Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: blackgoku op 14 mei 2015, 18:53:49
-
Ik heb sinds dat ik DSM-5.2 en daarna Cloud Station heb geüpdatet problemen met het verbinden met Cloud Station.
Eerst kreeg ik op mijn Mac de melding status niet normaal.
Ik heb eerst geprobeerd DS Cloud op de Mac te updaten, dit heeft werkelijk 3 min gewerkt waar door ik de melding kreeg bezig met verbinden.
Ik heb toen DS Cloud verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, waardoor ik dus opnieuw met Cloud Station moet verbinden door het adres en mijn gebruikers naam op te geven.
alleen als ik dit doe dan krijg ik de melding, verbinding mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen en probeer het opnieuw
Ik heb eigenlijk van alles al geprobeerd, via een ander netwerk, QuickConnect, firewall uit op de nas en Mac, Cloud Station van de nas verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Normaal maak ik altijd verbinding via mijn eigen Domein wat altijd zonder problemen werkt, de nas is ook gewoon nog benaderbaar via dit Domein.
Verder heb ik n natuurlijk alle instellingen na gelopen waar ik aan kon denken.
-
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met mijn mobiele tel.( iphone)
Ook alles al geprobeerd maar helaas niet in kunnen loggen.
Wel met DS foto en DS finder hiermee geen problemen om in te loggen.
Heb wel ergens gelezen dat je moet koppelen met cloud client maar hoe??
-
Heb wel ergens gelezen dat je moet koppelen met cloud client maar hoe??
Je hebt Cloud Station nodig op je NAS en ja, DS Cloud (Cliënt) op je iphone anders gaat het niet werken.
-
Je moet in Cloud Station wel de gebruiker rechten geven om gebruik te mogen maken van Cloud Station, ook moet je de mappen aanvinken die gedeeld mogen worden via Cloud Station.
Bij mij is het probleem inmiddels opgelost, de app van de nas verwijderen en herinstalleren heeft gewerkt, alleen gooit hij dan ook die firewall regel dicht en niet weer open, en tja als je dat niet in de gaten hebt :P
-
Lees DSM Help ook even:
https://help.synology.com/dsm/?section=DSM&version=5.2&link=Tutorial%2Fcloud_sync_files.html
-
Niet voor mij toch neem ik aan ?
-
Je moet in Cloud Station wel de gebruiker rechten geven om gebruik te mogen maken van Cloud Station, ook moet je de mappen aanvinken die gedeeld mogen worden via Cloud Station.
Bij mij is het probleem inmiddels opgelost, de app van de nas verwijderen en herinstalleren heeft gewerkt, alleen gooit hij dan ook die firewall regel dicht en niet weer open, en tja als je dat niet in de gaten hebt :P
Aha :lol: :lol: dat was dus ook mijn probleem app verwijderen en weer instal. en daar kon ik opeens ook inloggen.
Ik had er trouwens ook niet bij stilgestaan om mappen te activeren/delen puur omdat ik de nas alleen voor backup van mijn
eigen computer gebruik en er nog geen meerdere accounts op de nas bestaan( nu wel).
Ik heb de icloud vol met gegevens en moest dus uitwijken naar een andere oplossing voor de telefoon en tablet vandaar mijn interesse in
mijn eigen cloud via nas 213j 4T van Synology welke mij uitstekend bevalt.
Mag ik jullie bedanken voor deze tips ik ben hiermee in ieder geval geholpen. :D :D
-
Niet voor mij toch neem ik aan ?
Nee, was voor @Aris Wietze bedoeld ;)
-
Ik had hetzelfde probleem. Op mijn werk probeer te connecten van Ipad naar DS Cloud, geen verbinding. Ik werkte via Wifi en ik denk dat het bedrijfsnetwerk iets blokkeert. Wifi uitgeschakeld en via 4-G: verbinding!!