Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: HenkGroen op 11 mei 2023, 15:08:28
-
Door een stomme fout, was ik op mijn lokale laptop alles kwijt onder [Mijn Afbeeldingen]
Optie 1
Dus aan de slag met [Herstellen] via de Drive client, alleen is dit geen succes (vind ik)
Ondanks dat ik een datum bereik van gisteren aangegeven had, en 'Verwijderde bestanden tonen' uit stond, zie ik alles van jaren terug er ook tussen staan.
Optie 2
Dus, toch maar een poging gedaan via HyperBackup, want gelukkig liep er sync naar Synology C2
Dit werkt op zich wel, maar je kun alleen maar [Kopieeren naar] of Terugezetten naar 'iets op de NAS volume'.
Waarom mag ik niet Downloaden van folder doen ?. Zie bijlage
Dus, tijdelijk een volume aangemaakt, en de restore werkte.
Om vervolgens alles te downloaden naar mijn lokale laptop.
Optie 3
Op zich al opgelucht, maar ik had ook nog Snapshots aan staan.
Deze methode ook geprobeerd, en werkt ook goed.
Alleen 'jammer' dat je niet in het snapshot mag bladeren, zie bijlage.
Klopt dit, of heb ik iets uit staan. Uiteindelijk van een snapshot een nieuw volume gemaakt, en mijn data eruit gehaald.
Ik had nog een 4e optie in gedachte, om alles te doen via de NAS zelf, en dan [Homes] folder te pakken.
Echter geeft dit helaas hetzelfde resultaat als Optie 1
Mijn vraag is eigenlijk.
Waarom gaat het toch niet zo makkelijk met de Drive Client.
Waarom ziet hij ondanks de optie 'bestanden van gisteren' veel te veel oude bestanden die er gisteren niet meer waren.
De optie 'Verwijderde bestanden tonen' staat uit.
Gelukkig had ik nu Hyperbackup en ook snapshot achter de hand, maar ik probeer nog even te begrijpen waarom Drive client mij niet netjes kan helpen met alleen de bestanden/situatie van gisteren.
-
Alleen 'jammer' dat je niet in het snapshot mag bladeren, zie bijlage.
Klopt dit, of heb ik iets uit staan.
Ja, je hebt iets uitstaan, in Snapshot Replication > Snapshot > Kies een Snapshot, ga dan naar Settings > Advanced:
[attachimg=1]
-
Thanks Birdy voor je tip. Dat was hem inderdaad.
Maar,
Heeft iemand een idee waarom Drive Client niet mijn gewenste resultaat kon geven ?
Je verwacht dat dit pakket je toch naar een situatie van gisteren zou moeten brengen.
-
Heb je Drive een synchronisatie- of een backuptaak aangemaakt?
Maar goed, ik heb me ook wel vaker verbaasd dat je ook in een backuptaak nog veel verwijderde bestanden aantreft. Maar dat was jaren geleden. Ik zou verwachten dat ze dit al jaren geleden opgelost hadden.
-
Ik praat in dit geval over een backup-taak, en daarmee zou je dus verwachten dat je een backup van gisteren terug kan zetten in z'n situatie van die dag. Echter, dat werkt dus niet goed, maar zo aan jou te horen, ben je hier ook al tegenaan gelopen.
(De Sync optie gebruik ik overigens ook, maar dan voor andere volumes op de NAS)