Auteur Topic: HD crash  (gelezen 4313 keer)

Offline Wim N

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 28
HD crash
« Gepost op: 01 december 2013, 12:46:01 »
Ik heb een HD 1 crach gehad met mijn DS412+. Een nieuwe harddisk er ingezet en de Nas laten herstellen.
Ik heb ook de laatste update 1 geinstalleerd. De Nas geeft aan dat volume 1 weer normaal is.
Alleen mijn cloud station werkt niet meer op mijn computers. Hij blijft de melding geven "Bezig met verbinden"
Hoe kan ik dat oplossen.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD Red 3TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: HD crash
« Reactie #1 Gepost op: 01 december 2013, 14:10:52 »
Probeer eens: Cloud stopzetten op je NAS en daarna weer aanzetten, kijken of dat helpt ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Wim N

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 28
Re: HD crash
« Reactie #2 Gepost op: 01 december 2013, 15:03:12 »
Dat heb ik geprobeerd, zonder resultaat. ook op de PC cloud station opnieuw opstarten helpt niet
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD Red 3TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: HD crash
« Reactie #3 Gepost op: 01 december 2013, 15:20:42 »
Weet niet welke versies je gebruikt maar, lees het volgende even:
http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-4-3/probleem-met-cloud-station-2-1-2538/

Overigens, ik gebruik cloud niet dus heb geen ervaring(en) hiermee, probeer je alleen op weg te helpen. ;)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: HD crash
« Reactie #4 Gepost op: 01 december 2013, 15:56:26 »
Misschien dat hij door de volledige rebuild niet meer ziet dat het om dezelfde 'cloud' gaat. Je kunt proberen om alle instellingen te vergeten op je pc,  en de cloud opnieuw aan te maken. (Waarschijnlijk gaat hij de cloudfolder geheel opnieuw van de nas halen.)

Het blijft een nieuw pakket met de nodige gebreken. Als ik nu met min cursor naar het cloud icoontje in de menubalk gaat, veranderd mijn pointer in het 'wachten' symbool en ik kan het menu niet openen. Ook iets nieuws voor mij. Direct ernaast heb ik wel gewoon de pointer, dus is het iets wat cloudstation doet.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Wim N

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 28
Re: HD crash
« Reactie #5 Gepost op: 01 december 2013, 16:26:08 »
Ik heb op 1 PC van de Cloud station de koppelingen ongedaan gemaakt en de cloudstation opnieuw opgestart. Hij gaat dan de verbinding testen. Ik krijg dan de melding dat de verbinding is mislukt. Ik kan wel met Windows verkennen op mijn NAS komen en daar de bestanden ophalen. Er is dus een netwerkverbinding met de NAS.
Wat ik ook gek vindt is dat als ik Packets update wil uitvoeren, dan krijg ik de melding dat het systeem bezet is.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD Red 3TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: HD crash
« Reactie #6 Gepost op: 01 december 2013, 16:54:45 »
Even dit:
Citaat
Ik heb een HD 1 crach gehad met mijn DS412+. Een nieuwe harddisk er ingezet en de Nas laten herstellen.
Ik ben van mening dat dit niet de oorzaak kan zijn dat Cloud niet meer goed werkt.

Citaat
Ik heb ook de laatste update 1 geinstalleerd.
Kan deze update de oorzaak zijn ?
Citaat
Fixed Issues
Fixed a system security issue.
Improved the compatibility of file uploading with Internet Explorer 11 in File Station.

Volgende vraag is, heb je die update direct na de repair gedaan ?
M.a.w. weet je of Cloud nog wel goed werkte tussen de repair en update [ Version: 4.3-3810 Update 1] ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: HD crash
« Reactie #7 Gepost op: 01 december 2013, 16:59:36 »
Citaat
Wat ik ook gek vindt is dat als ik Packets update wil uitvoeren, dan krijg ik de melding dat het systeem bezet is.
Dat is ook gek echter, welk systeem is dan bezet ? De NAS of de remote Server die de update wil doen (Synology of andere Package Sources).


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Wim N

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 28
Re: HD crash
« Reactie #8 Gepost op: 01 december 2013, 18:17:35 »
Ik heb de update direct nadat het systeem was hersteld gedaan en niet voor die tijd gecontroleerd of alles goed werkte.
Ik heb een schermafdruk gemaakt van systeem bezet bij de pakket update.
De NAS ook geheel uitgezet en na een paar minuten weer opgestart heeft niet geholpen.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD Red 3TB

Offline Patchie

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 61
  • -Ontvangen: 83
  • Berichten: 328
Re: HD crash
« Reactie #9 Gepost op: 01 december 2013, 18:44:01 »
Heb je gekeken bij broncontrole / processen ??
  • Mijn Synology: DS1621+
  • HDD's: 8 x WD20EFRX
  • Extra's: DS412+ DS415+ ds1520

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: HD crash
« Reactie #10 Gepost op: 01 december 2013, 19:15:58 »
Media Server misschien in gebruik ?
Zet die even uit en probeer opnieuw.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12


 

Moet ik DSM resetten als door HDD Crash pakketten niet meer kan verwijderen?

Gestart door BlackvibesBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 7
Gelezen: 2332
Laatste bericht 05 december 2017, 14:46:13
door Hofstede
HDD na crash niet te zien

Gestart door GorgonBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 4
Gelezen: 2157
Laatste bericht 14 februari 2013, 23:37:28
door Basalt
NZBGet niet meer werkend naar crash

Gestart door BrTBoard NZBGet

Reacties: 4
Gelezen: 2088
Laatste bericht 13 juli 2019, 18:39:15
door BrT
DSM crash (opgelost IE probleem)

Gestart door ijsselBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 4
Gelezen: 2714
Laatste bericht 13 januari 2014, 12:57:48
door Tien
HDD swap na crash van 1TB naar 2TB

Gestart door merijndrBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 1152
Laatste bericht 12 december 2013, 12:37:51
door Robert Koopman