Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Doxie op 27 maart 2012, 06:39:50
-
Bij een eerste test lijkt de Synology cloud Station toch vrij beperkt in functionaliteit! Toch zeker om over een echte cloud sync te spreken.
Ik had volgende opstelling gemaakt:
- Home folder op de Synology Diskstation
- Sync folder op computer A
- Sync Folder op Computer B
Voor de duidelijkheid beide computers syncen dus met dezelfde home folder.
Ik stel volgende gedrag vast:
Als ik op computer A een bestand (bestandA.txt) toevoeg aan de sync folder dan gaat deze naar de Synology. Maar dit bestand komt nooit op computer B terecht.
Omgekeerd het zelfde verhaal. Bestand op (bestandB.txt) op computer B toegevoegd komt op de Synology terecht, maar gaat nooit naar computer A.
Op mijn Synology Home Folder heb ik dus:
- BestandA.txt
- BestandB.txt
Op Computer A zie ik enkel bestandA.txt.
Op ComputerB zie ik enkel bestandB.txt
Is dit het normale/verwachte resultaat. Ik wil gewoon op elk van mijn computers alle bestanden. Net zoals het werkt op Dropbox en Sugarsync!
-
Wat jij beschrijft werkt bij mij wel. Ik gebruik dus cloudstation op twee computers met dezelfde user-id.
Kon ze naast elkaar zetten en je ziet het gebeuren.
-
Ik heb/had dit zelfde probleem, alleen dan bij drie laptops die aan de cloud waren gekoppeld, twee daarvan synchroniseerde wel, en de ander soms of helemaal niet.
Vervolgens heb ik een e-mail gestuurd naar het synology support team. Ik kreeg vervolgens de reactie dat het een begrenzing was binnen de cloud. Dus twee laptops zouden wel tegelijk kunnen synchroniseren maar drie zou niet kunnen volgens hun. Ik ben toen gevraagd om de derde desbetreffende laptop rechtstreeks via het IP adres van de cloud te koppelen. Dit heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik simpelweg nog geen tijd heb gehad om alles te back-uppen. Ik ben van plan vanavond dit te gaan doen! Mocht jij eerder zijn, laat even weten of dit het probleem heeft verholpen. Ik zal hetzelfde doen!
-
Ik heb het even uitgetest. 1 van de clients op de ID en de andere op het (interne) IP adres van de Diskstation ingesteld. Resultaat blijft hetzelfde.
Erger ik stelde gisteren vast dat ik wanneer ik rechtstreeks een bestand drop in de /Home/Cloudstation folder dit bestand naar geen 1 enkele computer synced.
-
Maar voor Cloudstation stel je toch helemaal nergens een ip adres in?
Bij de client stel je cloudstation in met een nummer of een zelf verzonnen naam.
Ik begrijp niet goed waar je dan een ip adres kan invullen.
-
IP adres vul je inderdaad in op de client.
-
Gebruik ik zeker iets anders als client?
Nergens een IP adres moeten opgeven.
In de beta versie moest ik de cijfercode opgeven en in de laatste versie de naam die ik verzonnen had.
Werkt probleemloos met twee clients met dezelfde ID.
-
Nee je kan inderdaad op het ip adres, of een zelf verzonnen naam in de client invullen.
Was een tip van een synology mederwerker. Maar het leverde mij geen resultaat op.
Ik heb terug gemaild en wacht nu hun response af.
Send from my iPad2 using Tapatalk
-
Aha, vandaar.
Ik heb een dynamisch ip adres, dan zou dat niet handig zijn.
Wel vreemd dat het bij de een wel en bij de ander niet werkt.
-
Ja ik vind het ook vreemd. Maar ja we zullen maar effe wachten en kijken wat synology er over te zeggen heeft
Send from my iPad2 using Tapatalk