Auteur Topic: Sharesync slaat complete folders over  (gelezen 751 keer)

Offline alainsch

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Sharesync slaat complete folders over
« Gepost op: 28 juni 2020, 12:37:20 »
Ik heb 2 NAS'en, een 1517+ bij een klant van mij en een 1815+ bij mij.

Toestand 1517+:

* een shared folder ('econstruct.storage') met daaronder in een subfolder structuur YYYY/MM/DD/<guid>/<guid>.ext in totaal 612.560 files in 155.050 folders

* er is een lokale gebruiker die op die shared folder enkel leesrechten heeft

* die folder staat in de Synology Drive Admin Console als Team Folder zonder versioning

* er zijn geen user sync profiles

* als ik met die gebruiker inlog op DSM, dan zie ik in de File Station die shared folder met als meest recente structuur \2020\06\27\ met daarin nog 29 folders en in elke folder 1 PDF file

* als ik de Synology Sync Drive app open op de NAS, dan zie ik diezelfde 29 folders, maar allen zijn leeg


Toestand 1815+

* er is een shared folder voorzien met diezelfde naam als op de 1517+ ('econstruct.storage')

* in Synology Drive ShareSync is er connectie gemaakt met de 1517+ NAS op basis van die locale gebruiker daar die enkel leesrechten heeft

* er is een "download data from the remote Synology Drive" sync opgezet tussen 'econstruct.storage' op de 1517+ en 'econstruct.storage' op de 1815+

* niks speciaals in de File Filter. Max size op 0 MB (unlimited) en al de rest gelaten zoals het stond

* als ik bij de Advanced > Folder ga kijken, dan zie ik 2020\06\27 als meest recente en het vinkje staat aan

* als ik echter in de File Station ga kijken naar de toestand van de lokale 'econstruct.storage' folder dan valt mij het volgende op

  2020/06/27 bestaat daar niet
  2020/06/26 is de meest recente, maar daaronder zit niks van folders. Op de 1517+ is dat wel zo
  na 2020/06/21 is er geen enkele subfolder meer mee gekomen

De "overview" pagina van Synology Drive ShareSync zegt "up to date - your Synology NAS is now up-to-date."
settings lijken ok. Connection status = connected, username klopt en SSL is enabled
in de Sync log is er geen error te zien

Als ik nu op de 1517+ via File Station een folder 2020/06/28 aanmaak, dan komt die niet op de 1815+ te staan. In de log file op de 1815+ is er ook niks te zien dat die maar een poging zou ondernemen.

Mij lijken er 2 problemen te zijn:

a) het feit dat sommige files niet zichtbaar zijn in de Synology Sync app op de 1517+
b) het feit dat sommige folders (in totaal 808 folders met 3906 files) op de 1517+ wel bestaan maar niet op de 1815+ komen

Enige bemerking die ik nog heb: ik had de Indexing Process op "delay forever" gezet om wat CPU te sparen. Die is nu terug aan het lopen. Zou dit de reden kunnen zijn ?

Iemand anders dergelijke ervaring? Loop ik ergens tegen limieten aan qua aantal files / folders ?

Bedankt alvast!

Alain


 

Cloud Station ShareSync vergeet wachtwoord

Gestart door Robert KoopmanBoard Cloud Sync

Reacties: 0
Gelezen: 1380
Laatste bericht 21 april 2016, 09:18:25
door Robert Koopman
DS211J + Cloud station server / sharesync

Gestart door GregoriusBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 0
Gelezen: 809
Laatste bericht 23 januari 2018, 08:32:44
door Gregorius
ShareSync negeert bestaande files

Gestart door v0LrAtHBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 1
Gelezen: 968
Laatste bericht 17 februari 2020, 20:45:47
door v0LrAtH
Cloud Sync / Rsync / Sharesync: Maar ik wil gewoon /Homes op 2 Nas systemen

Gestart door the noiseBoard Cloud Sync

Reacties: 2
Gelezen: 1517
Laatste bericht 16 november 2020, 09:24:44
door the noise
VERPLAATST: Synchronisatie hikt met Cloud Station ShareSync, 'bezig met initialiseren'

Gestart door Robert KoopmanBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 897
Laatste bericht 08 maart 2017, 20:42:55
door Robert Koopman