Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Woohoo op 09 juni 2014, 19:34:33
-
Het verbaast me dat veel gebruikers moeite of problemen hebben met CloudStation (CS), terwijl het zo eenvoudig kan zijn.
Sinds dag 27 na de aanschaf van mijn NAS heb ik CS geïnstalleerd, en tot op heden werkt het vlekkeloos.
Wat ik niet gedaan heb, is een QuickConnect met CS, en blijkbaar zitten daar de meeste problemen. Sterker nog, ik heb op mijn smartphone en tablet niet eens de corresponderende CS app's geïnstalleerd omdat ik via FileStation (in directory/folder 'home' of 'homes') toch wel bij die data kan (het nut van een extra CS app zag ik dus niet, en scheelt me weer een slordige 90Mb op beide devices).
Mijn instellingen:
Op de iMac (de PC waar ik het meest op werk) een folder toegewezen voor CS om te syncen (wanneer er al behoorlijk wat data in die folder staat kan het even duren voordat het syncen klaar is).
Op de MacBook een (lege) folder gemaakt waar naar gesync'ed moet worden via CS.
Gebruikersnaam en wachtwoord op basis van initiële rechten op CS (bij het instellen van CS).
En gaan....
Alles wat ik of op de iMac of op de MBPro in die bewuste folder doe, wordt keurig gesynchroniseerd, en dit werkt bij mij nu al maaaaaaaanden, inclusief alle (grote en minder grote) updates van DSM.
Misschien is het iets met Windows, of met die QuickConnect, ik weet het. Wat ik wel weet is dat ik erg blij met CloudStation en het absoluut niet meer wil missen!
-
Niet met Windows (7 - 64bits) in ieder geval 8)
Gebruik het ook al vrij lang en tussen meerdere pc's en laptops.
Al mijn Office documenten staan er in en werkt gewoon goed.
Wel via een eigen domein en dus geen Quickconnect of Synology.me adres.