Beste Synology forumlezers, fans & die-hards,
Sinds een maand ben ik binnen het bedrijf(je) aangewezen om het ICT gebeuren te handelen.
We hebben een DS1813+ staan, en een aantal collega's hebben Cloudstation Drive op hun laptop staan.
Vervolgens is een map op de NAS, genaamd Data, gesynchroniseerd op de laptops. Onder explorer is deze map te zien als harde schijf: F:\data. In deze map staan een aantal geselecteerde mappen met data.
Thuis werkt iedereen in/vanuit/via de map Data op F:, welke netjes up to date wordt gehouden door de synchronisatie.
Op de zaak werkt iedereen via de netwerklocatie: data (\\SYNOLOGY) (Z:), en gaat via deze weg naar de bestanden. In principe kan het zowel via F: als Z:,
Sinds een paar weken zou Cloudstation Drive niet meer synchroniseren, bij openen zegt het programma 'bezig met verbinden'.
Dus ben als eerste de NAS opgegaan; de laatste DSM versie was van eind 2014 (heb de versie niet opgeschreven, maar was dus aardig verouderd), auto update stond niet aan. Dus ik ben eerst gaan updaten naar de meest recente versie. Dit moest in een paar stappen, waaronder handmatig een (tussen)versie installeren. De huidige versie was te oud om in een keer naar de meest recente te gaan. Geen probleem, allemaal gelukt, de NAS draait nu op DSM 6.0.2-8451 Update 6.
Vervolgens heb ik de laatste versie van package Cloud Station Server op de NAS geinstalleerd, samen met Quick Connect.
Nieuwe Quickconnect-ID aangemaakt, daar de vorige ID de naam een van de collega's was (leek me niet zo handig/toepassingsgericht).
Dan nu naar het Cloud Drive gebeuren.
Op de laptop van collega 1, hebben we de Quickconnect-ID opnieuw ingevoerd, en het programma begon te synchroniseren en was uiteindelijk Bijgewerkt. Top, op die laptop werkt het weer. De versie van Cloud Station Drive is niet de meest recente!! We hebben het programma (nog) niet geupdate, vanwege de volgende reden.
Collega 2, op deze laptop stonden inloggegevens van de toenmalige 'administrator', met alle (meer) rechten van dien. Dit zou men in het verleden gedaan hebben om het even snel aan de praat te krijgen.
Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt met afgestemde rechten.
Echter lukte het niet om deze gebruikersgegevens in te voeren in Cloud Station Drive. Quickconnect-ID kon wel opnieuw ingevoerd worden. Dus hebben we het programma eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, versie 4.2.1-4347.
De oude/voorheen gesyncroniseerde map/schijf F: Data er op, staat nog op de laptop.
Gebruikersgegevens - Quickconnect-Id ingevoerd en het programma zei uiteindelijk Bijgewerkt. Echter is de enige aanwezige map: C:\Users\Gebruikersnaam\Cloudstation
Nu willen we de schijf/map F: weer gesynchroniseerd hebben, daar in deze map een aantal geselecteerde submappen staan.
Belangrijk is dat de informatie op de laptop 1 op 1 op de NAS komt te staan.
- Is dit mogelijk? Zo ja, hoe precies?
- Indien niet, hoe maken we dan een map met een aantal submappen aan? En moeten we de data van de laptop daar dan eenmalig inzetten/kopieeren?
Ik heb wel gezien hoe je een locatie en/of map kan toevoegen om te synchroniseren, bv. Z:
Maar niet direct een map, waarbij ik de onderliggende mappen kan selecteren. Alles wat er onder zit wordt meteen meegenomen.
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen, ik kijk uit naar een reactie.
Gr.
Ben