mijn andere bestanden. Dat is omdat ze nu ook een folder "backup" toegevoegd hebben.
Ik zie nu pas dat bij mij alles in de Cloudfolder staat, maar ook inde Drive folder. Bij één van mijn cliënten had ik per ongeluk de configuratie weggegooid en dus weer aangemaakt. Daar heb ik blijkbaar de verkeerde backupfolder gekozen.
Dat kan ook verklaren waarom een synchronisatie faalt, omdat ze verschillende dingen synchroniseren. (Ik moet er bij mij ook eens goed gaan kijken bij welke PC dat mis gegaan is)
-
Ik heb het even nagekeken. Al mijn cliënten (3 stuks) synchroniseren met de CloudStation folder op de nas, daarom blijft de synchronisatie werken. Maar op al mijn cliënten staat nu ook de drive folder, met daarin nogmaals alle data. (Nu weggegooid op mijn mac en twee tellen erna zag ik dat hij ook op de nas weg was :P)
-
De map drive wordt alleen aangemaakt als cloudstation gekoppeld is aan "home". Ik heb ook enkele gedeelde mappen via cloudstation lopen. Dan wordt de map drive niet aangemaakt.
-
Hmm,
Het syncen gebeurt wel, maar het is eenrichtingsverkeer geworden:
Van iMac naar MacBook synchroniseert niet.
Van MacBook naar iMac synchroniseert wel.
Terwijl bij beiden 'Two-way sync' staat.
Vreemd, maar vooral ook erg irritant.
-
Even op de NAS gekeken.
Er is een verschil waarop beide PC's zijn verbonden, blijkbaar.
Bij de een (iMac) staat onder 'Clienttype' : -
Bij de ander (MacBook) staat onder 'Clienttype' : Drive
Waarom is daar een verschil in te zien, en wat betekent het?
De MacBook is via QuickConnect verbonden, en de iMac niet.
Hoe dat komt en hoe ik dat moet veranderen is voor mij overigens een raadsel.
Oh, en Briolet, die 'Drive' folder zie ik nergens op mijn MacBook. Zou die er wel moeten zijn dan?
Ik wordt hier een beetje simpel van. In DSM 5 en 4 werkte het gewoon.
Terug naar DSM 5 is zeker geen optie...
-
Hmm,
Het syncen gebeurt wel, maar het is eenrichtingsverkeer geworden:
Van iMac naar MacBook synchroniseert niet.
Van MacBook naar iMac synchroniseert wel.
Terwijl bij beiden 'Two-way sync' staat.
Vreemd, maar vooral ook erg irritant.
Dit probleem heb ik dus nog steeds...
Meer dan een week geleden (2 weken?) een ticket bij Synology ingediend, maar nog steeds geen antwoord (behalve de automatische melding dat het in behandeling is). Ze schijnen het erg druk te hebben met DSM 6.x issues, wat ik persoonlijk nogal verontrustend vind...
Mocht dit een probleem blijven, dan vrees ik dat ik de Synology oplossing (Cloud station) definitief moet gaan stoppen en kijken of ik iets dergelijks met Hazel kan gaan doen (ja, ik werk met OSX) wat volgens mij eigenlijk wel moet kunnen, zeker met de laatste versie.
Iemand hier (Hazel 4.x) overigens al ervaring mee?
-
Gewoon de cliënt op de PC/Mac de-installeren, booten en opnieuw installeren en instellen.
Dat heeft bij mij ook de problemen met de nieuwe versie opgelost.
Dat heeft niet zo lang hoeven duren.
-
Gewoon de cliënt op de PC/Mac de-installeren, booten en opnieuw installeren en instellen.
Dat heeft bij mij ook de problemen met de nieuwe versie opgelost.
Dat heeft niet zo lang hoeven duren.
Ik heb dit met de vorige versie ook al 'moeten' doen (van DSM 4 naar DSM 5).
Dat heeft toch aardig wat tijd gekost voordat alles weer in sync was.
Maar ik denk inderdaad dat het wel de enige optie is.
Want eerlijk gezegd vind ik CS toch wel een verdomd handig programma waar je eigenlijk geen omkijken naar hebt (mits het goed werkt).
Komende week toch maar eens doen...