Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: simonslegers op 01 oktober 2016, 13:18:29

Titel: Kon bestanden niet synchroniseren met Diskstation omdat Cloud Station-rechten
Bericht door: simonslegers op 01 oktober 2016, 13:18:29
Ik heb met Quick connect een Cloud station-server ingericht op mijn DS415play. Dit werkt prima met mijn laptop (MBPro) en Iphone. Echter, wanneer ik via mijn Ipad (DS Cloud app) probeer in te loggen, krijg ik de volgende foutmelding:

Fout: Kon bestanden niet synchroniseren met DiskStation omdat uw Cloud Station-rechten zijn gewijzigd.

De client list op de NAS laat ook alleen de laptop en Iphone zien. Er zit hier geen mogelijkheid om een extra client toe te voegen, alleen te 'unlinken'.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
--------
Update 2 oktober:
Na unlinken van laptop en Iphone kon ook met deze apparaten geen connectie meer worden gemaakt en kreeg dezelfde foutmelding als hierboven.

Oplossing (beetje vaag, maar het werkt):
In DSM Control Panel de user geupdate met een nieuwe username, omschrijving, nieuw password etc. Vervolgens kon met alle 3 de apparaten (laptop, iphone, ipad) connectie worden gemaakt. Helaas moeten dan alle mappen en bestanden volledig opnieuw gesynchroniseerd worden dus dat duurt even.

Waarom de hierboven beschreven oplossing werkt en waarom voorafgaand hieraan de vage foutmelding werd geconstateerd is niet duidelijk. Alle ideeën die iemand heeft waarom de foutmelding in eerste instantie optrad, dan hoor ik het graag.