Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: joost_biemans op 07 september 2012, 19:06:06
-
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met Cloudstation.
In de Beta-versies ging eigenlijk alles goed, en werkte het zoals het moest, maar na de nieuwste software (DSM4.1) en de nieuwste Cloudstation package (1.1-2289) krijg ik het niet meer aan de praat.
Bij het installeren van Cloudstation op de (windows) pc krijg ik de melding: 'Ongeldig QuickConnect-ID', terwijl ik deze één op één heb overgenomen van het "configuratiescherm - QuikConnect".
Bij ditzelfde configuratiescherm krijg ik de melding: 'Het aantal QuickConnect serviceverbindingen heeft zijn limiet bereikt. Probeer het later op nieuw.'
Deze medling heb ik nu twee dagen (sinds 06-09-2012).
Het opnieuw opstarten van de Diskstation (ds411), of het opnieuw installeren van de software op zowel de pc als de Diskstation maakt geen verschil.
De benodigde poorten zijn staan ook gewoon open.
Is er iets dat ik mis??
Het heeft namelijk wel gewoon gewerkt.
-
hèhè het is OPGELOST hoor. :idea:
Ben even een paar uur bezig geweest.
Het probleem zat hem dus blijkbaar in het QuickConnect-ID.
Het ingevoerde QuickConnect-ID werd niet geaccepteerd :? , maar het IP-adres wel :!: :?:
Of dit een bug in de software is, of dat ik er alleen last van heb weet ik niet, maar ik blijf het raar vinden. Mede omdat het eerst wel heeft gewerkt.
Bij de instellingen in het "configuratiescherm - QuickConnect" krijg ik trouwens nog steeds de melding: 'Het aantal QuickConnect serviceverbindingen heeft zijn limiet bereikt. Probeer het later op nieuw.'
Maar ja... het werkt nu weer. :mrgreen: