Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Lau.Meijer op 30 december 2018, 16:41:40

Titel: Kan Synology Drive niet (meer) installeren na NAS crash/gebuild
Bericht door: Lau.Meijer op 30 december 2018, 16:41:40
Nadat mijn NAS DS414 met 4 disks was gecrasht door uitval van 3e disk, en uiteindelijk weer beschikbaar was na vervangen van de defecte disk en opnieuw installeren van DSM (laatste versie) op de system partitie, moesten de applicaties opnieuw geïnstalleerd/hersteld worden. Dat ging goed bij alle applicaties, behalve met Drive (laatste versie). Download gaat goed, installatie begint, dan status repareren, maar eindigt na ongeveer 3/4 minuten met melding "bijwerken is mislukt". Drive helemaal verwijderen, inclusief configuratie database, en opnieuw vanaf scratch installeren gaat ook niet. Komt met zelfde foutmelding.

Wie herkent dit?  En heeft een oplossing/workaround voor mij?

Titel: Re: Kan Synology Drive niet (meer) installeren na NAS crash/gebuild
Bericht door: Birdy op 30 december 2018, 17:15:38
Citaat
en uiteindelijk weer beschikbaar was na vervangen van de defecte disk en opnieuw installeren van DSM (laatste versie) op de system partitie
Hoe heb je dat gedaan ? Op 1 HD DSM geïnstalleerd ?
Na het vervangen dus, niet de nieuwe HD toegevoegd aan het volume/pool en laten repareren ?

Eigenlijk snap ik je hele verhaal niet en wat je precies gedaan hebt, had je 1 volume in SHR/RAID5 ?

Maar goed,
Citaat
Wie herkent dit?  En heeft een oplossing/workaround voor mij?
Ik herken dit niet en heb ook geen workaround.
Titel: Re: Kan Synology Drive niet (meer) installeren na NAS crash/gebuild
Bericht door: Lau.Meijer op 30 december 2018, 17:30:01
Ik heb een DS414 met Synology Hybrid RAID (SHR). De NAS viel van een op andere moment uit en was niet meer te benaderen, ook aanloggen aan DSM niet meer. Alle 4 disks leken nog te werken (4 lampjes groen).  Soft reset om admin password te resetten werkte niet. Harde reset wel. Dan krijg je dialoog (met find.synolgy.com gedaan), waarmee DSM opnieuw op de system partitie/fileset wordt geïnstalleerd.
Daarna kon ik weer aanloggen en ook zien dat de derde disk defect was. Dese disk vervangen door een nieuwe, na een tijdje was deze disk geïntegreerd en waren al m'n bestanden weer beschikbaar .. niks kwijt. Dan moet je , volgens Synology procedure, de apps herstellen/opnieuw installeren.  Dit heb ik gedaan , maar bij app Drive lukt het niet. Die kan ik niet meer geïnstalleerd krijgen.

Vandaar de vraag: Wie kan mij van juist advies voorzien