Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Stefonline op 09 maart 2021, 09:51:00
-
Goedemorgen,
Synology Drive doet het altijd goed maar nu blijft het al een tijdje op een bestandje hangen. Het werkt nog wel maar ik wil die melding graag weg hebben. Ik heb al veel nagezocht en ook in de Drive logfile maar kan er niets vinden. Wie heeft dit ook wel eens gehad en weet de oplossing hiervoor. Zie bijlage. Ik gebruik een Mac
Alvast bedankt
Stefan
-
over welke lybrary gaat het? Heb je al eens bekeken? Misschien is die ook wel om één of andere reden in gebruik of zoiets?
Anders sluit je die map uit. Is dat echt nodig dat die synchroniseert?
-
@Sylvester Dat weet ik dus niet. Ik kan er nergens iets over vinden.
-
Gaat dit om een PC of een Mac? Geef eens wat meer details over welke map je probeert te synchroniseren met Drive?
De melding zegt het eigenlijk al: Library is een map of bestand waar je als gebruiker normaalgesproken geen toegangsrechten hebt.
Meestal is het dan ook niet de moeite waard om het te synchroniseren.
-
Ik heb bij de start van CloudStation een specifieke map uit de Library tussen mijn computers gesynchroniseerd. Later moest je behoorlijke truukjes uithalen om een map ut de Library te kunnen selecteren.
De hele Library wil je niet synchroniseren. Er staan ook veel tijdelijke cachebestanden in die gewoon lokaal moeten blijven.
EEn heel uitgebreid log vind je op de mac door in de Finder het menu "Ga --> Ga naar map" te kiezen en dan handmatig in te vullen: ~/.SynologyDrive
In de folder die dan opent: "log --> deamon.log". Hier wordt extreem veel gelogd, zodat je verdrinkt in de info. Ook bij mij staat die vol met "Failled" meldingen, terwijl ik geen problemen ervaar. Maar misschien herken je er iets dat je verder helpt.
-
Als het Windows betreft dan staat de deamon.log in C:\Users\<GEBRUIKER>\AppData\Local\SynologyDrive\log
-
Hij heeft Mac, staat in zijn eerste bericht
-
Oeps, dat had @Hofstede ook niet door :lol:
-
Inderdaad gemist.
Maar dat verklaart een boel. De Library folder van een Mac moet je niet compleet synchroniseren zoals @Briolet al zei.
-
Ik ga daar straks naar kijken. Ik zou nooit express uit het niets die library mee laten syncen. En het draaide al een jaar goed. Ik kom erop terug. Dank je wel allemaal.
-
De beveiliging van MacOS is met de komst van nieuwe MacOS releases fors opgeschroefd. Het zou zo maar kunnen dat dit ten tijde van de eerste installatie van Synology Drive nog gewoon mocht, maar nu niet meer.
-
Gisteren heb ik bij iemand met een Mac hetzelfde bericht zien verschijnen.
Zelf heb ik het nog niet aan de hand, heb ook een Mac
Dan moet er toch ergens iets mis zijn met een update, denk ik.
@Stefonline heb je al een ticket naar Synology aangemaakt?
-
Bij mij was de map documenten aangevinkt (had ik niet gedaan) en daar staat ook Library in. De map documenten weer uit gevinkt en toen was het opgelost. Dus wel vreemd hoe het kan maar wel opgelost.
Stefan
-
De vraag is wat een Library in de documentenfolder doet. Programma's behoren dit soort zaken in de speciale Library folder op te slaan die op ~/Library staat. (Een folder die de Finder normaal niet laat zien)
-
Er staat echt een map Library met zo een stop bordje in het icoon. Dat was denk ik ook de reden dat Drive niet goed ging.
Anyway ik wil die map helemaal niet mee hebben in de drive. Het is me dan ook een raadsel hoe dat opeens wel gebeurde.
Maar het is opgelost
-
Kan je eens een paar schermafdrukken plaatsen, zodat ik zie waar deze staat?
Want het moet toch mogelijk zijn om uw 'documenten' map te syncen. Dat is zelfs prioriteit lijkt me zo.
Inderdaad, wat doet (plots) die library in die map? En dan nog ene die waarschijnlijk 'in gebruik' is.